Avensis 98 öljytikku

frank2

Kun omistamani avensis ( 333 000 km) syö öljyä jonkin verran olisi hyvä olla ajan tasalla siitä, kuinka paljon öljyä on koneessa.

Ongelma on avensiksen öljytikku joka näyttää todella huonosti kuinka paljon öljyä on sisällä. Käytänössä tikun öljymäärästä ei voida sanoa mitään.

Onko kaikissa tämän vuoden avensiksissa yhtä surkea öljytikku? Mietin sillä, kannattaako ostaa uusi tikku.

Uutena näitä ei tunnuta myytävän?
Vain autopurkamoilta olen löytänyt.

4

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rattirasvattu

      Hei frank, osta vaan suosiolla uusi avensis, sillä siinä on myös uusi öljytikku mukana. Ei tarvitse arpoa sitä voiteluaineen määrää vähään aikaan. Tietääkseni yhtään takaisin kutsua öljytikun takia ei ole ilmoitettu. Olen myös kuullut että niistä öljytikuista oltaisiin kokonaan luopumassa - kuullemma öljy riittää seuraavaan huoltoon, eikä sinne luukun alle tarvitse turhaan kuikuilla.

      • frank2

        Hei vaan,

        ja kiitos vastauksesta.

        Et tosin vastannut kysymykseeni, jossa tiedustelin avensiksen öljytikun näyttävyyttä.

        Ymmärrän myös että kysymykseni voi altistaa tietyntyyppisellä vastausmekanismille.


      • rattirasvattu
        frank2 kirjoitti:

        Hei vaan,

        ja kiitos vastauksesta.

        Et tosin vastannut kysymykseeni, jossa tiedustelin avensiksen öljytikun näyttävyyttä.

        Ymmärrän myös että kysymykseni voi altistaa tietyntyyppisellä vastausmekanismille.

        Sorry, en tosiaankaan ymmärtänyt kysymystäsi ja luulin sitä pimeiden iltojen huumoripalaksi. Minulla itselläni on 1,6 Avensis vm 2000. Enkä ole huomannut ainakaan siinä mitään erikoista. Kerro lisää ongelmastasi - ehkä siten pääsisin kärryille mitä tarkoitat tuolla aloitus postauksellasi.


    • öljyt

      Jos se öljytikku on todella kiiltävä, niin siihen pintaan on ruvennut tarttumaan öljyjäämää. Yleensä tä tarkoittaa, että koneella on joskus ajettuöljynvaihto huomattavasti yli. Mutta öljytikusta saat tuon pois esim teräsvillalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe