paras kissanhiekka ?

oma puoli vuotias pentu nakkaa tosi paljon hiekkaa ulos luukullisestakin kiposta..

hiekkaa löytyy joka paikasta :(

raksutkin kaapii lattialle ja sieltä rönkkii...mikä avuksi ?

11

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::

      En tiedä auttaako tuohon hiekan laatu, mutta itse olen alusta asti käyttänyt Extreme classic merkkistä paakkuuntuvaa hiekkaa. Sattumalta sen löysin ja ollut tyytyväinen. Paakut helppo kerätä, ei haise, eikä kulkeudu kovin paljon kissan tassujen mukana.

      Auttaisko raksujen tai ruoana kanssa eri muotoinen astia ? Vaikka laajempi lautanen tms.

      • aluksi kokeilin semmoista laakeaa muovista isoa vatia kun kissoja on 3 , mutta sieltä ne levitettiin todella tehokkasti.. sitten vaihdoin vinkistä korkeampi reunaiseen keraamiseen kippoon, mutta siitäkin onnistuu levittämään joskin ei niin paljon kuin ennen, mutta kuitenkin harmittavasti koska ruoka kupin edusta uo raksun murusissa...

        millaista astiaa suosittelisit..nyt on tosiaan kannellinen kippo, missä käyntiluukku kansineen, jonka poistin mutta taisi olla virhe...pissineet ovat vääriin paikkoihin, johtuisiki hiekasta ?? nyt kristallia ...

        ja kaikki hiekka heitetään kasoina ulos, pennun toimesta, mikään muu kissani ei ole koskaan toiminut näin..olen todella onneton :(


      • kokeile..
        piki.piki79 kirjoitti:

        aluksi kokeilin semmoista laakeaa muovista isoa vatia kun kissoja on 3 , mutta sieltä ne levitettiin todella tehokkasti.. sitten vaihdoin vinkistä korkeampi reunaiseen keraamiseen kippoon, mutta siitäkin onnistuu levittämään joskin ei niin paljon kuin ennen, mutta kuitenkin harmittavasti koska ruoka kupin edusta uo raksun murusissa...

        millaista astiaa suosittelisit..nyt on tosiaan kannellinen kippo, missä käyntiluukku kansineen, jonka poistin mutta taisi olla virhe...pissineet ovat vääriin paikkoihin, johtuisiki hiekasta ?? nyt kristallia ...

        ja kaikki hiekka heitetään kasoina ulos, pennun toimesta, mikään muu kissani ei ole koskaan toiminut näin..olen todella onneton :(

        Jostain olen lukenut, ettei kaikki kissat tykkää tuosta kristallista. Kannattaa kokeilla ainakin vaihtaa


    • 4+1

      Meillä käytetään hiekkana cassiusta ja hiekkiksenä toimii suurehko vuoteenaluslaatikko sekä marketin suurikokoisin hiekkalaatikko. Jotkut kissat nyt vaan leikkivät kauhakuormaajaa kuten omistani se nuorin joka sekin on jo ikämiessarjan jäseniä. Katetusta hiekkiksestä ei tykännyt kukaan joten kansi piti heivata helkkariin.

    • suvikatti vain

      laita hiekkalaatikko reunallisen kuramaton päälle ja ruokakippo samaten laajemman reunallisen matalaan astiaan. ei estä kaapimista, mutta pitää muruset alallaan

      • tuota voisin kokeillakin :)


    • pelletisti

      Minä käytän kissojen vessoissa puupellettiä.Kaikkien kissat ei varmaan tykkää sitä käyttää, mutta mun tykkää.Ostan ison säkin kerralla, riittää pitkään.Ja tuoksuu puulle :)

      • kokeiltu on, ja meiän kissat ei tykkää siitä yhtään :(


    • Musta Exotic
      • Piki79piki79....

        Kiitos vinkistä, mulla taitaa ollakin tuo kippo nyt käytössä ;)


    • Samat onkelmat

      Halpa ja paras hiekka on Tigerinon kristallihiekka (zooplussasta tilaan aina). Imee hajut ylivoimaisesti parhaiten kaikista kokeilemistani hiekoista. Jätökset on helppo siivota, kun kerää vaan kakat pois ja vähän sekoittelee hiekkaa sen jälkeen. En ole vielä semmoiseen hiekkaan törmännyt, joka ei leviä lattioille mutta kristallihiekassa on se hyvä puoli, että isot rakeet on helppo siivota. Hiekkalaatikon edusmatto estää myös rakeiden leviämistä melko tehokkaasti. Ruokakippojen alusmattojakin olen nähnyt myytävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe