Vauva ei nukahda muutoin kuin rinnalle. Pystynkö totuttamaan vaikka syliin nukahtamiseen jollain keinoin? On vaikeuksia vaunujen kanssa kävellessä kun vauva herää kesken lenkin ja tarvitsee rintaa nukahtaakseen uudelleen. Vauvalla ei ole nälkä, on varmaan vain turvan tarve. Silti ilmat ovat liian kylmät ulkona imetykseen.
rinnalle nukahtaminen
12
1195
Vastaukset
- äiti
vauvasi tuttia? saattas kelvata tissin sijaan,jos sillä on vaan imemisen tarvetta,ootko ajatellu sitä? mulla 8 kk ikänen vauva ja sekin varmaan nukahtas tissille jos se ei söis peukkua,tuttia ei oppinut syömään. jos ei syö tuttia kannattaa sitä viel yrittää ku on kerta noin pieni vielä! ni ei tarvi koko ajan olla tissiä antamassa.mutta onko siitä haittaa jos se nukahtaa tissille? muuta kun se et jos satutte olemaan kävelyllä ja herää ja haluaa tissiä?mulla vanhempi lapsi nukahti aina tissille ja se ei haitannut. ja itkeekö se vauva niin kauan että saa tissiä?
- vauva 1kk
En ole uskaltanut antaa vauvalle tuttia kun kaikkialla varoitellaan väärään imuotteeseen tottumisesta ja sitä myötä imetyksen epäonnistumisesta.
Vauvaa olen itkettänyt vain hetken ja sitten tarjonnut rintaa jotta nukahtaisi uudelleen. En raaski huudattaa..
Ongelma tulee eteen kun matkaamme vaunuilla tai autolla ja vauva herää kesken unien. Hyssyttely ja rauhaisa puhelu ei auta , ainoastaan tissi. Pakkasella tulee olemaan mahdotonta. Kotona tissuttelu ei haittaa. - äiti
vauva 1kk kirjoitti:
En ole uskaltanut antaa vauvalle tuttia kun kaikkialla varoitellaan väärään imuotteeseen tottumisesta ja sitä myötä imetyksen epäonnistumisesta.
Vauvaa olen itkettänyt vain hetken ja sitten tarjonnut rintaa jotta nukahtaisi uudelleen. En raaski huudattaa..
Ongelma tulee eteen kun matkaamme vaunuilla tai autolla ja vauva herää kesken unien. Hyssyttely ja rauhaisa puhelu ei auta , ainoastaan tissi. Pakkasella tulee olemaan mahdotonta. Kotona tissuttelu ei haittaa.sillä on sit oikeesti nälkä?itkeekö se vaikka ois ihan vähän aikaa edellisestä syönnistä? tuossa vaiheessa vauvat saattaa syödä tosi usein,jopa tunnin välein,kun ei ne kerrallaan jaksa paljon imeä ja nukahtelee välillä rinnalla. Kyllä se tilanne rauhottuu kun vähän kasvaa,syö sitten ehkä enemmän kerrallaan,eikä heräile niin usein syömään. mitä luulet imeekö vauva jo oikein rintaa? jos imee voit pikkuhiljaa antaa tuttia,kohta on liian myöhästä alkaa tuttia koitaa.Mutta tietenkin oikee rinnan imuote on tärkeempi kun tutti,että jos vähäkin tuntuu siltä ettei viel hallussa niin ei vielä tuttia.Niin se on tosiaan noin pienen vauvan kans vielä sellast vähän väliä syöttämistä ja voihan se olla et se herää oikeesti syömään ja jatkaa sit tyytyväisenä uniaan kun on saanu masun täyteen=) Rintaa pitäs kuulemma antaa niin paljon kun vauva sitä haluaa=)
vauva 1kk kirjoitti:
Ongelma tulee eteen kun matkaamme vaunuilla tai autolla ja vauva herää kesken unien. Hyssyttely ja rauhaisa puhelu ei auta , ainoastaan tissi. Pakkasella tulee olemaan mahdotonta. Kotona tissuttelu ei haittaa.minä pelkäsin kanssa että imuote menee mutta ei siinä niin käynnyt. nyt huomasin mammaliikkeessä sellaisia tutteja jotka matkii nänniä. en tiedä ovatko mistään kotosia mutta tuollaisia löytyy.
minä sain tarpeekseni siitä että saa olla koko ajan pojassa kiinni ja sitten siivota oksennuksia kun eihän se pelkästään pidä sitä tisua suussa vaan syö. - kokemusta on kolmesta
suuhun,kun on olet lopettanut imettämisen.Ei se tutti lapsen tissin syömiseen vaikuta.Osta anatomisesti muotoiltu tutti.Meillä on syöty tuttia ja aina ne ovat tissistä osanneet imeä.Kyllä nälkä
keinot opettaa.Ellet laita sitä tuttia ,ei vauvasi kohta sitä huolikkaan,vaan ne korvaa tutin tissillä. - Aniliini
vauva 1kk kirjoitti:
Ongelma tulee eteen kun matkaamme vaunuilla tai autolla ja vauva herää kesken unien. Hyssyttely ja rauhaisa puhelu ei auta , ainoastaan tissi. Pakkasella tulee olemaan mahdotonta. Kotona tissuttelu ei haittaa.Itse imetin muutaman kerran imetyspaidan suojista ulkona viime talvena, kun vauvalleni iski nälkä kesken kotimatkan. Kun vauvan laittaa takin alle, ei rintaan pääse osumaan viima. Sinänsä viima ei välttämättä ole haitallista, koska se ei tutkimusten mukaan aiheuta rintatulehduksia. Toisilla on kyllä sellainen henkilökohtainen kokemus, joten en voi suositella ulkona imettämistä, jos äiti on kovin rintatulehdusherkkä ja tietää saavansa tulehduksen kylmästä ilmasta.
- Aniliini
vauva 1kk kirjoitti:
Ongelma tulee eteen kun matkaamme vaunuilla tai autolla ja vauva herää kesken unien. Hyssyttely ja rauhaisa puhelu ei auta , ainoastaan tissi. Pakkasella tulee olemaan mahdotonta. Kotona tissuttelu ei haittaa.Vaikka tutti häiritsisikin imuotetta, voi vauvalle opettaa oikeaa imuotetta uudelleen. Jos oma vauva on sellainen, joka häiriintyy helposti, kannattaa tutin käyttö rajoittaa mahdollisimman vähiin. Jos tarjoat vauvallesi tutin ja hänen imuotteensa häiriintyy, löydät netistä paljon ohjeita imuotteen parantamiseen.
Tutin käyttö voi myös vaikuttaa maitomääriin, jos vauvan annetaan imeä tuttia paljon rinnan sijaan. Jos sitä käytetään vain erityistilanteissa (esim. ulkona ja autossa satunnaisesti), ei maitomäärän väheneminen ole mikään iso riski.
Jos haluat antaa vauvallesi tutin, kannattaa odotella vielä pari viikkoa, kunnes imuote on vakiintuneempi (eli noin kuusiviikkoiseksi). Jos vauvasi hämmentyy tutista, sen voi sitten jättää pois. Jos vauva alkaa lakkoilla rinnalla, tutin käyttöä kannattaa vähentää, vaikka imuote ei olisikaan kärsinyt. - mie
kokemusta on kolmesta kirjoitti:
suuhun,kun on olet lopettanut imettämisen.Ei se tutti lapsen tissin syömiseen vaikuta.Osta anatomisesti muotoiltu tutti.Meillä on syöty tuttia ja aina ne ovat tissistä osanneet imeä.Kyllä nälkä
keinot opettaa.Ellet laita sitä tuttia ,ei vauvasi kohta sitä huolikkaan,vaan ne korvaa tutin tissillä.itselläni ei ole vielä lapsia, joten en asiasta mitään tiedä. ite en kuitenkaan koskaan suostunut syämään tuttia ja mihinkään se ei vaikuttanut. eikös se niin voisi olla, että jos ei opeta tuttia syömään, ei myöskään tarvi opettaa siitä eroon :)
- äiti 05/04
Nan-tuttia, se on muotoiltu äidin nännin muotoiseksi. Meillä suostui syömään vain sitä.
- Näkispä Sinut
Minä olen ihan siistillä tavalla hullaantunut,
jos näen jossain imettävän naisen, sillä mieles-
täni kauniimpaa näkyä ei ole olemassakaan.- yyyäääk
tuo menee ällön ja pelottavan rajan välillä...
tuo olisit varmaan voinut pitää omana tietona.. nyt on nuoreja äitejä jotka eivät uskalla enää julkisuudessa imettää,juuri tuollaisten kommenttejen takia...
- äiti-83
minäkin tuttia työnnän suuhun tissittelyn jälkeen,näin poika nukkuu heräämättä kun sitä siirretään...
Mielummin minä tuttia annan kuin että lapsi oppii peukalolle!tutista pääsee eroon,peukalosta ei! ja peukalo aiheuttaa hampaitten kasvua ja purenta vika saattaa tulla!
meillä poika syö tuttia,leikkii tutilla,puree sitä...mutta tissiä se ei pure..
ja ei se tutti ole ainakaan meillä aiheuttanut väärää imemis otetta(imettäminen ei tunnu ollenkaan,ja maitoa on niin runsaasti että pakkasessakin on ja poika painaa yli 8kg vaikka on vasta vajaa 5kk)ja meillä poika sai tutin heti synnärillä...
minä sanon tuttia vaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465851Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583246- 1842701
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122524mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132219- 292161
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151896- 161596
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2701247