mihin rakkaus on menossa.

minttu

Minä itse ainakin haluat pienet ja sydämelliset häät, en kumminkaan mitään maistraatti häitä kun kumminkin haluan mennä naimisiin Jumalan kasvojen edessä,tuntuu kivemmalta kirkossa..Mutta joo,asiaan.En ymmärrä mihin tää maailma on menossa. Kokoajan ajatellaan niin materialistisesti että. Ensin halutaan se hemmetin kallis kihlasormus, myöhemmin suuret ja kalliit häät. Enää ei kuunnella mitä pappi sanoo rakkaudesta ja puolison kunnioittamisesta, tärkeintä on vaan että häät on kalliimmat kuin kaverilla. Ja nyt (ettei kukaan ala valittaa että kirjoitin väärään osastoon) puhun häälahjoista. Onhan ne käteviä, varsinkin nuorenparin ensimmäiseen kämppään tarvitaan paljon kamaa yms.Mutta kaiken huippu on nämä häälahjalistat.Nekin on sinänsä käteviä koska tietää ettei osta kahta samanlaista,mutta pitääkö niihin laittaa hintoja perään. En yleistä,en tiedä häälista-käytäntöjä mutta yksi tuttuni sai kutsun häihin ja valitsi häälahja listasta halvimman halutun lahjan. Ne olivat kylpytakit joissa hinta piti olla vähintään 50 euroa..sairasta,todellakin!Kaippa tämä tarkoittaa sitä että meillä köyhemmillä ei ole häihin menemistä, lahjathan niissä tärkeintä on..

21

4067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliisa

      Meillä ei ollut lahja-listaa: saatiin siis paljon tarpeetonta keittiökamaa (asuttu jo vuosia yhdessä). Saatiin kallista ja halpaa. Kaunein kortti oli itse tehty ristipistotyö ja hienoin lahja taulu jos oli 20E seteli ja texti: riko tarvittaessa.
      Eli ei hinnalla väliä, ajatus on tärkein.
      Kalliit lahjat voi siis myös olla tosi rumia.

    • morsian1974

      No, älä laita listaa, ei ole vaikeata. Kaikki kuitenkin tuo jotain, ja koska suomalaiset ovat mielikuvituksettomia, he tuovat astioita. Sitten kun sinä parin vuoden päästä kutsut saman suvun, joka oli häissä, juhlimaan vaikka ristiäisiä, laitat pöytään "astiastosi"; 2 pentikkiä, 3 tiimarin possumukia, 1 arabian paratiisin ja loput 10 sitä itse keräämääsi sarjaa. Voit sitten oikein irrotella ja laittaa vaikka sanomalehteä pöytäliinaksi jotta hauska kattauksesi tulee oikein esiin.
      Meillä on lahjalista jossa on mm. possutossut, Citymarketista muistaakseni 13€/ pari. Siellä on myös Ikean karvatyyny, pieni koko 5€. Saa toki tuoda ne Tiimari kupitkin, mutta kivempi olisi ne possutossut sillä Tiimari kupit on kaapissa ja pysyy. Astioita en tarvitse enkä halua, jonka kyllä kaikki häissämme tietää, koska olen aikuinen ja 10 vuotta asunut yksin ennen mieheni tapaamista ja yhdessäkin on jo vältetty ostamasta. Jokainen tietää että olen tuhlannut sinkkuaikana ostamalla itselleni Marimekon lakanoita ja Pentikin astioita ja koriste- esineitä. En tosiaankaan tarvitse muita ihmisiä kahvikuppejani kustantamaan. En välittäisi koko lahjoista, mutta kun niitä JOKA TAPAUKSESSA halutaan tuoda. Ihan taatusti, vaikka kuina sanoisi että EI KIITOS. En halua rahaakaan, sitäkin on omasta takaa. Naimisiin ei mentäisi vieraiden kera jos ei olisi rahaa maksaa häitä ja muuta krumeluuria. Voi että ottaa päähän taas tuo sinunkin kirjoitus.

      • minttu

        Etpä tainnut lukea viestiäni kovin tarkkaan..vai,kommentoida oli pakko kuitenkin vaikka luit vain viimeisen lauseen..oi voi teitä ihmisiä.Kirjoitin että lahjalistat ovat tietenkin käteviä juuri siksi ettei kukaan tuo kahta samanlaista lahjaa eikä sellaista mitä morsiuspari ei halua.Itseäni vain ärsyttää se että lahjalistoihin pitää laittaa hinnat perään..ei saa olla tavallinen aamutakki vaan se sillkkinen joka maksaa maltaita..ei köyhillä ole varaa tosiaankaan mennä häihin.Joten mielestäni on hyvä antaa juuri vaihtoehto ettei tarvitse tuoda lahjaa,tai joku listassa mainitsematonkin käy..raha on hyvä esimerkiksi jos jotain haluaa tuoda-mutta sinullle pieni vinkki,lue ennen kuin vastaat:D


      • eräs vieras

        Olin häissä tässä muutama vuosi sitten, kortisa luki ehdoton ei lahjoille. Yhtään lahjaa ei kukaan tuonut.

        Kyllä vieraat uskovat myös kiellon, koskapa uskovat kerjuunkin. Tuo selityksesi on vain selitys sille, miksi jotain ON PYYDETTÄVÄ...


      • morsian1974
        eräs vieras kirjoitti:

        Olin häissä tässä muutama vuosi sitten, kortisa luki ehdoton ei lahjoille. Yhtään lahjaa ei kukaan tuonut.

        Kyllä vieraat uskovat myös kiellon, koskapa uskovat kerjuunkin. Tuo selityksesi on vain selitys sille, miksi jotain ON PYYDETTÄVÄ...

        Minäkin olen ollut sellaisissa häissä, jopa useamman kerran. Aina on suurin osa vieraista lahjan tuonut. Ihan pereestä koko häälahja härdelli, voi kun voisikin sivuuttaa koko asian sanomalla ei ja myös tarkoittaa sitä. Ärsyttävää. Kaikesta sitä ihmisten pitää leipoa.


      • viime vuoden morsian
        morsian1974 kirjoitti:

        Minäkin olen ollut sellaisissa häissä, jopa useamman kerran. Aina on suurin osa vieraista lahjan tuonut. Ihan pereestä koko häälahja härdelli, voi kun voisikin sivuuttaa koko asian sanomalla ei ja myös tarkoittaa sitä. Ärsyttävää. Kaikesta sitä ihmisten pitää leipoa.

        Täälläkin ollaan monet kerrat väitetty että ihmiset tuo just niitä tavaroista tai rahaa, mitä kutsussa/lahjalistassa on. Miten niin ehdoton kielto ei muka toimi samalla tavalla?

        Kyllä meillä ainakin pelasi. Mitään ei tullut koska mitään ei pyydetty ja vaihtoehtona oli, jos joku välttämättä haluaa muistaa, hyväntekeväisyyteen rahat.

        Joten älä viitsi nalkuttaa. Kyllä se toimii. Tavallisen idioottia ryhmää on häissäsi ollut, jos kiellosta huolimatta laahaavat lahjoja. Tämä tällainen sakki ei myöskään ikinä osta listan mukaan, eikä tuo rahaa, vaikka kuinka kerjätään. Ne tuovat oman mielensä mukaan.
        Olen tällä nimenomaisella palstalla lukenut, että tämmösiä vieraita ei ole olemassakaan.

        Joten kumpi valehtelee?


      • ilkeä, kiitos kovasti:(
        viime vuoden morsian kirjoitti:

        Täälläkin ollaan monet kerrat väitetty että ihmiset tuo just niitä tavaroista tai rahaa, mitä kutsussa/lahjalistassa on. Miten niin ehdoton kielto ei muka toimi samalla tavalla?

        Kyllä meillä ainakin pelasi. Mitään ei tullut koska mitään ei pyydetty ja vaihtoehtona oli, jos joku välttämättä haluaa muistaa, hyväntekeväisyyteen rahat.

        Joten älä viitsi nalkuttaa. Kyllä se toimii. Tavallisen idioottia ryhmää on häissäsi ollut, jos kiellosta huolimatta laahaavat lahjoja. Tämä tällainen sakki ei myöskään ikinä osta listan mukaan, eikä tuo rahaa, vaikka kuinka kerjätään. Ne tuovat oman mielensä mukaan.
        Olen tällä nimenomaisella palstalla lukenut, että tämmösiä vieraita ei ole olemassakaan.

        Joten kumpi valehtelee?

        Nalkuttaa??? Valehdella??? Herranen aika, jos minä olen havainnut asian näin, se on minun mielestäni näin. Näytä se sanakirja minulle joka tämän mielipiteeni tulkitsee nalkutukseksi tai valehteluksi. Kuinka noin ilkeä ihminen voi ollakaan????


      • in.na
        viime vuoden morsian kirjoitti:

        Täälläkin ollaan monet kerrat väitetty että ihmiset tuo just niitä tavaroista tai rahaa, mitä kutsussa/lahjalistassa on. Miten niin ehdoton kielto ei muka toimi samalla tavalla?

        Kyllä meillä ainakin pelasi. Mitään ei tullut koska mitään ei pyydetty ja vaihtoehtona oli, jos joku välttämättä haluaa muistaa, hyväntekeväisyyteen rahat.

        Joten älä viitsi nalkuttaa. Kyllä se toimii. Tavallisen idioottia ryhmää on häissäsi ollut, jos kiellosta huolimatta laahaavat lahjoja. Tämä tällainen sakki ei myöskään ikinä osta listan mukaan, eikä tuo rahaa, vaikka kuinka kerjätään. Ne tuovat oman mielensä mukaan.
        Olen tällä nimenomaisella palstalla lukenut, että tämmösiä vieraita ei ole olemassakaan.

        Joten kumpi valehtelee?

        Sehän se jollei valehtele niin ainakin liioittelee, joka väittää asioita mustavalkoisesti. Mustavalkoiseen väittelyyn sortuu usein hän, joka kiihkeästi on jotain mieltä, ja haluaa omin esimerkein tukea omaa mielipdettään.

        Kuten nytkin, joku on sitä mieltä, että ei lahjalistoja, lahjat voi kieltääkkin, ja esimerkkinä hän kertoo mielipiteensä tueksi, että on itsekkin ollut monissa häissä joissa on lahjat kielletty, ja KOSKAAN ei ole näihin häihin KUKAAN tuonut YHTÄÄN lahjaa.

        Kun taas hän, jonka mielestä listakin voi olla, kertoo mielipidettään tukemaan esimerkin, että on ollut monissa häissä joissa lahjat on kielletty, ja AINA on MONI tuonut lahjoja silti.

        En minä tuolla perusteella ketään sentään valehtelusta syyttäisi. Inhimillistä mielipiteensä puolustelua tuo minusta ennemminkin on.


      • Marita
        in.na kirjoitti:

        Sehän se jollei valehtele niin ainakin liioittelee, joka väittää asioita mustavalkoisesti. Mustavalkoiseen väittelyyn sortuu usein hän, joka kiihkeästi on jotain mieltä, ja haluaa omin esimerkein tukea omaa mielipdettään.

        Kuten nytkin, joku on sitä mieltä, että ei lahjalistoja, lahjat voi kieltääkkin, ja esimerkkinä hän kertoo mielipiteensä tueksi, että on itsekkin ollut monissa häissä joissa on lahjat kielletty, ja KOSKAAN ei ole näihin häihin KUKAAN tuonut YHTÄÄN lahjaa.

        Kun taas hän, jonka mielestä listakin voi olla, kertoo mielipidettään tukemaan esimerkin, että on ollut monissa häissä joissa lahjat on kielletty, ja AINA on MONI tuonut lahjoja silti.

        En minä tuolla perusteella ketään sentään valehtelusta syyttäisi. Inhimillistä mielipiteensä puolustelua tuo minusta ennemminkin on.

        Siitähän tässä kyse oli.
        Onko se siis tavallista vai ei, että vaikka pyydetään rahaa ja vaikka on lista, että silti suurin osa vieraista tuo jotain ihan muuta?
        Kannattaa lukea ajatuksella eikä heti tuomita, vaikka mielipide on eri kuin itsellä.

        Siis kysymykseen vastaus. Kiitos.


      • just
        minttu kirjoitti:

        Etpä tainnut lukea viestiäni kovin tarkkaan..vai,kommentoida oli pakko kuitenkin vaikka luit vain viimeisen lauseen..oi voi teitä ihmisiä.Kirjoitin että lahjalistat ovat tietenkin käteviä juuri siksi ettei kukaan tuo kahta samanlaista lahjaa eikä sellaista mitä morsiuspari ei halua.Itseäni vain ärsyttää se että lahjalistoihin pitää laittaa hinnat perään..ei saa olla tavallinen aamutakki vaan se sillkkinen joka maksaa maltaita..ei köyhillä ole varaa tosiaankaan mennä häihin.Joten mielestäni on hyvä antaa juuri vaihtoehto ettei tarvitse tuoda lahjaa,tai joku listassa mainitsematonkin käy..raha on hyvä esimerkiksi jos jotain haluaa tuoda-mutta sinullle pieni vinkki,lue ennen kuin vastaat:D

        että rahaa rahaa rahaa. Näköjään money se on joka puhuu ja sitä arvostetaan. Hyi helevettos


      • kesän 05 morsian
        ilkeä, kiitos kovasti:( kirjoitti:

        Nalkuttaa??? Valehdella??? Herranen aika, jos minä olen havainnut asian näin, se on minun mielestäni näin. Näytä se sanakirja minulle joka tämän mielipiteeni tulkitsee nalkutukseksi tai valehteluksi. Kuinka noin ilkeä ihminen voi ollakaan????

        Yhdyn täysin edelliseen puhujaan edelleen. Menepä itseesi ja mieti toisenkin kerran. Sinusta tulee mieleen tuo uhmaikäinen - kaikki mulle heti nyt


      • morsian1974
        kesän 05 morsian kirjoitti:

        Yhdyn täysin edelliseen puhujaan edelleen. Menepä itseesi ja mieti toisenkin kerran. Sinusta tulee mieleen tuo uhmaikäinen - kaikki mulle heti nyt

        "uhmaikäinen - kaikki mulle heti nyt"

        Toisen kerran jo tämä älytön lause samalla palstalla. Mitä hemmettiä tämä tarkoittaa, viitsisitkö kertoa? Siis minkä minä haluan heti??
        Käyn nyt vielä kerran lukemassa, kerron jos huomaan jotain omituista.


      • morsian1974
        kesän 05 morsian kirjoitti:

        Yhdyn täysin edelliseen puhujaan edelleen. Menepä itseesi ja mieti toisenkin kerran. Sinusta tulee mieleen tuo uhmaikäinen - kaikki mulle heti nyt

        No niin, kopioin kirjoituksen tähän:
        "Minäkin olen ollut sellaisissa häissä, jopa useamman kerran. Aina on suurin osa vieraista lahjan tuonut. Ihan pereestä koko häälahja härdelli, voi kun voisikin sivuuttaa koko asian sanomalla ei ja myös tarkoittaa sitä. Ärsyttävää. Kaikesta sitä ihmisten pitää leipoa. "
        Siis missä minä sanon että haluan kaiken? En tiedä kuinka huonosti sitä voi lukemansa ymmärtää, mutta käsittääkseni minä olen täällä niitä harvoja jotka eivät halua mitään häälahjoja, kun keksisi sen keinon millä tämänkin asian parhaiten ilmaisisi. Uhmaikäinen? Just, okei, suomi ei ole äidinkieleni, joten kirjoitan sanoja pötkössä siten kuin itse sanat ymmärrän ja tähän asti olen saanut itseni ymmärretyksi. En todellakaan osaa pukea "tunteita" tänne sekaan, mutta jos puhutaan lahjasta, on kaikilla mielipide siihen haluaako lahjoja, rahaa vai ei lahjoja. Eikö?
        Oikeasti, sinä, ja eräs toinenkin nimimerkki palstalla, olette harvinaisen hyökkääviä, tarkoitan että menette melkoisen törkeästi henkilökohtaisuuksiin, vaikka nimettömällä palstalla asioiden ja mielipiteiden pitäisi riidellä. Ei ihmisten eikä ainakaan henkilökohtaisten asioiden. Ymmärrätkö eron??


      • kannata

        Ei kannata yleistää. Ei kaikki ihmiset, eikä edes kaikki suomalaiset ole mielikuvituksettomia. Meillä ei ollu lahjalistaa ja saimme aivan ihania häälahjoja. Yllätykset piristää ja aina on kiva nähdä, kun ihmiset keksii omaperäisiä ja henkilökohtaisia juttuja. Lahjalistat ei oikeen anna tällaiselle mahdollisuutta, mutta jos joku ystäväni haluaa tilauslahjoja, niin voin kyllä mennä sellaisen lahjan kanssakin juhliin.


    • blondi

      Tätä samaa minäkin olen ihmetellyt, siis minusta tässä haalahjatouhussa mennään pahasti yli. Minusta häiden tarkoitus ei ole rahastus vaan sitoutuminen avioliittoon. Itse menin pari vuotta sitten naimisiin ja toivoimme kutsukorteissa etteivät vieraat toisi kuin korkeintaan symboolisia lahjoja, siis meillä oli tarpeeksi tavaraa ja rahaakaan emme tarvineet. Halusimme sukulaiset ja ystävät mukaan todistamaan sitoutumistamme avioliittoon. Vieraat tekivät kuten toivoimme.

      • kesän -05 morsian

        Ajattelen samoin. Haluamme järjestää ensi kesänä juhlat ystävillemme ja sukulaisillemme. Heiltä ei vaadita mitään, ainoastaan se vaatimus tai toivomus, että haluavat tulla kanssamme juhlimaan meille tärkeää päivä' - hääpäiväämme. Haluamme sanoa toisillemme:" tahdon" ja meistä olisi ihanaa, että tätä sitoutumistamme kunnioittaisivat myös läheisemme. Ymmärrämme toki, että jokaisella sukulaisella ja ystävällämme ovat omat menonsa. Meille kuitenkin merkitsee se eniten, että he ovat valmiita laittamaan muut menonsa vasta meidän juhlamme jälkeen toiselle sijalle. Arvostamme ja kunnioitamme kovasti sitä, että ylipäätään haluavat tulla hääjuhlaamme mukaan.Häälahjahysteria näyttää olevan todellinen joillekin... valitettavasti. Sitä kun ajatellaan, että häävieraat ovat kuin marionettaja, jotka tekevät kuten ohjaaja (yleensä morsian) sanoo. Valitettavasti!!


    • kesän -05 morsian

      Ihmettelen aivan samaa. Mieleeni ei tulisi laittaa kutsuun jonkinmoista lahjatoivelistaa. Haluamme häihimme tietyt ihmiset, siitä huolimatta, vaikka eivät lahjoja toisi. suomessa kuitenkin on tapana, että häälahjat ovat olemassa. Siksi meistä jokainen häävieras miettikööt meille sopivan lahjan tai tulkoot kysymään. Kutsukortissa ei meillä ole lahjoista sanaakaan. Meille, minulla ja tulevalle miehelleni on iso lahja se, että ystävämme ja sukulaisemme tulevat todistamaan sitoutumisemme toisillemme ja myös Jumalan edessä. Ymmärrämme hyvin, että meidän hääpäivänämme monella ihmisellä voi olla omia menojaan jne. mutta meidän juhlamme takia asettavat omat menonsa toiselle sijalle. Tämä on minusta paras lahja.

      • Rahakas

        Meidän suvun tuntien, lahjoja olisi tullut ilman listaakin, ja helposti noita "parittomia" tavaroita sekä turhaa pitkään yhdessä asuneille. Kaikki vieraat eivät joko ole NIIN kiinteässä suhteessa vihkipariin, tai eivät katsele vieraillessaan ympärilleen, joten lahjaa voi olla joskus vaikea keksiä, ja kuitenkin osa antaa mieluummin tavaraa, kuin rahaa, mikä on mukavaa, kun katsot jotakin esinettä voit muistella, hei, toi me saatiin "Ellulta ja Masalta".

        Lahjalistassamme oli eri hintaisia tavaroita, ja se HINTA on siellä juuri siksi, ettei tarvitse vieraan juosta ensin lahjan perässä, ja sit huomata, että on liian kallis budjetille.
        Tai hän voi laskea, että ahaa, 5 € pyyhkeitä, no meitä on X, ostetaan siis listan pyyhkeitä y kpl, koska se summa sopii meidän budjettiin.

        Jos ei olis ollut listaa, niin äitiparka olis joutunut toimimaan vinkkipankkina.


    • CCA

      Käsittääkseni morsiuspari tai heidän vanhempansa järjestävät hääjuhlan, joka yleensä maksaa. Miltä sinusta tuntuisi mennä ravintolaan syömään ja jättää lasku maksamatta? Jos juhlasta maksetaan yli 50 €/nuppi, on kai ihan kohtuullista pyytää vierailta saman suuruista häälahjaa. Tietysti asia erikseen sitten, jos hääparilla on jo kaikkea eivätkä todellakaan pyydä lahjoja. Jos hääpäri järjestää kunnon häät,jotka tuntuvat juhlalta ja sinun tuloasi todella arvostetaan, uskon, että olet tyytyväinen kun viet kunnon lahjan.

      • ...

        Lusikkani lykkään minäkin tähän soppaan..
        Olen näitä palstoja lukiessani kauhistunut juuri tuota ajatusta jonka esitit, jos häät maksavat 50€/nuppi on lahjankin oltava saman arvoinen..
        Mielestäni ei missään nimessä näin, ei ollenkaan!
        Häät järjestetään käytettävissä olevan budjetin mukaan, jos ei ole paljoa käytettävissä niin pienemmät häät sitten, mutta tarkoitus ei kai ole että vieraat maksavat häät lahjoina tai rahana tms.
        Mielestäni lahja on aina lahja ja sitä on arvostettava sen mukaan!!! Jokainen hoitaa lahja-asian itse haluamallaan tavalla..

        Meille kutsujen lähettäminen ei ole vielä aivan ajankohtaista, mutta olen kerran jos toisenkin meittinyt mitä tekisin häälahjalista-asian kanssa:
        toisaalta inhottaa edes mainita koko asiaa kutsussa ja toivoisin että vieraat antavat lahjan (mikäli haluavat antaa) ajatuksella eikä vain listasta valittuna tuotteena. toisaalta taas en halua, että vieraat joutuvat liian paljon pohtimaan ja jahkailemaan lahja-asiassa..

        Mutta eiköhän se asia jotenkin ratkea, älkääkä ystävät hyvät nyt ottako lämpöä toistenne mielipiteistä, jokainen hoitaa häänsä niinkuin tahtoo ja toivottavasti kaikkien häät ovat toivotunlaiset!!!


      • Morsian2006

        Miten joku edes alentuu vertaamaan (omia) häitä ravintolassa käymiseen? Mitäs jos joku teidän "ravintolassanne" ei löydäkään "listalta" mitään mieleistään? Saako lahjansa hakea takaisin? Jos ei teekään mieli kun jälkiruokaa, saako tuoda vain kympin lahjan? Saako tehdä pöytävarauksen pääpöytään?

        Oletpas tosi vieraanvarainen. Häävieraan pitää maksaa kulunsa, sinun ei tarvitse tarjota yhtään mitään. Eikö sinulle ole vieraiden saapumisella mitään arvoa? Miten sinä maksat heidän huomionosoituksensa ja paikalle saapumisensa, yöpymiskustannuksensa ja häävaatteensa ja kampauksensa? Eihän kukaan kehtaa työntekijöillekään maksamatta jättää, miten sinä kehtaat jättää yleisöllesi?

        Ja hittojako sille morsiusparille "ravintolalaskuaan" maksamaan jos kerran morsiusparin vanhemmat maksavat lystin? Heillekö lahjani maksuksi ojennan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe