Hei!
Olen muuttamassa vuoden vaihteessa ja mietinkin, milloin on virallinen muuttopäivä. Onko muutto hoidettava uudenvuoden aattona? Vai onko virallinen muuttopäivä seuraava arkipäivä eli 3.1.2005? Olen lähdössä reissuun uutena vuotena ja muutto tuolloin olisi mahdotonta.Tietääkö kukaan tarkemmin ajankohdasta?
Muuttoajankohta
5
3447
Vastaukset
- merkki
Vuokra-asunnon irtisanomisaika on yleensä kalenterikuukausi, joten sinun on muutettava joulukuun puolella - oli päivä mikä tahansa. Olettaen siis, että olet sanonut vuokrasopimuksen irti marraskuussa.
Siis viimeinen mahdollinen muuttopäivä on uudenvuoden aatto. Muuten joudut periaatteessa maksamaan vuokran vielä tammikuultakin. - meni näin
31.12 määräytyy seuraavan vuoden verokunta
- oikein
Kun aikoinaan muutin Vantaalta Helsinkiin, vuokrasopimus päättyi 31.1., koska poika jäi siihen vielä kuukaudeksi asumaan. Itse muutin itseni virallisesti 31.12.,vaikka oikea muuttopäivä oli 2.1. Helsingissä oli jo silloin halvempi veroäyri kuin Vantaalla. Jos olisin ilmoittanut väestörekisteriin muuttopäivän vasta 2.1., olisi minua verotettu koko se vuosi vielä vantaalaisena. Nyt verotus oli siis jo heti vuoden alussa Helsingissä.
- lisää
oikein kirjoitti:
Kun aikoinaan muutin Vantaalta Helsinkiin, vuokrasopimus päättyi 31.1., koska poika jäi siihen vielä kuukaudeksi asumaan. Itse muutin itseni virallisesti 31.12.,vaikka oikea muuttopäivä oli 2.1. Helsingissä oli jo silloin halvempi veroäyri kuin Vantaalla. Jos olisin ilmoittanut väestörekisteriin muuttopäivän vasta 2.1., olisi minua verotettu koko se vuosi vielä vantaalaisena. Nyt verotus oli siis jo heti vuoden alussa Helsingissä.
Ei se 31.12. määrää verotuskuntaa, vaan 1.1.
- ekam
Jos kyseessä on vuokra-asunto, niin huoneenvuokralaki sanoo seuraavaa:
9 luku
Muutto asuinhuoneistosta
68 §
Muuttopäivä vuokrasopimuksen päätyttyä
Muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymisen jälkeinen arkipäivä. Muuttopäivänä vuokralaisen on jätettävä puolet asuinhuoneistoa vuokranantajan käytettäväksi sekä seuraavana päivänä luovutettava huoneisto kokonaan vuokranantajan hallintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2504828Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak932397Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1171530Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.321940- 72904
Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu
Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N270859Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle115802Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin
Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si33777- 38736
- 67702