Ongelmakoirakouluttaja Kristian Helin

koiruli2

Onko kokemuksia kyisestä kouluttajasta? Hyvä vai huono? Nettisivut aika vakuuttavat, mutta onko kellään tiedossa mitä metodeita käyttää?

81

6752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynytkö

      Oma kokemukseni on, että vaikka nettisivuilla kehotetaan laittamaan sähköpostia niin vieläkään en ole viestiini minkäänlaista vastausta saanut.

    • anonymous1

      millasiahan outoja juttuja oot kuulu? käyttääköhän kovin rankkoja "metodeja"?

    • Itse-kouluttaja

      Y-tunnuksen saa jokainen oikea asiakas kuitin mukana maksettuaan laskun. Nimettömät ne kirjoittelee ja valtaosa on muutaman kenneltätin kirjoituksia. Jokaisesta voi kirjoitella mitä vain...Toiset kouluttajat varsinkin. Oikeita nimiähän täällä ei nää ja oikeita asiakkaita vain anonyymeja kirjoittajia, jotka ei ole ikinä tavannut haukkumisen kohdettaan. Tarinoihin tulisi uskottavuutta, kun kirjoittaisi omalla nimellä ja kuvalla. Muuten tälläiset voi jättää omaan arvoonsa. Ainoana kouluttajana lupaan näkyvää edistymistä koiralle remmiräyhään 3h koulutukseen. Omistajat on vieressä koko ajan seuraamassa. Jos omistaja ei noudata neuvoa ja auktoriteettia ei ole yhtään niin silloin tietysti ei voi takuuta antaa. Y-tunnuskin on ollut aikaajoin sivulla ja valtaosa kouluttajista ei niitä sivullaan pidä. Tällä hetkellä se on siellä. Ihmiset voi muutenkin työskennellä verokortilla ;) Paljon puhutaan, haukutaan, mutta silti ei tiedetä mistään mitään. Jokaisen IP:n yleensä voi aina jäljittää...

      Jätän tälläiset jutut omaan arvoonsa...

      • Kouluttaja-itse

        Tiesithän, että yksi häöiriöviestisi poistettu jo ja asiasta ilmoitettu myös poliisille. Aikanaan pyytää suomi24.fi sivustolta IP-osoitteesi. Noista 2 ensimmäisestä nimimerkistä ei tietoa. Jokainen tajuaa, että näistä viesteistä, että ei kukaan nomraali ihminen häiriköi. Tämä on liiketoiminnan häiritsemistä mikä lienee tarkoituksesi ja jos luottotietosi on kunnossa niin oletko valmis maksamaan oikeuden määräämät korvaukset? Eräs kennel ihminen on jo kertaalleen joutunut maksumieheksi vastaavan asian vuoksi. Kaikkia ei voi miellyttää ja taidat olla joku joka ei ole jossain kestänyt suoraa puhetta ja kostaa täällä. No se tulee kalliiksi. Ilmiannan viestisi toistamiseen ja IP menee jäljitykseen.


      • huvittavaa.kirjoittelua

        Jokainenhan nyt tajuaa, että kyseessä on häirikkö. Ei normaali ihminen kirjoittele viestistä toiseen häiriöviestejä. YP näkee tämän vastauksen ja heille ilmoitettu yhteydenotosta poliisin. Ei nämä nimettömät ja kuvattomat kirjoitukset ole luotettavia. Tarkoitustahan on vain häiritä "tuntematonta" henkilöä. Kiinteä IP löytyy kyllä ja se on suomi24 YP:n tehtävä kaivaa poliisille. Voi harmi, jos olen loukannut faktoilla joskus huonoja kasvattajia, jotain muuta henkilöä netissä jota en ole ikinä edes livenä tavannut. Te häiriköthän haette vain huomiota näillä viesteillä...Häiriköiden nimet on aika hyvin selvillä. En vain tiedä kuka olet niistä muutamasta. Harmi, että ihmiset päästää mielenterveytensä tuohon jamaan ja koirakaan ei taida elää "häirikkö" omistajalla kovin tasapainoista elämää. Huomiotahan haet ja minulta et sitä saa...Suosittelen jotain tukiryhmää henkisen hyvinvoinnin parantamiseksi, jospa sitten saisit elämään muuta sisältöä kuin suomi24 keskusteluissa häiriköinnin. Hauskaa kevään jatkoa :)

        Asiakkaani on nähnyt näitä viestejä ja naureskellut, että onko todellakin tollasia ihmisiä olemassa...Olen ilmoittanut tietäväni ketjusta.


    • ilmankos

      Onkohan tuo kouluttaja tietoinen, mikä on ennakkoperintärekisteri ? :D
      Jos asiakkaan on maksettava kotisivuilla mainitut summat, niin millähän tavoin asiakas maksaa ne ennakot?
      Tästä, kun ei ole mitään mainintaa sivuilla.

    • mäkimies

      Erittäin pätevä ja hyvä kouluttaja. Kateelliset varmaan näitä perättömiä häiriöviestejä kirjoittelee. Yleensä se menee niin, että jos ei omat taidot riitä niin haukutaan sitten osaavia ja saadaan siitä jotain sairasta mielihyvää. Johan sen pitäisi jokaisen nähdä miten laaja kokemus tällä kouluttajalla on koirista kun käy hänen nettisivuillaan.

    • kauhuterrieri

      Pätevä kouluttaja. Auttoi meidän perhettä hihnassa tempovan ja "räyhäävän" cairnin kanssa. Antoi hyviä ohjeita jatkaa kotona. Voin suositella.
      Ilmeisesti jollain on kova tarve tuoda itseään esille tuollaisilla häirikköviesteillä. Ainakin minä voin suositella!

    • asiakasko1

      Kerrotko ko. kouluttajan koulutusmetodit?

      • toivaan

        Tässä hänen itse kirjoittamaa: "Olen katos astetta "isompi" ja "kovempi" kaveri mitä Cesar. Aina ku joku sanoo "kukaan ei voi pelastaa tai olisi voinut pelastaa meidän koiraa" niin saa mulle virneen tai nauramaan. Joudun myöntään nyt, että naureskelen tätä naputtaessa. "Ei ole tautia jota ei pysty hoitamaan"...noin sanottiin kaukkaristakin ja monesta muusta tappajasta, mutta AINA ne taipuu, kun osaa vetää oikeista naruista ja on "katu-uskottava"."


    • saittikulkuri

      Vähän väkiste samat nimettömät kikkailijat yrittää avata keskustelua...Jos olette koulutusta vaille varatkaa aika koulutukseen kenelle tahansa kouluttajalle. Kysykää metodeita suoraan kouluttajilta. Itse ei kannata lähteä liiaksi lähteä kokeilemaan eri tapoja ilman ohjausta.

      • Joenkulkuri

        Samaa mieltä. On monia ihmisiä suomessa jotka on erittäin hyviä koirien kanssa, mutta monikaan niistä ei tekee työkseen kouluttaa ongelmakoiria. Tämä kys. kouluttaja osaa ja tietää miten homma toimii.


      • nassenaurava

        siis "tee" heh!


    • eiasiakas

      Tapasin yhden asiakkaan ko. kouluttajan jäljiltä. Ei tuu kalua enää heidän koirasta :(
      Toisesta kotikoulutuskoirasta otettiin yhteyttä, piti palautella koiraa siitä, että koira pelkäsi pannan laittoa. Minkähänlaista pantaa lie kouluttaja käyttänyt.
      Kun taidot loppuu, otetaan välineet käyttöön.

    • Peetus

      Nimettömillä ja keksityillä jutuilla ei ole mitään painoarvoa. Koulutuksissa on omistajat vieressä. Samat 3-4 henkilöä tätä kirjoittelurallia pyörittää. On ihmisillä yksinäinen elämä.

      • Tinttaliina

        Se on kyllä outoa että kaikki kehujatkin ovat nimettömiä. Onko niidenkin jutut keksittyjä? Ai niin, taisinhan lukea tuolta yhdestä ketjusta että " toivomus on asiakkaillekin ettei minua mainosteta." Erikoista liiketoimintaa kyllä...


      • yrttisilppuri

        Kuka tänne omalla nimellään uskaltaa kirjoittaa kun joku hullu häiriköi foorumia :/ En itse ainakaan omaa nimeäni sanoisi!


    • kaukkariisbest

      Mitähän vaikeaa kaukkarissa on?

    • kukkuuko

      Tietääkö kukaan asiakkaista, missä ja minkälaisissa olosuhteissa nämä kotikoulutettavat koirat asustelee? Mä en ikinä antaisi koiraani vieraalle koiraani koulutettavaksi. Koiran koulutuksen pitäisi aina suorittaa omistaja eli kouluttaja tarvitsee taidon opettaa ihmiselle sen, millä tavoin koira toimii. Ei siitä ole mitään hyötyä, että sen tekee joku toinen.

      • wufvuf

        Kotona, Helinin omien koirien kanssa ovat. Ei niitä ole kerralla kuin korkeintaan muutama, kun kyseessä ei ole koiratarha/hoitola kuin esim Vitolla.


      • einoin

        Jos kotikoulutus toimii niin, että kouluttaja hakee ja tuo koiran, niin kukaan ei tiedä minkälaisiin olosuhteisiin koirat joutuvat ja minne.
        Lisäksi kukaan ei tiedä, mitä koulutuksessa tapahtuu.
        Se, että koira viettää häkissä suurimman osan päivästä ja ko. henkilön omat koirat saa myllyttää koiran, ei ole koulutusta.
        Koulutus pitäisi tapahtua aina omistajien läsnäollessa ja omistajia opettaen.
        Oikeita ongelmakoiria on ehkä 1% koirista. Ongelmaomistajia onkin sitten paljon enemmän.


      • muutamakirjoittaja

        Hienoa, että suodaan tälläinenkin mahdollisuus koirille ja omistajille. Keltään ei varmasti voida evätä vienti mahdollisuutta. Tuskin, Helin palkastaan kieltäytyisi sanomalla: ette voi tuoda! Tiedänpähän vain, että omistajille toimitetaan videomateriaalia tapahtumista. Olenpahan nähnyt videoita Youtubessa, Helinin FB-sivulla, koiraryhmän videoissa vilahtanut hoitokoiria omiensa seassa. Kaikki perustuu yksilön vapauteen elää ja oppia kommunikoimaan koiralaumassa. Koiran hyväksi tekee toiset koirat tai kouluttaja työtä 24/7.


      • eijoop
        muutamakirjoittaja kirjoitti:

        Hienoa, että suodaan tälläinenkin mahdollisuus koirille ja omistajille. Keltään ei varmasti voida evätä vienti mahdollisuutta. Tuskin, Helin palkastaan kieltäytyisi sanomalla: ette voi tuoda! Tiedänpähän vain, että omistajille toimitetaan videomateriaalia tapahtumista. Olenpahan nähnyt videoita Youtubessa, Helinin FB-sivulla, koiraryhmän videoissa vilahtanut hoitokoiria omiensa seassa. Kaikki perustuu yksilön vapauteen elää ja oppia kommunikoimaan koiralaumassa. Koiran hyväksi tekee toiset koirat tai kouluttaja työtä 24/7.

        Ooh siis ihan oikea Millan. Miten Helin hoitaisi asiat ellei olisi Millan ollut näyttämässä mallia. Millonka saataisiin tästä suomen Millanista TV-ohjelma? Voitaisiin koko kansan voimin ihastella taitavaa koirankouluttajaa.


      • oikeinkoosaa

        Joo puhuisi, Niinkuin videoillaan, eli sanomatta oikeasti yhtään mitään.
        Koirien keskinäinen laumakäyttäytyminen , missä kouluttajan omat koirat saavat myllyttää ja missä kouluttaja vielä usuttaa omiaan ei ole normaalia laumakäyttäytymistä.
        Tähän päälle vielä välineet mitä hän käyttää ja joita ei osaa edes käyttää oikein, eikä oikeassa tilanteessa.

        Oliko se jossain Hesassa, kun oli raipan kanssa kouluttanut ja kun poliisit oli tullut, niin oli äkkiä lykännyt raipan koiran omistajalle.

        Toisaalta mä en hämmästy enää mistään, kun on ko. kouluttajasta kyse.


      • minelan

        nm.kukkuuko
        Olen samaa mieltä kanssasi.En ikimaailmassa antaisi koiraani ammattikouluttajan käsiin. Ei kyllä ole tarvettakaan, koulutan itse koirani, ilman julmuuksia.


    • uusicecariko

      Kova poika päivittämään sivujaan, vaikkei sellasta yritystä ole edes olemassa, kuin sivuilla lukee :D y-tunnus on jokin guru :D alatoiminimeä ei ole, joten ei ainakaan tolla nimellä voi laskuttaa mikä sivuilla lukee, joten jo pelkästään se on harhaanjohtavaa.
      Prepaid numero ei myöskään anna kovin vakuuttavaa ilmiasua varsinkaan, kun ei edes sitä osaa kirjoittaa oikein :D
      Oli siellä sivuilla jotain tuotteitakin myynnissä (nekin kuulemma parempia, kuin cecarin)

    • dddddddddd

      Uskon ihan, että pätevä kouluttaja kyseessä, mutta asiakaspalvelualttiutta sais olla enemmän.

      Facebookissa tarjosi adoptoitavaksi saksanpaimenkoiraa joka oli remmiräyhä. Nainen ei kuulemma sovi omistajaksi koska naiset on fyysisesti ja henkisesti heikompia (eli ei niin uskottavia koiran mielestä). Ja p*skat, riippuu täysin ihmisestä. On kovia muijia ja hiirimiehiä.

      Sätti soittaessa, vaikka ei ole koko ihmistä tai koiraa tavannut koskaan elämässään. Arvaa palkattiinko? Ei todellakaan.

      Toivon sulle Helin kaikkea hyvää, mutta ihan oikeesti, opettele miten ihmisille puhutaan ja lopeta se naisten jatkuva sättiminen.

      • stressikoirat

        Kouluttaja varmaan osaa arvioida kelle mikäkin koira sopii. Viestisi perusteella sinulla on ongelmakoira kotona. Onko varaa siis arvioida kelle sopii mikäkin koira? Joku herkkänahkainen saattaa ylireagoida asioihin äkisti ja puhun kouluttajista ylipäätään. Parempi varmaan antaa koiran elellä epätasapainoista elämää, kun antaa se jollekin osaavalle koulutettavaksi. Kouluttajat yrittää auttaa teitä koirien kanssa ja te arvostelette heitä jokaista.


      • Pidän kyseessä olevaa koiraa erittäin haastavana. Luovutan koirat vain tarkasti valittuihin koteihin, jossa saa elää loppuelämänsä ilman ongelmia. En ota kantaa "kriteereihin" kodinvaihtajien osalta. Ne on koirakohtaisia. Koira oli haastava tapaus minullekin, joten olisi täysin vastuutonta sijoittaa koira kotiin, jolla ei edellytksiä pärjätä sen kanssa. Jos kotikriteerit ei miellytä niin se on harmi, mutta koiran etu aina muun edelle.

        Puheluilla en ota aikavarauksia vastaan juurikaan. Jos noin on joskus tapahtunut niin sittenhän reippaasti voit ilmoittaa koirasi rodun ja kyselyn ajankohdan tänne tai sähköpostiini. Harmi, jos emme ole olleet samalla aaltopituudella asioiden suhteen ja olet kokenut, että sinua on sätitty. Tälläistä väitettä kuulen kerran pari vuodessa ja sadat muut ovat eri mieltä. Odotan mielelläni vastausta omaan sähköpostiini.

        Hyvää kevään jatkoa!


      • ddddddddddd
        stressikoirat kirjoitti:

        Kouluttaja varmaan osaa arvioida kelle mikäkin koira sopii. Viestisi perusteella sinulla on ongelmakoira kotona. Onko varaa siis arvioida kelle sopii mikäkin koira? Joku herkkänahkainen saattaa ylireagoida asioihin äkisti ja puhun kouluttajista ylipäätään. Parempi varmaan antaa koiran elellä epätasapainoista elämää, kun antaa se jollekin osaavalle koulutettavaksi. Kouluttajat yrittää auttaa teitä koirien kanssa ja te arvostelette heitä jokaista.

        Minulla ei ole kotona ongelmakoiraa, päinvastoin oikein kelpo, hyvin koulutettu yksilö.

        Soittaja oli minun tuttavani, jolle olin itse suositellut yhteydenottoa Heliniin (koska kuulemma niin hyvä kouluttaja?), mutta hän sai vastaukseksi ongelmaansa pään aukomista siitä, että naisten ei kuulu ottaa itselleen noin isoja ja vaikeita koiria tmv.


        "Parempi varmaan antaa koiran elellä epätasapainoista elämää, kun antaa se jollekin osaavalle koulutettavaksi."

        Ei, ei, ei ja ei. Älä sekoita asioita tahallasi väärin.

        Ei ongelma ole siinä, että haluaisin koirien annettavan koteihin jotka ei sen kanssa pärjää, mutta kanta (Kristianilla) on ollut useamman kerran se, että nimenomaan akkaporukalle ei isot/vaikeat koirat sovi. Totesi sen ihan itse omassa kommentissaan julkisesti. Tässä on ongelma. Ikäänkuin naiset eivät osaisi koulia koiria yhtään.

        Voisit pitää kriteerinä vaikkapa sitä, että papua täytyy löytyä tämän koiran kanssa, sekä henkistä kanttia.
        Uskomattoman ärsyttävää kuulla, että minäkin olisin kelvoton koiranottaja, koska mulla on haaroissa joku muu kuin patukka. En ole pieni tai heiveröinen. Siksi pystyn hallitsemaan isojakin koiria, johon taas muutama miespuolinen kaverini ei kykenisi ikipäivänä, koska henkinen ja fyysinen voima on näillä yksilöillä olematon.
        Sillä ei ole automaattisesti tekemistä sukupuolen kanssa.

        Lakkaa siis nämä ''ei sovi naisille'' -juttus, ellei koira selvästi esim. ole aggre nimenomaan naisia kohtaan tai vastaavaa.


      • naistenprenikat

      • naistenmitalit

      • Sinulla on toisen käden tietoa asioista. Minä en ole ketään sättinyt ja jos pari asiakasta sadasta moista väittää niin miksi loput 98 ei valita? Vaan palkkaa? Viestisi ei pidä paikkaansa ja sinä et edes tunnu tietävän VARMASTI mitä on puhuttu. Ei pitäisi kirjoitella toisten puolesta mitään.

        En todellakaan anna koiraa naisille tai muulle sopimattomalle henkilölle, jos tiedän, että koira ei tule menestymään tarjolla olevassa kodissa. EHKÄ uusi naisomistaja saa koulutettua koiran itselleen sopivaksi viikkojen tai kuukausien kuluessa, mutta jos tarjolla on sopivia koteja niin miksi ihmeessä antaisin/myisin koiran koekaniiksi? Minä kannan vastuun koirista, silläkin uhalla, että se ei jotain miellytä.

        En viitsi ottaa enempää kantaa asioihin, kun ihmisllä ei ole selkärankaa kirjoittaa omalla nimellä/nimimerkillä. Tässäkin ketjussa samat 2-3 kasvattajaa ja entinen fb-kaveri kirjoittelee pääasiassa.

        Ei ole huomion arvoinen ketju ja tästä on soitettu jo eilen suomi24. IP:t selviää kyllä.

        Tämän ketjun viestit pääasiassa on n.4 saman ihmisen kirjoittamia missä tylytetään enemmän. Nimimerkki pakolliseksi tännekin niin karsiutuu samat pois. Olen pyytänyt 2 kirjoittajan IP:tä ylläpidolta banniin niskoittelusta ylläpitoa kohtaan.

        Toivotan kaikille hyvää kevään jatkoa!


      • crispysuklaa

        Törmäsin keskusteluun ja oli nyt ihan pakko kommata tähän. Tiedän ainakin yhden koiran vaihtaneen omistajaa niin että Helin ei ottanut siitä itselleen mitään. Asiaakkalta oli ilmeisesti ottanut rahan mutta uudelta omistajalta ei ottanut mitään. Muuta kokemusta ei kys. henkilöstä ole.


      • koiramies-71
        german-shepherd kirjoitti:

        Sinulla on toisen käden tietoa asioista. Minä en ole ketään sättinyt ja jos pari asiakasta sadasta moista väittää niin miksi loput 98 ei valita? Vaan palkkaa? Viestisi ei pidä paikkaansa ja sinä et edes tunnu tietävän VARMASTI mitä on puhuttu. Ei pitäisi kirjoitella toisten puolesta mitään.

        En todellakaan anna koiraa naisille tai muulle sopimattomalle henkilölle, jos tiedän, että koira ei tule menestymään tarjolla olevassa kodissa. EHKÄ uusi naisomistaja saa koulutettua koiran itselleen sopivaksi viikkojen tai kuukausien kuluessa, mutta jos tarjolla on sopivia koteja niin miksi ihmeessä antaisin/myisin koiran koekaniiksi? Minä kannan vastuun koirista, silläkin uhalla, että se ei jotain miellytä.

        En viitsi ottaa enempää kantaa asioihin, kun ihmisllä ei ole selkärankaa kirjoittaa omalla nimellä/nimimerkillä. Tässäkin ketjussa samat 2-3 kasvattajaa ja entinen fb-kaveri kirjoittelee pääasiassa.

        Ei ole huomion arvoinen ketju ja tästä on soitettu jo eilen suomi24. IP:t selviää kyllä.

        Tämän ketjun viestit pääasiassa on n.4 saman ihmisen kirjoittamia missä tylytetään enemmän. Nimimerkki pakolliseksi tännekin niin karsiutuu samat pois. Olen pyytänyt 2 kirjoittajan IP:tä ylläpidolta banniin niskoittelusta ylläpitoa kohtaan.

        Toivotan kaikille hyvää kevään jatkoa!

        oliskos sulla jotain treenivideoo noista pk-koulutuksista. puruja, tottista ja jälkee


    • turha_kommentoida

      Turha yrittää kommentoida näköjään mitään järkevää täällä kun heti tartutaan epäolennaisuuksiin. Fakta kuitenkin on, että mies on hyvä koirien kanssa.

      • spk84

        Mautonta julkista revittelyä mutta eipä tuollaisista kannata piitata. Ne puhuu, ketkä ei tiedä tai keitä *ituttaa.

        Ja mua teidän on turha väittää Heliniksi. Laita s.postisi, niin todistan asian.


    • ritu.w

      Lämmin ja hyvä ihminen. Tyttärelläni on lievä kehitysvamma ja oppimisvaikeuksia ollut jo ala-asteelta lähtien. Talutusapua tarvitsimme ja yhdessä tekivät lukuisat toistot. Äitiin tälläinen jättää syvän vaikutuksen. Minä sain täyden avun ongelmaan, Salla joutuu vielä harjoittelemaan. Reuma ei tuo helpotusta asiaan.
      Kiitos vielä!

      • spk84

        Kehitysvamma ilmenee ennen 18v ikää ja voi johtua mm. lapsuusiän sairaudesta/sairauksista, ei ainoastaan syntyvää edeltäneistä/synnytyksen aikaisista seikoista...


      • väärällekerroit

        Kehitysvamma on syntymästä asti. Oppimishäiriökin nykyisillä opettamistekniikoilla havaitaan usein jo ennen kouluun menoa. Mistä toi ikäraja 18 tulee kehitysvamman muodostumiseen?


      • lukutaitohukassa

        "Tyttärelläni on lievä kehitysvamma ja oppimisvaikeuksia ollut jo ala-asteelta lähtien." Tuossa selkeästi kirjoitettiin oppimisvaikeuksien alkaneen koulussa. Luetun ymmärtäminen hukassa? Koulussahan se punnitaan mihin lapsi kykenee, kun varsinainen teoria alkaa. On tää suomi24 jännä paikka missä ihmiset kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo. Kaikki keskustelut karkaa käsistä.


      • spk84
        lukutaitohukassa kirjoitti:

        "Tyttärelläni on lievä kehitysvamma ja oppimisvaikeuksia ollut jo ala-asteelta lähtien." Tuossa selkeästi kirjoitettiin oppimisvaikeuksien alkaneen koulussa. Luetun ymmärtäminen hukassa? Koulussahan se punnitaan mihin lapsi kykenee, kun varsinainen teoria alkaa. On tää suomi24 jännä paikka missä ihmiset kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo. Kaikki keskustelut karkaa käsistä.

        Juuri näin. Mutta taistellaan sitten vaikka kehitysvammaisuudesta, kun ei muutakaan keksitä.


    • einiinhyvä

      Metodithan selviää lukemalla sivua. Pakote, pakote, pakote. Ei puhuta ollenkaan pakotteista ja palkkauksesta. Namitus (tutitus, millä saadaan hyviä tuloksia) ei käytetä.
      Ja nythän varsin selviää, että perustaa koulutuksen ihme härveleihin.
      Eräällä asiakkaalla, joka oli käynyt ko. Kouluttajalla oli käytössä valjaat, ketjukaulain yhtäaikaisesti ja koiran koulutus oli viety siihen pisteeseen, että koira pelkäsi kaikkea.
      Mä niin toivon, että ihmiset osaisivat lukea rivien välistä nuo johtajuus/auktoriteetti tekstit, jotka perustuvat pakotteisiin väärällä tavalla ja välineisiin.

      • Mts---

        Nimettömät ja jopa samat henkilöt ne aina täällä kirjoittelee. Kyseinen kouluttaja kouluttaa koiria, joita ei muut enää edes uskalla ottaa. Namituksella ne koirat on pilattu. Oikeita valittajia lienee 2/100. Miksiköhön näin? Olisiko nämä pari henkilöä niitä, jotka ei tee kuten on neuvottu? Ehkäpä koirat menneet ko.omistajilla jo liian pahoiksi näiden omistajien käsiteltäväksi? Olisiko kodinvaihto jo koirankin etu?

        Miksiköhän on pyydetty laittamaan valjaisiin? Varmaan siksi, että ketjulla ei revitä miten sattuu monen muun kouluttajan tapaan.

        Kannanotto on neutraali näkemys, ei puolesta tai vastaan. Suomi24 taso laskenut koko ajan vuosien aikana. Tämä palsta mahdollistaa toisten perättömät haukkumiset, kasvattajat, kouluttajat, firmat, yksityishenkilöt...


    • hyvinkeksitty

      Vaikuttaa ihan pätevältä tuo panta. Pitää myös muistaa, että tuohon hintaan sisältyy kouluttajan opastus/ ohjeistus ja postit. Mitkään pannat yms. eivät tietenkään itsessään korvaa omistajan auktoriteettia ja koiranlukutaitoa, mutta toimivat hyvinä ja tehokkaina apuvälineinä oikein käytettyinä. Ja kun pikkuhiljaa tulee niitä onnistumisia niin omistajan itseluottamus ja rohkeus siitä kasvaa.

      • eivoimalla

        Kuulosti järkevältä tämä kommentti.
        Selkeästi jokainen näkee kehikon kannattelevan ketjua ja sen varaan ei lasketa. Tämä on tuhannesti parempi ja turvallisempi mitä nuo normaalit pannat. Kymmenettuhannet ja kymmenettuhannet riuhtoo ketjuilla ja kuonopannoilla koiransa rikki.

        Pidän asiallisena keksintönä. Ohjeet täytyy saada tähän.


      • PackLeader

        Itseltä löytyy Cesarin PackLeader panta. Ketju kuulostaa todella hyvältä lisältä :O


    • ohimenikö

      Se oli nopea hallusinaatio :D :D

    • PakotteidenNamittaja

      Voi voi.
      Suru tulee puseroon tätä ketjua lukiessa. Tämä juuri on pielessä koirapiireissä: vain minun tapani on oikea. Namittaminen on hyvä juttu oikein tehtynä ja tietyn tyyliseen ongelmaan käytettynä. Kaikkiin sitä ei vain voi käyttää: koiraa eivät namit kiinnosta tai se on niin agressiivinen että kiihtymisestä sitä ei voi palkita missään kohtaa. Kouluttajia on erilaisia syystä. Olen käsittänyt että Helin kouluttaa nimenomaan ongelmakoiria, joiden ongelmia ei enää yksinkertaisesti pystytä korjaamaan nameilla ja kehuilla.

      Toisilla täällä tuntuu olevan henkilökohtaista kaunaa tätä kouluttajaa kohtaan ja tämä on nyt sitten oikea paikka purkaa pahat olot?

      Itse en ole joutunut koskaan turvautumaan ongelmakoirakouluttajaan tai mihinkään muuhunkaan koirakouluun. Olen tehnyt töitä eläinten kanssa ja harrastanut koiria koko ikäni ja olen sen verran oppinut että keinoja on monia ja tärkeintä olisi löytää se omalle lemmikille sopiva keino.

      Toivottavasti tämä ketju ei ole syypää siihen että joku apua tarvitseva jättää ottamasta yhteyttä tähän kouluttajaan apua tarvitessaan.
      Eri koulukuntia löytyy siksi että jokaisessa on puolensa ja jokainen näistä voi auttaa erilaisia koiria. Sehän tässä on tärkeitäntä?

    • totuusvaitehtävä

      Kouluttaja, joka kertoo omistaneensa 195 koiraa, ei vakuuta.
      Kouluttaja, joka mollaa muiden koulutustekniikat, ei vakuuta.
      Olen elämän varrella nähnyt paljon erilaisia ongelmakoiria ja en ole vielä tavannut yhtään koiraa, jota ei voisi myös palkata.
      Sen verran toivoisi, että ihmiset, jotka menevät ottamaan yhteyttä ko. kouluttajaan tutkisivat ensin ko. yrittäjän taustat ja pyrkisivät löytämään jostain niitä oikeita palautteita, eikä vain uskoisi puheita ja tekstejä mitä kouluttaja kyllä osaa teettää suustaan ja sormistaan.

      Valitettavaa on, että "yrittäjä" voi olla kuka vaan.

    • spk84

      "Eihän omistajat edes tiedä minne heidän koiransa viedään".

      Niin, siis sinä et tiedä nyt mistään mitään mutta olet kuitenkin tietävänäsi.

    • spk84

      "Tietääkö kukaan asiakkaista, missä ja minkälaisissa olosuhteissa nämä kotikoulutettavat koirat asustelee?"

      Ei, kukaan ei tiedä mitään paitsi vieraat netissä :(

      "Mä en ikinä antaisi koiraani vieraalle koiraani koulutettavaksi"

      Siinäpä se sana: "vieraalle" ja silti hänestä "tiedetään" kaikki ;)

      • terpis

        Jos ihan tämän keskustelun perusteella pitäisi päättää että antaisinko koirani
        Markolle\Kristianille koulutettavaksi...olisi vastaus ei. Joku syyhän siihen on että näin monella on jotain hampaan kolossa.


      • katri.jalonen

        Näimme tämän keskustelun ennen yhteydenottoa. Ihmettelimme, eikö ihmisillä ole oikeaa elämää??? Helin nimesi tapaamisessa saksanpaimenkoira kennelit, joiden varassa tekstit pitkälti lepää. Me käymme alajaoston treeneissä ja pistimme sanan kiertämään. Kuittia tarjottiin oma-aloitteisesti OY:n nimissä. Joillakin ihmisillä taitaa olla asiat huonosti kotona, jos on luppoaikaa tälläisiin loputtomiin kirjoitteluihin netissä tai ovat ehkä syrjäytyneitä yksineläjiä. Hyvät ihmiset, menisitte ulos lenkille koirienne kanssa :)


      • tyottomillaonaikaa

      • eioletätä
        katri.jalonen kirjoitti:

        Näimme tämän keskustelun ennen yhteydenottoa. Ihmettelimme, eikö ihmisillä ole oikeaa elämää??? Helin nimesi tapaamisessa saksanpaimenkoira kennelit, joiden varassa tekstit pitkälti lepää. Me käymme alajaoston treeneissä ja pistimme sanan kiertämään. Kuittia tarjottiin oma-aloitteisesti OY:n nimissä. Joillakin ihmisillä taitaa olla asiat huonosti kotona, jos on luppoaikaa tälläisiin loputtomiin kirjoitteluihin netissä tai ovat ehkä syrjäytyneitä yksineläjiä. Hyvät ihmiset, menisitte ulos lenkille koirienne kanssa :)

        Tässä taas paljastuu tämä ainainen vainoharha että muut kirjoittajat ovat kasvattajia, syrjäytyneitä ja työttömiä (Helin kylvää tätä väitettä joka keskusteluun). Ihan oikeastiko pitäisi uskoa että sinä "katri" olet keskustellut Helinin kanssa aiheesta ja olet nyt vakuuttunut että saksanpaimenkoirakasvattajat oikeasti vainoavat Heliniä. Miksi niitä kasvattajia edes kiinnostaisi joku Marko? Kyllä tässä taas on itse Helin äänessä...ja tää alkaa olla oikeestaan jo tosi naurettavaa..


      • wannabekuiskaaja1

        Tämähän on jo nähty vuosia. Jos olet eri mieltä, poistut kavereista. Jos kerrot oman näkemyksesi, olet kukkahattu, sakukasvattaja ym.
        Sitten, jos olet vielä oikeassa, niin sinut estetään totaalisesti ja uhkaillaan poliiseilla, joiden juttusille hän ei varmasti mene.
        Minkähän vuoksi hän puhuu vain ja ainoastaan sakulasvattajista? Voisikohan johtua siitä, että hänen omat hankinnat ei ole menneet niin nappiin?


    • spk84

      Voi olla ilmeisen kova paikka osalle, jos kys. kouluttajassa onkin jotakin hyvää, joidenkin mielestä.

      Split split.

      • Moi spk84. En voi ehkä vaikuttaa mitä kirjoitat tänne, mutta toivoisin, että et yhtikäs mitään. Häiriköt elää huomiosta ja sitä annat tuolle kirjoittajalle viesteilläsi, jonka elämä on 24/7 netissä. Nämä kirjoitukset perustuu lähinnä "saksanpaimenkoira" kasvattajan kirjoituksiin ja parin muun Facebookin koiraryhmässä/kavereistani pois potkaistun kommenteihin. Toivon, että ainakin kaverini ja asiakkaat eivät vaivaudu näihin kommentoimaan. spk84 voit laittaa sähköpostia tämän tunnuksen mukaiseen osoitteeseen täällä suomi24:ssa, jos haluat paljastaa kuka olet. Tosin luulen tietäväni nimimerkistä ja siksi uskon, että kunnioitat toivettani olla kirjoittamatta. Luin vain spk84 sinun jutut ja noita muita en lukenut. Onhan se kova paikka, jos kasvattajien omistajat ei vaivaudu heille soittamaan, omalle kasvattajalleen??? Soiton saankin minä avuntarpeesta. Tämä jää täällä varmaan viimeiseksi viestiksini, koska en pidä näitä kirjoittajia yhtään arvossa. Mahtaa olla harvassa ne, jotka arvostaa heidän kasvatustyötään, puhumattakaan, että osaisivat perustella miksi pitää. Häiriköille J.N ja H.N (teiät tunnistan kirjoituksista) ja parille muulle toivotan kuitenkin parempaa tulevaisuutta.


      • spk84
        german-shepherd kirjoitti:

        Moi spk84. En voi ehkä vaikuttaa mitä kirjoitat tänne, mutta toivoisin, että et yhtikäs mitään. Häiriköt elää huomiosta ja sitä annat tuolle kirjoittajalle viesteilläsi, jonka elämä on 24/7 netissä. Nämä kirjoitukset perustuu lähinnä "saksanpaimenkoira" kasvattajan kirjoituksiin ja parin muun Facebookin koiraryhmässä/kavereistani pois potkaistun kommenteihin. Toivon, että ainakin kaverini ja asiakkaat eivät vaivaudu näihin kommentoimaan. spk84 voit laittaa sähköpostia tämän tunnuksen mukaiseen osoitteeseen täällä suomi24:ssa, jos haluat paljastaa kuka olet. Tosin luulen tietäväni nimimerkistä ja siksi uskon, että kunnioitat toivettani olla kirjoittamatta. Luin vain spk84 sinun jutut ja noita muita en lukenut. Onhan se kova paikka, jos kasvattajien omistajat ei vaivaudu heille soittamaan, omalle kasvattajalleen??? Soiton saankin minä avuntarpeesta. Tämä jää täällä varmaan viimeiseksi viestiksini, koska en pidä näitä kirjoittajia yhtään arvossa. Mahtaa olla harvassa ne, jotka arvostaa heidän kasvatustyötään, puhumattakaan, että osaisivat perustella miksi pitää. Häiriköille J.N ja H.N (teiät tunnistan kirjoituksista) ja parille muulle toivotan kuitenkin parempaa tulevaisuutta.

        Kunnioitan; siitä tiedät kuka olen, kuten arvelitkin.
        Jää tämä viesti viimeiseksi.


    • niinpänäämpä

      Aika hurjaa ajatella, että kotikoulutus, jossa koirat oppivat laumakäyttäytymistä. Kyllä saa olla aikamoiset vakuutukset kouluttajalla

    • pimpelipommiko

      Mielenkiintoista, että on takuu mutta sittenhän sitä takuuta ei olekaan, jos ihmiseltä puuttuu jotain ja jos ihminen ei sitoudu jne.... Eli jokaisesta takuusta pystyy kiemurtelemaan pois selityksillä, joista on saanut lukea niin monilta palstoilta. Niin no, onhan hän astetta kovempi, kuin cecar ja onhan hän reenannut maailman huippujen kanssa.
      Mä tiedän ainakin yhden, joka koulutti ko. henkilöä ja ei ole voinut muuta, kuin nauraa, kun on nyt astetta kovempi tyyppi onkin nyt ongelmakoirakouluttaja. Mies on vaihtanut nimeään, osoite on vaihtunut ties kuinka monta kertaa, hänen työssään ei ole juuri mitään, mikä kestäisi päivänvaloa. Ei, edes se y-tunnus, kun sillä voi joo laskuttaa mutta asiakkaan pitää maksaa myös kouluttajan verot, mutta mikäs siinä, pikkujuttu, pintahaava. Tuleekohan ne verot vielä noitten summien päälle, jotka löytyvät kotisivuilta, vai kuuluuko ne summaan. Aikamoista matematiikkaa vaaditaan ja käteisellä mahdotonta maksaa.

    • koskalomalle

      Jos ei mitään muuta virallista tuossa miehessä ole, niin ainakin hinnasto, joka muuttuu vähän väliä... Ei näytä kauhean kiireinen olevan, kun ehtii hyvin olemaan eri palstoilla ja päivittämään sivujaan, unohtaen kuitenkin kirjoittaa tuon laskuttamisen pienen ongelman, vaikkakin y-tunnus, joka oli ehkä viikon näkyvillä, oli toiminimen, jossa asiakkaan piti maksaa vielä yrittäjän verot. Mutta toisaalta olihan joku asiakas saanut kuitin missä olikin oy??? Tais olla ihan "oikea? Asiakas :)

    • eiymmärräei

      Aika jännä, kun hinnat nousseet taas ja kirjoittaa hinnan alle, että koulutukseen riittää yksi kerta. Minkä vuoksi siellä on sitten monta erilaista vaihtoehtoa koulutukselle?

    • Pikkukoira

      Olen käyttänyt kyseisen henkilön koirakoulutus palvelua kerran tänä vuonna. Oman kokemukseni perusteella EN suosittelisi kyseistä kouluttajaa, ainakaan jos haluaa hyviä tuloksia omaan ja koiran toimintaan. Täytyy sanoa myös, ettei kouluttajalla ollut aitoa kiinnostusta ainakaan pikku koiriin, voi olla, että kiinnostusta löytyy enemmän isompien rotujen kouluttamiseen.

      Kouluttaja veloitti 200€ yhdeltä kerralta, mielestäni koulutus eikä jälkeenpäin saatu tuki ollut sen arvoista.
      Harmittaa, etten ottanut asioista paremmin selvää, netistäkin löytyy niin paljon ristiriitaista tietoa kouluttajista.. Nyt kuitenkin olen löytänyt oikeanlaisen kouluttajan, jonka avulla on päästy jo tuloksiin! :)

    • huuhaataon

      Sananmukaisesti omaan laskuunsa :D tuota kun kuuntelee, niin mies puhuu paljon mutta ei sano mitään. Kotisivuja päivittelee jatkuvalla syötöllä. Hinnat muuttuvat koko ajan ja hauskinta siinä on se, että lupaa tuloksen yhdellä kerralla mutta silti tarjoaa, jos minkäkin pituisia koulutusjaksoja ja koska kirjoittaa, että on täysin huuhaata sellainen koulutus, missä tarjotaan useampaa kertaa, niin eikös silloin tämänkin koulutukset ole huuhaata.

    • nasaalinenäääni

      Minkä vuoksi täältä poistetaan youtube videot, jotka ovat julkisia?
      Toisaalta ei sitä nasaalia ääntä kauaa olis jaksanu kuunnellakaan :D

    • Merisin

      No jos tuo Helin olisi oikeasti yrittäjä niin yritysmuoto löytyisi pelkästään nimen googlaamalla, mutta ei löydy, eli ei ole oikeata yritystoimintaa olemassakaan, Fb profiilikin epämääräinen, ja ylipäätään 200e kerta/ ???
      Tyypin kuvatkin on vähän jänniä..
      Mä kyllä kyselisin tuetoja vielä tarkemmin verovirastosta jne.

    • hurjat

      Mulla ja Konstalla harjavallasta vain hyvää sanottavaa. Marko tuntee ongelmakoirat ei välttämättä ole nättinokkasille koiranomistajille oikea. Hommat osaa. Terveisin Sari ja konsuli

    • facebookissa

      Facebookissa voi käydä tarkistamassa yritysten arvosteluja ja henkilöiden maailmankuvaa. Siellä näkyy myös rehellisiä arvosteluja oikeilta olemassa olevilta ihmisiltä jotka ovat käyneet asiakkaana.

    • paineilma333

      Takuu ei ainakaan toiminut kuten mainosti. Paineilmaa suihkittiin ja sitten se olikin siinä. Sain oikeasti apua muualta ja käsitin kuinka paljon oli jäänyt korjaamatt oma elekieltä ja olemusta koiran kanssa. Omistaja se tarvii koulutusta eikä vain koira rankkua.

    • Anonyymi

      Vieläkö mies kouluttaa koiria?

    Ketjusta on poistettu 75 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4269
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2100
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      242
      1023
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      135
      1021
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe