paras kissanhiekka ?

oma puoli vuotias pentu nakkaa tosi paljon hiekkaa ulos luukullisestakin kiposta..

hiekkaa löytyy joka paikasta :(

raksutkin kaapii lattialle ja sieltä rönkkii...mikä avuksi ?

11

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::

En tiedä auttaako tuohon hiekan laatu, mutta itse olen alusta asti käyttänyt Extreme classic merkkistä paakkuuntuvaa hiekkaa. Sattumalta sen löysin ja ollut tyytyväinen. Paakut helppo kerätä, ei haise, eikä kulkeudu kovin paljon kissan tassujen mukana.

Auttaisko raksujen tai ruoana kanssa eri muotoinen astia ? Vaikka laajempi lautanen tms.

• aluksi kokeilin semmoista laakeaa muovista isoa vatia kun kissoja on 3 , mutta sieltä ne levitettiin todella tehokkasti.. sitten vaihdoin vinkistä korkeampi reunaiseen keraamiseen kippoon, mutta siitäkin onnistuu levittämään joskin ei niin paljon kuin ennen, mutta kuitenkin harmittavasti koska ruoka kupin edusta uo raksun murusissa...

millaista astiaa suosittelisit..nyt on tosiaan kannellinen kippo, missä käyntiluukku kansineen, jonka poistin mutta taisi olla virhe...pissineet ovat vääriin paikkoihin, johtuisiki hiekasta ?? nyt kristallia ...

ja kaikki hiekka heitetään kasoina ulos, pennun toimesta, mikään muu kissani ei ole koskaan toiminut näin..olen todella onneton :(

• kokeile..
        piki.piki79 kirjoitti:

aluksi kokeilin semmoista laakeaa muovista isoa vatia kun kissoja on 3 , mutta sieltä ne levitettiin todella tehokkasti.. sitten vaihdoin vinkistä korkeampi reunaiseen keraamiseen kippoon, mutta siitäkin onnistuu levittämään joskin ei niin paljon kuin ennen, mutta kuitenkin harmittavasti koska ruoka kupin edusta uo raksun murusissa...

millaista astiaa suosittelisit..nyt on tosiaan kannellinen kippo, missä käyntiluukku kansineen, jonka poistin mutta taisi olla virhe...pissineet ovat vääriin paikkoihin, johtuisiki hiekasta ?? nyt kristallia ...

ja kaikki hiekka heitetään kasoina ulos, pennun toimesta, mikään muu kissani ei ole koskaan toiminut näin..olen todella onneton :(

Jostain olen lukenut, ettei kaikki kissat tykkää tuosta kristallista. Kannattaa kokeilla ainakin vaihtaa

• 4+1

Meillä käytetään hiekkana cassiusta ja hiekkiksenä toimii suurehko vuoteenaluslaatikko sekä marketin suurikokoisin hiekkalaatikko. Jotkut kissat nyt vaan leikkivät kauhakuormaajaa kuten omistani se nuorin joka sekin on jo ikämiessarjan jäseniä. Katetusta hiekkiksestä ei tykännyt kukaan joten kansi piti heivata helkkariin.

• suvikatti vain

laita hiekkalaatikko reunallisen kuramaton päälle ja ruokakippo samaten laajemman reunallisen matalaan astiaan. ei estä kaapimista, mutta pitää muruset alallaan

• tuota voisin kokeillakin :)

• pelletisti

Minä käytän kissojen vessoissa puupellettiä.Kaikkien kissat ei varmaan tykkää sitä käyttää, mutta mun tykkää.Ostan ison säkin kerralla, riittää pitkään.Ja tuoksuu puulle :)

• kokeiltu on, ja meiän kissat ei tykkää siitä yhtään :(

• Musta Exotic
      • Piki79piki79....

Kiitos vinkistä, mulla taitaa ollakin tuo kippo nyt käytössä ;)

• Samat onkelmat

Halpa ja paras hiekka on Tigerinon kristallihiekka (zooplussasta tilaan aina). Imee hajut ylivoimaisesti parhaiten kaikista kokeilemistani hiekoista. Jätökset on helppo siivota, kun kerää vaan kakat pois ja vähän sekoittelee hiekkaa sen jälkeen. En ole vielä semmoiseen hiekkaan törmännyt, joka ei leviä lattioille mutta kristallihiekassa on se hyvä puoli, että isot rakeet on helppo siivota. Hiekkalaatikon edusmatto estää myös rakeiden leviämistä melko tehokkaasti. Ruokakippojen alusmattojakin olen nähnyt myytävän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      138
      3824
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      36
      2474
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2128
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      22
      1133
    5. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      71
      1062
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      945
    7. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      34
      913
    8. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      906
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      810
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      100
      809
    Aihe