Homofobian ja transfobian pilaama ihmissuhde takaisin

Rose1989

Laitan tämän nyt sekä tälle gay- että trans-palstalle. Toivoisin asiallisuutta, voisiko tämän ketjun säästää ilkeilyiltä kiitos.

Enpä tiedä oikein, miten tai mistä aloittaisin. Olin / olen parikymppinen transnuori, transsukupuolinen. Vielä pojan / miehen keho, joskin hyvin androogyyni - jo usein vaikka ruokaupan pihassa tai julkisilla paikoilla nuoret miehet huutelevat, onko tuo mies vai nainen, usein homottelut, transuttelut, haukut päälle, olen saanut kokea hyvin ikävän ja yksinäisen nuoruuden ja aikuisuuden transihmisenä. En ole koskaan kokenut itseäni sisäisesti mieheksi tai pojaksi, vaan naiseksi. Siksi en tietenkään ole koskaan voinut identifioida itseäni homoseksuaaliksi (mieheksi), vaan olen aina kokekenut olevani heteroseksuaali ja ollut tietenkin kiinnostunut heteromiehistä. Vaan, miten heitä voisi sitten lähestyä (ja kun ei halua jotain hulluja sekoja kimppuunsa)?

Joitakin vuosia sitten kerroin eräälle miespuoliselle ystävälleni, joka oli ollut elämässäni koko nuoruuteni, että rakastan häntä, että olen rakastanut häntä salaa kaikki nämä monet vuodet. Hän oli sitten loppujen lopuksi hyvin ennakkoluuloinen, homo- ja transfobinen eikä tiennyt seksuaali- ja vieläkin vähemmän sukupuolivähemmistöistä tai sukupuolen moninaisuudesta. Hän syytti minua homoksi ja transuksi, ja ettei hän halua homoja ympärilleen, ne ovat kuvottavia ja ahdistavia, hän vihaa homoja. Mutta enhän minä ollut mikään transu/transvestiitti tai homo, itse asiassa kaukaisia ja vieraitakin ilmiöitä minulle, olin kaikesta huolimatta kuitenkin no ihan tavallinen heteroseksuaali transnainen, transsukupuolinen nainen. Ei jokin homopoika tai ristiinpukeutuva transu/transvestiitti suunnittelisi sp-korjaushoitoja. Hän ei ymmärtääkseni edes uskonut, että transsukupuolisia olisi oikeasti olemassa, että heillä keho ei vastaa identiteettiä ja he kokevat syntyneensä väärään kehoon, vaan ne ovat kaikki oikeasti homoja, että niin siten minäkin olen. Transsukupuoliset olivat hänen mielestään mielisairaita homoja. Homoutta hän piti mielenterveysongelmana, sairautena, vääränä ja epänormaalina. Uskis hän ei kuitenkaan ollut. Ehkä hän pelkäsi myös jotenkin oman heteroseksuaalisen mieheytensä "menettämistä".

Kaikki yhteydenpito katkesi täydellisesti siihen hetkeen, hänhän ei ympärilleen mitään homoja ja transuja halua, että hän on täysihetero. Homoksi leimaamiseni tuntui myös ihan äärettömän pahalta ja epäoikeudenmukaiselta.

Olen huomannut englanninkielisillä foorumeilla muidenkin (M2F) transsukupuolisten joutuneen samanlaiseen tilanteeseen. Toisilla on kuitenkin käynyt onnellisesti, että mies on ymmärtänyt, että kyseessä on transsukupuolinen ihminen, transnainen eikä jokin homomies tai pervo transu. Ja nämä transihmiset tai transsukupuoliset ovat voineet seurustella heteromiesten kanssa (jotka silti ovat saattaneet olla kovia homojen vihaajia!) vielä ennen sp-korjaushoitoja, vaikka fyysinen keho on ollut vielä miehen, saati miehen genitaalitkaan ole olleet ongelma.

Ja tuleepa mieleen tuo tositarina (josta ohjattu koskettavaa elokuva Soldier's girl) transsukupuolisesta Calpernia Addamsista, joka seurusteli tuon 21-vuotiaan armeijan sotilaan Barry Winchellin kanssa, joka oli hetero (ja tajusi, ettei Calperniakaan ole jokin homo tai transu, vaan heteronainen), jonka sitten hänen homo- ja transfobiset ennakkoluuloiset ja tietämättömät sotilastoverinsa julmasti ja raa'asti murhasivat 1999 kuvitellen Barryn olevan homo. Tietysti tulee mieleen myös Gwen Araujon tapaus, josta myös ohjattu elokuva A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story. Se tietysti päättyi Gwenin raakaan murhaan, mutta siinä oli ja paljon yhtymäkohtia minun elämääni ja kokemuksiin.

Mutta on myös onnellisia tarinoita.

Tuntuu tosi pahalta. En ole elämääni halunnut homo- tai transfobiaa, ulkopuolisuutta ja syrjintää. Yläasteella tai toisella asteellakin olisin halunnut voida seurustella ja deittailla heteropoikien ja miehien kanssa kuin muutkin nuoret heteronaiset. Jotkut transnaisetkin tosiaan ovat voineet ennen mitään korjauksiakaan, vaikka keho on ollut pojan/miehen tai tuollainenkin kuin tuo minulle tapahtunut ylläolevakin on ratkennut onnekkaasti jopa seurusteluun ja parisuhteeseen, vaikka silti ne miehet ovat saattaneet olla homofoobikoita (onhan osa transnaisistakin), mutta eihän se silloin siinä suhteessa haittaa. Minäkin vain ole joutunut kokemaan homofobiaa olematta edes homo enkä nyt koe oikeutettuna transfobiaakaan. Kehostani huolimatta olen halunnut ihan normaalia tavallista elämää ja yhteytttä/seurustelua/deittailua heteromiesten kanssa.

Kuitenkin kaipaan, ikävöin ja rakastan eniten maailmassa tuota miestä. Mitä voisin tehdä?

Miten teillä transnaisilla? Miten teillä on seurustelu, deittailu heteromiesten kanssa mennyt ennen korjauksia/hoitoja?

Entä miten te homomiehet olette ihmissuhteissanne voineet ratkoa, toimia homofobian kanssa?

17

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko jo hormonihoidossa? Väittäisin, että se miten ihmisiin suhtaudutaan riippuu pääasiassa siitä, että miltä he näyttävät ja miten he käyttäytyvät. Osa miehistä on sellaisia, että vaikka sujautat pippelin heidän suuhunsa, niin he pitävät sinua naisena jos muilta osin sellaiselta näytät.

      ps. ei kannata takertua yhteen ihmiseen

      • Si vis pacem, para bellum.


    • wrghwr

      Jos ihan murrosikäisiä olitte kun tämä tapahtuma sattui niin ehkä hän on jo aikuistuttuaan tullut enemmän järkiinsä.
      Jos et pääse hänestä yli niin kannattaa ehkä pyrkiä korjaamaan ulkonäköä ensin enemmän koetunkaltaiseksi ja sen jälkeen ottaa yhteyttä kyseiseen mieheen, kuitenkaan elättelemättä liian suuria toiveita sekä valmistautua jo etukäteen pettymykseen.
      Miehet kypsyy melko hitaasti, mutta kyllä joillakin alkaa jo siellä jonkin verran yli parikymmpisinä olemaan vähän järkeäkin. Jotkut taas ei kasva aikuisiksi ennen eläkeikää.

    • Järkyttävä kertomus, mutta kiitos tilanteen päivityksestä! Siis sen tilanteen, miten tää maa makaa suhteessa trans. selviytyjiin.

      • täällä menee hyvin

        Ja tämä kertomushan on siis maasta, jossa asiat ovat hyvin. Täällä "vain" valtaosin haukutaan ja pilkataan.

        Monissa kulttuureissa T-ihmisiä tapetaan tai hakataan vähän pahanpäiväisesti.


      • tmhyvin
        täällä menee hyvin kirjoitti:

        Ja tämä kertomushan on siis maasta, jossa asiat ovat hyvin. Täällä "vain" valtaosin haukutaan ja pilkataan.

        Monissa kulttuureissa T-ihmisiä tapetaan tai hakataan vähän pahanpäiväisesti.

        "Enemmän tai vähemmän pahanpäiväisesti" piti sanoa.


      • täällä menee hyvin kirjoitti:

        Ja tämä kertomushan on siis maasta, jossa asiat ovat hyvin. Täällä "vain" valtaosin haukutaan ja pilkataan.

        Monissa kulttuureissa T-ihmisiä tapetaan tai hakataan vähän pahanpäiväisesti.

        Enpä tiedä. Tuntuu siltä, että ne ongelmat keskittyvät lattarimaihin, mutta Euroopassa harvemmin tapetaan.


      • tmhyvim
        colaptes kirjoitti:

        Enpä tiedä. Tuntuu siltä, että ne ongelmat keskittyvät lattarimaihin, mutta Euroopassa harvemmin tapetaan.

        No tosiaan, meikäläiset olot vallitsevat aika lailla samanlaisena Pohjois- ja Keski-Euroopassa.

        Mitä machompi kulttuuri, sitä tylympi meininki.


    • JP7777

      Mitä homoissa ja transuissa vialla? Tervepäisissä selladissa,, tuntuu että asetat itseäs niiden yläpuolelle??? Niin on kanssa, ettei valtaväedtöltä voi odottaa hyväksyntää tai mitään ymmärtämistä koskaan.

    • uskoisin näin

      Valtaosa heteroista on biologisia, eli tuntevat vetoa sellaista ihmistä kohtaan, jonka biologinen, synnynnäinen ruumiillinen sukupuoli on vastakkainen kuin heillä itsellään. Esim. itse cis-heteronaisena ottaisin mieluummin transnaisen (biol. sukupuoli mies) kuin transmiehen (biol. sukupuoli nainen). En ikinä pystyisi tekemäänkään mitään seksuaalista, jos tietäisin, että toisella on ollut samalla tavalla biologinen vagina jne. kuin itselläni, mutta se on vaan kirurgisesti jotenkin saatu näyttämään toiselta.

      Kysyin tätä kavereiltanikin ja hekin kaikki sanoivat olevansa biologisia heteroita.

      • hfhfiuhr

        Todennäköisesti et ole nainen vaan täällä jo pitempään naisena esiintynyt trollaava mies.

        Monet naiset kylläkin ajattelevat kuvaamallasi tavalla, tästä hyvä esimerkki on tyttöystäväni. Sitten hän ihastui minuun, transmieheen, taustaani tietämättä, siis.


      • ytrd5srexry

        Entä kun tai jos ihastut transmieheen, pistätkö välit poikki kun hänen taustansa selviää. Ulkonäön perusteella et pysty tunnistamaan transmiestä.


      • Siinäpä se
        ytrd5srexry kirjoitti:

        Entä kun tai jos ihastut transmieheen, pistätkö välit poikki kun hänen taustansa selviää. Ulkonäön perusteella et pysty tunnistamaan transmiestä.

        En ota alle 180 cm miestä.


      • Kokorasismia
        Siinäpä se kirjoitti:

        En ota alle 180 cm miestä.

        No harvemmin löytyy transmiehistä, mutta joitakin on.


      • Eiks toi oo vähän sairasta?


      • joojoo4

        Siis jos sinä cis-hetero naisena menisit sänkyyn mielummin trans-naisen kuin trans-miehen kanssa, niin silloin sinä olet lesbo tai vähintää bi-seksuaali.


      • yres5575s5szsfz
        joojoo4 kirjoitti:

        Siis jos sinä cis-hetero naisena menisit sänkyyn mielummin trans-naisen kuin trans-miehen kanssa, niin silloin sinä olet lesbo tai vähintää bi-seksuaali.

        Samanlaisia vehkeitähän siinä hierotaan yhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2494
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      293
      2190
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      114
      1300
    Aihe