koliseva digibox

box ongelma

Onko wbox hd2 kolina normaalia kun laite tallentaa ohjelmia , kone on ollut minulla vasta kuukauden . Kolinaa pahenee kun box tallentaa esim. kolmea kanavaa mutta aina pitää jonkinlaista kolketta tallentaessaan , kun boxin nostaa ilmaan niin kolina pienenee ja nyt olen laittanut jalkojen alle huonekaluhuopaa ?
Onko kenelläkään kokemusta em asiasta ?????

5

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilkan kalkan

Minulla on ollut Topfieldi jo 4vuotta. Se tallentaa yhden ohjelman äänettömästi,muuta kun tallentaa kahta ja katsoo samaan aikaan muuta tallennetta, niin kyllä kolisee.

• Kilkan kalkan

Ai niin, kolina muuten lisääntyy, jos kiintolevy täyttyy. Pidä aina kiintolevyllä tyhjää tilaa vähintään semmoinen 10%, niin toimii äänettömämmin. Minullakin on pienet huopapalat boksin nurkkien alla. Se parantaa myös jäähdytystä, kun ilma pääsee kiertämään myös alakautta.

• ääntä pitää

Itse kutsuisin sitä kovalevyn ääntä rutinaksi. :)

Jos digiboksin laittaa lasiovelliseen laitetelineeseen, niin rutinat ja tuulettimien äänet vaimenevat hieman, mutta jäähdytys ja siten laitteen käyttöikä voivat huonontua.

• box ongelma

No joo tallensin 3 kanavaa ja katsoin silloin samalla aikaisemmin ajastettua ohjelmaa ja kolina kuului aivan selvästi vaikka telkkari ääni oli melko kovalla , silloin meinasi mennä hermot kun sitä kolketta kuunteli . Tilan puutteen takia tuo box on DVD-laitteen päällä , lisäisikö sitten kolinaa , tosin kokeilin tv- tason päällä niin kuului sama kopse .
        Nyt tuntuu että ääni on hieman pienempi kun on boxin alla on huopapalat . Liikkeessä sanoivat kun kävin kysymässä että kovalevy pitää aina kolinaa kun se on käytössä ????
        Tilaa boxissa on 300 . Muutenkin tuo wbox hd2 boottailee aika usein ?

• 21q
        box ongelma kirjoitti:

No joo tallensin 3 kanavaa ja katsoin silloin samalla aikaisemmin ajastettua ohjelmaa ja kolina kuului aivan selvästi vaikka telkkari ääni oli melko kovalla , silloin meinasi mennä hermot kun sitä kolketta kuunteli . Tilan puutteen takia tuo box on DVD-laitteen päällä , lisäisikö sitten kolinaa , tosin kokeilin tv- tason päällä niin kuului sama kopse .
        Nyt tuntuu että ääni on hieman pienempi kun on boxin alla on huopapalat . Liikkeessä sanoivat kun kävin kysymässä että kovalevy pitää aina kolinaa kun se on käytössä ????
        Tilaa boxissa on 300 . Muutenkin tuo wbox hd2 boottailee aika usein ?

"Liikkeessä sanoivat kun kävin kysymässä että kovalevy pitää aina kolinaa kun se on käytössä ????"

Totta kai se pitää ääntä, kun metallisten varsien päässä olevat lukupäät siirtyvät levyjen raitojen välillä salamannopeasti edestakaisin. Mutta ei se nykylevyissä mitään "kolinaa" ole. Se on rapinaa, rutinaa, rahinaa, napinaa, narinaa, tikitystä tms. Jos se ääni on poikkeuksellisen kova, niin valmistaja on valinnut boksiinsa harvinaisen paskan kiintolevyn, mutta rikki se ei ole. Pahimmillaan levyn pyörimisäänikin kuuluu "seinän toiselle puolelle".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8408
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1113
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      746
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      59
      639
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa

No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte
      Maajussille morsian
      5
      579
    Aihe