vaarat ja hyödyt

satu

äitini on aina varoittanut spiritsmin vaaroista.en ole siis vielä kokeillut sitä tms..mutta sen sanon, vaikka spiritismi antaa vastauksia ja on jännittävää, älkää ikinä unohtako, mitä teille käy silloin kun kuolette
- piru tulee ja ottaa teidät.
voi kuulostaa hassulta, koska mehän pääsemme vain taivaaseen tai helvettiin, mutta siitä on niin paljon puhetta, että sellaisen kuolema, joka harjoittaa magiaa(spiritismi,ennustus..)tulee olemaan kauhea. vaikka makaisit sairaalan sängylläsi,et sinä nuku tyynesti pois vaan lähdet rääkyen.
toisaalta, minua kiehtoo spiritismi, mutta en uskalla pelata sitä!koska uskon siihen, että se on totta.
toki tuota ennustusta muutoin olen harjoittanut, ja onnistunut siinä..ja sehän tässä pelottaa, onko kuolemani paha?vaikka olen vain hyvää tarkoittanut sillä, enkä IKINÄ ole ennustanut läheisistäni.ja älkää tekään tehkö sitä, pyydän.

niin ja se tärkein: raamattu kieltää noituuden ja ennustamisen, joten ko.aiheen on pakko olla totta, vai mitä mieltä te olette?

"Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka
tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy
vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on
kauhistus Herralle." (5 Moos. 18:10-12)

-miettiköön jokainen, mitä tekee, olemmeko itsemme herroja?-

10

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viuhti

      "voi kuulostaa hassulta, koska mehän pääsemme vain taivaaseen tai helvettiin,"

      Mistäs tiedät? Kummassas itse olet käynyt? Jos kerran sinua on uskominen ja sillä ei ole väliä, miten kuolet, niin lähdetäänpä kaikki yhdessä läheiselle ostarille haulikko kädessä.

      Älä tuputa. Pistä raamattu alas ja ota järki käteen.

      • Tane

        Voiko kanelipullilla täyttää rukkaset?


    • jokuvaan

      no en kyllä raamattuun hirveästi luottaisi. Maailma on ihmeitä täynnä ja jos Jumala on olemassa niin kyllä se varmasti antaisi anteeksi tuollaiset koska ihmiset ovat erehtyväisiä ja syntisiä..

    • satu

      ahaa..nyt te sitten saitte minusta kuvan, että heilun täällä raamattua tutkien??ja paskat.
      olen keskustellut ihmisten kanssa ko.aiheesta, ja halusin sen tuoda tännekkin julki.mutta miten vain..(ja tuon raamattu tekstin copypastasin eräältä sivulta)
      ja miksi luulet että haluan kuolla?kirjoitin että pelkään tulevaa kuolemaani, ja kaikkihan me kuolemme.
      no joo, kaikki eivät usko raamattuun, mutta onhan ne asiat pitäneet kutiansakin. itse kullakin usko horjuu näinä aikoina, joten olisi parasta uskoa vain itseensä.(?)

      olisi mielenkiintoista saada kuulla toisten mielipiteitä aiheesta, eli juuri näistä hyödyistä ja haitoista.

      mutta olen asiani ilmaissut nyt. KiiTos

      • PeaceInDarkness

        "... pelkään tulevaa kuolemaani, ja kaikkihan me kuolemme."

        Kuolemanpelko on yksi syy siihen, että on keksitty näitä älyttömiä jumaluskontoja... kristinusko siellä kärkipäässä.
        Kaikki me kuolemme, joten turha sitä on murehtia mitenkään henkilökohtaisena tragediana. Mutta jos nyt aiot "pelata" spiritismiä, niin älä tee sitä minkään kokeilunhalun tai huvin vuoksi.


    • DeviL.Dyone

      Tollanen on pelkkää sontaa.Ihminen saa harjoittaa mitä tahansa,riippuen kiinnostuksesta.Juuri tämän takia tuo 'Herra' ja raamattu tuntuvat joltain pikku mieheltä joka laittoi maailman järjestykseen kertoessaan tarinoita,ja joita muut jatkoivat eteenpäin.Aamen.

    • axy

      ..nyt lukenut ko kojuttua mutta yhteen asiaan kiinnitin huomiota.. lainaan tekstistäsi..
      "koska mehän pääsemme vain taivaaseen tai helvettiin"
      ..tähän haluan vain sanoa että se riippuu hyvin paljon siihen mihin uskoo! itse uskon että ihminen lopulta päätyy sinne mihin tämä itse uskoo.. jos uskoo taivaaseenja helvettii ovat ne vaihtoehtoina mutta jos ei usko kumpaankaan eikä oikeastaan mihinkään sitä vain kuolee ja se siitä..jos uskoo uudelleen syntymiseen syntyy uudelleen jne. mihin ikinä uskookaan.. vaihtoehtona ei siis ole pelkästään taivas tai helvetti, sanon että itse en niihin kumpaankaan usko.

      • ,,,,,

        En usko tuohon, että ihminen joutuu sinne mihin uskoo.

        Eihän se mene niin maan päälläkään. Pikkulapsikin voi iloisena olla juoksemassa tien yli, kun hän jää auton alle ja loukkaantuu vakavasti ja kärsii hirveitä tuskia. Ja hän vain uskoi juoksevansa tien toiselle puolelle.


      • axy
        ,,,,, kirjoitti:

        En usko tuohon, että ihminen joutuu sinne mihin uskoo.

        Eihän se mene niin maan päälläkään. Pikkulapsikin voi iloisena olla juoksemassa tien yli, kun hän jää auton alle ja loukkaantuu vakavasti ja kärsii hirveitä tuskia. Ja hän vain uskoi juoksevansa tien toiselle puolelle.

        tarkoittanutkaan että maanpäällistä elämää vaan sen jälkeen..kuoleman jälkeen, ymmärrä kyllä vertauksesi mutta se tietysti riippuu mihin uskoo.
        Minun uskoni sanoo nyt näin, ei se tarkoita että kukaan muu uskoo juuri samalla tavalla.


    • Harry Potter perkele :D
      Hakeeko piru Ulla Taalasmaan?

      Älä kokeile spiritismiä on se totta tai ei hulluksi tulet kumminkin kun rupeat uskomaan kaikkeen soopaan mitä sulle syötetään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe