Varokaa heikkoa jäätä!

Huijui!

Kuinkas moni muistaa lapsuudestaan tai vaikka ihan lähimenneestä "Varokaa heikkoa jäätä" -pätkän PikkuKakkosesta? Aika hämmästyttävän moni lapsi on sitä pätkää pelännyt ihan hillittömästi, toiset lapset taas kovasti pitäneet. Minusta edelleenkin se varoitus on niin hyytävä kaikessa outoudessaan; musiikit ja ne hahmot ovat niin kummallisia. Mutta tässäpä nämä syysillat rattoisasti kuluvat odotellessa, että joskohan ne päästäisivät sen varoituspätkän eetteriin... :-)

28

6763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =))

      minä ainakin pelkäsin sitä hirveästi kun olin pieni :) vieläkin jos kuulee vain sen musiikin tulee kylmiä väreitä :D mutta luulisi tosiaan tuollaisen varoituksen tehoavan :)

    • Eräs MJ-fani

      Muistan itsekin tuon pätkän, eikä pelottanut yhtään. Hyvin opettavainen jota pikkulapsetkin katsoessaan ymmärtävät mikä on pointtina.

      Ei muuta kuin Pikku kakkosta tiirailemaan, josko se pätkä alkaisi siellä näkyä!

      • SvGa

        Joo. Itekkin vois. Ihmettelenkin et miksi se tuli kesällä 2016?!?!?!? Onkohan ne nyt missä maailmoissa Yleisradio? Olishan se ihan kiva muistaa aina etukäpälään mut miksi juuri kesälomalla? XD btw. Animaatio 5/5


    • Mä pelkäsin sitä ihan älyttömästi pienenä. Ja kyllä vieläkin vähän puistattaa... Se musiikki on niin ihnottavaa, ja koko tunnelma tosi ahdistava...

    • tietysti

      Jep, mulle ainakin tehosi aikoinaan :D

    • Riku

      Ihmetytti vain aina itseäni. Muksuna näytti niin pieneltä se lammikko jonka yli karhu lähti talsimaan koppia kohti että en ikinä ymmärtänyt miten siinä pystyi olemaan niin paljon vettä että sinne mulskahti...JA miksi karhu meni aina siitä samasta kohdasta kun hyppäys toiseen suuntaan olisi vienyt jo kuivan maan puolelle.

      Sitäpaitsi luulin pitkään että kakkosen studio on todella tuollaisessa paikassa ja sellainen pieni koppi. Ihmettelin sitäkin kun lopussa karhua kuivateltiin ja kopissa ei näkynyt mitään että millä ihmeellä tv-ohjelmat lähetetään?

      No, muksuna sitä ajattelee asioista aina vähän eri tavalla. Huvitti vain kun jossain dokumentissa näytettiin tuo klippi uudelleen ja muisti mitä lapsena oli ajatellut.

    • Muistelija

      joo, mä muistan sen se oli kyll tosi hyvä. Sitä aina odotti ohjelman jälkeen. On tosi hyvät muistot siitä varotuksesta. xD

      • Tommi88

        Se alkup. versio oli tod. pelottava(1986-97). Ne syntetisaattoreilla soitetut musakohdat oli tod. hämärän kuulosia ja vaik meitsikin on jo melkein 19-vuotta niin se musa aiheuttaa mulle viäki sellasia tietyltaval sellasia nostalgis-melankolisia tuntemuksia. Se uusi versio on ihan paska. 90-luvun halpatuotantotekniikka näkyy siinä selvästi


    • Sitka

      Mä tykkäsin siitä hirveesti!!;)
      Mut mun veli pelkäs!;(

    • Sayo^^

      Pelkäsin pienenä, karmiva edelleen. Varsinkin se ihan loppu kun siihen tulee se Pikku Kakkosen logo ja nalle yht'äkkiä avaa suunsa ja murisee matalalla äänellään "Varokaa heikkoja jäitä! Hrrrmmm." Kohtaus jäi iltaisin mieleen ja aiheutti painajaisia. Ja kun siinä on vielä se musiikki... Hrrr...

    • bahamutjedi

      En pelännyt pienenä mitään noin hirmuisesti kuin sitä! Sen nallen ääni oli kauhea, pysäytti melkein veret kun viime keväänä näin sen varoituksen. Muutenkin se on ihan ahdistava ja musiikki on psykedeelinen! Miksi Pikku Kakkosen tekijät oikein julkaisivat sen?

    • Stargazer

      Tietäiskö joku, et mist löytyis se alkuperäinen varokaa heikkoa jäätä-pätkä, se äänihän on muuttunut...

    • Damaskox

      Meikäläinen näki sen videopätkän vasta vähän myöhemmässä iässä, silloin se ei tosin tehonnut ollenkaan äänine tilanteineen, mutta mitä tos äske tuli katottuu se pätkä uudestaa Youtubista, nii se musiikki tosiaankin pistää kylmät väreet liikkeelle =D

      Mulle kun ei tosiaan tullu mitää pelkojuttuja siitä, nii kun sain kuulla sen videon aiheuttamista traumoista, niin mun ensimmäinen reaktio oli hillitön nauraminen. Sen jälkeen vasta kiinnitin tarkemmin huomiota tohon musiikkiin =/

    • Minä se vaan olen xD

      Kun olin aika pieni, en pelännyt pätkää yhtään. pikemminkin pidin siintä. Mutta sitten yhtäkkiä arvaamattomasti minuun iski kammottava pelko n. nelivuotiaana ja siintä en ole päässyt eroon. Joskus kun yleltä ilmestyy kuu-ukon naama ruutuun, alkaa sydän pompottamaan hillittömästi (siinähän alussa oli kuu-ukko, Right?) Sitten vaistomaisesti kehoni pistää televisioni kiinni. Ajatukset karkaavat käsistä. Joskus jos yöllä ajattelenkin pätkää, niin en enään saa unta.

      • pelottaa

        Joo. Pelkäsin sitä aina pienenä, ja pelkään kyllä vieläkin. Painoin aina pään tyynyä vasten tai jotai vastaavaa ku tää tuli.

        Jotenki sen äänimaailma ja tapahtumat on pelottavia.

        Hikipedian sanoin: Varokaa heikkoa jäätä on Yleisradion tuottama psykedeelinen lyhyt-kauhuelokuva.


    • aala01

      hyhyhyhyhyi... Synnyin vuonna 2001 joten en tiiä mistään ``alkuperäisversioista``.
      Mulle trauma tuli YouTuben videosta nimeltä Varokaa heikkoa jäätä tehoversio.
      Oli semmone tietkonesäikäytsmäinen se ``varokaa heikkoa jääääääätäääääää... hkrAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

    • Elämänkulkuri

      Muistan kyllä, olen sattunut suntymään 80-luvulla eli olen nähnyt alkuperäisen version heikoista jäistä. Muistelisin että en ole pelännyt sitä.

    • Heikkopää
    • HAUSKA

      EN MUISTA PELÄNNENI. HEH......HEH....... :)

    • PELOTTAVAA!!!!!!!!!!

      Tämä pätkä ei ole koskaan minua pelottanut. Mutta musiikit ovat synkkiä. Olen nähnyt tämän joskus telkkarista. olen myös katsonut alkuperäisen version 80luvulta.
      Kerran katoin YouTubesta sellaisen tehoversion...Mutta sain siitä ikuiset traumat!
      Siinä se pikku kakkosen nalle mörisee pirun kovalla äänellä...


      VAROKAA HEIKKOA JÄÄTÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MRRRRR....

      Hikipedian mukaan varokaa heikkoa jäätä on yleisradion tuottama psykedeelinen
      kauhuelokuva.

      Muistakaa varoa heikkoja jääitä!

    • Jennu06

      Se pätkä ainakin sai lapset varomaan heikkoja jäitä.
      Onhan se minustakin vieläkin pelottava.
      Etenkin se karhu siellä vedessä...
      Ja se musiikkikin on tosi pelottavaa.

    • SvGa

      Siis 86' version äänieffektit on aivan sa*****n pelottavia. Kerran ne alkoi kummittelemaan kello 2 aamuyöllä mun korvissa ja olin kuolla pelkoon. Musiikit on yli kaiken pelottavia. Suurin osahan pelkää sitä nallea, mut 96' versiossa nallen ääni tulee yllättäen. Sen animaatiokin on outo. Millä v**ulla ne menee seinien läpi sinne studioon?! Ja mihin se reikä (that was she said) katosi kun tuli lopputekstit? S*****n ahdistelija se semmoinen.

    • Anonyymi

      Korjaan. 1986-1994 dubbaus vai 1994 dubbaus?

    • Anonyymi

      1986-94 (pirun pelottava) ja 1994 (hullunhauska).

    • Anonyymi

      Korjaan 14.4.1986 vai 1.12.1994.

    • Anonyymi

      Vuoden `94-dubbi. Alkuperäinen oli pettymys.

    • Anonyymi

      Minulla on digiboksissa tallella 2012 Ylellä esitetty animaatio. Lienee alkuperäinen versio. Katsoin viimeksi pari päivää sitten, kun on taas ajankohtainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      241
      2308
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1555
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1326
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1255
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1162
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      89
      1089
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      948
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      77
      909
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      902
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      789
    Aihe