Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

rikosilmoitus

soppiscat

Jätin tänään rikosilmoituksen poliisille. Tein netissä kauppaa yhden tyypin kanssa ja maksoin 1000€ hänen tililleen tuotteesta jota en ole saanut, eikä tyyppi vastaa enää yhteydenottoihini. Miten/kuinka nopeasti asia etenee poliisin käsissä. Annoin poliisille kaikki tiedot mitä tämä tyyppi itsestään antoi, mikäli ne ovat oikeat. Mm. s-posti, puhelinnumero, osoite, tilinumero. Onko minun edes mahdollista saada rahojani enää takaisin? Kyse on kuitenkin isosta summasta.

11

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cappissot

      Tuskin.

      Eiköhän tällainen venkula ole varaton, joten koska et viitsinyt viisastua muiden virheistä, joita on viisastuttavaksi tämäkin palsta pullollaan, niin nyt opit kantapään kautta.

      Yksityisten välisessä kaupassa ei ikinä rahoja etukäteen tilille. Tuote pitää aina saada pois myyjän käsistä ja itse tarkastettavaksi ensin.

      • soppiscat

        Olen itsekin myynyt tavaraa periaatteella, että maksu ensin, sitten vasta tavaran lähetys. Tosin itse olen tavaran aina toimittanut perille. Mutta kiinnostaisi tietää miten poliisi menettelee asian kanssa? Jos nuo osoitetiedot ovat oikeat mitä myyjä minulle antoi, mitä voivat tehdä kun tavoittavat tyypin? Luulisi, että rahan saisi takaisin tavalla tai toisella. Onhan se sentään minun rahani, minkä toinen ihminen on ikäänkuin "varastanut".


      • cappissot
        soppiscat kirjoitti:

        Olen itsekin myynyt tavaraa periaatteella, että maksu ensin, sitten vasta tavaran lähetys. Tosin itse olen tavaran aina toimittanut perille. Mutta kiinnostaisi tietää miten poliisi menettelee asian kanssa? Jos nuo osoitetiedot ovat oikeat mitä myyjä minulle antoi, mitä voivat tehdä kun tavoittavat tyypin? Luulisi, että rahan saisi takaisin tavalla tai toisella. Onhan se sentään minun rahani, minkä toinen ihminen on ikäänkuin "varastanut".

        No ei poliisi mitään muuta voi tehdä kuin kuulustella. Jos kaveri on törppö ja myöntää ettei ollutkaan aikomuskaan maksaa, niin petoksena voipi mennä syyteharkintaan. Loppu on syyttäjästä ja oikeudenistunnosta kiinni.

        Jos kaveri sanoo, että ei maksanut, koska yllättäen rahatilanne heikkeni, niin kyse ei ole petoksesta, ja sinä päädyt riitelemään (jo muualle tuhlatuista) rahoista riita-asiana.

        Ei poliisi todellakaan rupea sinun rahojasi mistään etsimään eikä poliisilla ole mitään valtuuksia mitään pankkitilisiirtoja määrätä. Poliisi ei myöskään päätä mikä asiassa on oikein ja kenelle mitäkin rahaa kuuluu. Poliisi ei siis ole se, joka sinun rahasi voi sinulle yrittää takaisin saada. Kyllä se on tuomioistuin ja ulosottomies.


      • soppiscat
        cappissot kirjoitti:

        No ei poliisi mitään muuta voi tehdä kuin kuulustella. Jos kaveri on törppö ja myöntää ettei ollutkaan aikomuskaan maksaa, niin petoksena voipi mennä syyteharkintaan. Loppu on syyttäjästä ja oikeudenistunnosta kiinni.

        Jos kaveri sanoo, että ei maksanut, koska yllättäen rahatilanne heikkeni, niin kyse ei ole petoksesta, ja sinä päädyt riitelemään (jo muualle tuhlatuista) rahoista riita-asiana.

        Ei poliisi todellakaan rupea sinun rahojasi mistään etsimään eikä poliisilla ole mitään valtuuksia mitään pankkitilisiirtoja määrätä. Poliisi ei myöskään päätä mikä asiassa on oikein ja kenelle mitäkin rahaa kuuluu. Poliisi ei siis ole se, joka sinun rahasi voi sinulle yrittää takaisin saada. Kyllä se on tuomioistuin ja ulosottomies.

        Selvä, kiitos vastauksesta. En ole ennen ollut samassa tilanteessa joten tietämys on vähäinen. Huolissani olen vain rahan takaisin saamisesta, iso raha kun on kyseessä.


    • oot vitsikäs....

      Missäs pahvilaatikossa sut on kasvatettu? Maksaa tuntemattomalle ihmiselle 1000 €? Tän täytyy olla joku vitsi.

      • soppiscat

        En kaipaa moraalisaarnoja varsinkaan kun et tiedä asian yksityiskohtia. Kuten yllä mainitsin, olen ennenkin käynyt kauppaa niin että maksu ensin, sitten tavara enkä lähtisi itsekään lähettelemään tavaraa kenellekään ilman maksua. Kysyn vain onko muilla kokemusta miten asia etenee tämän jälkeen?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe