MIKÄ SELAIN PERKELE!

ERKKI LIHAS MERKKI

Mikä näistä selaimista kannattaa nyt saatana laittaa koneelle tota IE:tä tukemaan. Jotta tolta paskantulolta vältyttäisiin.

18

1717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä mies
      • hieman anonyymimpi

        fftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/

        Tuolta löytyy Opera v12.16 joka on paras selain ja paras Opera.

        Siitä saa erittäin turvallisen ja anonyymin seuraavilla asetuksilla:

        http://fmbip.com/ linkissä mainitut tiedot kerätään selaimesta ja kaikki keskusteluviestit sekä avattujen sivujen linkit tallennetaan.

        Lisäksi suomi24.fi käyttää sisällönhajautuspalvelu Akamaita verkkoliikenteensä laadun varmistamisessa. Eli verkkoliikenne kulkee USA:n kautta, ja Akamaita on syytettykin NSA:n työrukkaseksi. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11681958
        Akamai kerää samat palvelut kuin itse suomi24.fi:kin.

        Selaimen anonymiteetti paremmaksi:

        - Käytä Opera selainta

        - Estä cookies-evästeet raksilla (Työkalut -> Pika asetukset)

        - Estä Animaatiot raksilla (Työkalut -> Pika asetukset)

        - Estä Lisäosat raksilla (Flash, Java ym.) (Työkalut -> Pika asetukset)

        - Estä välimuistin käyttö ja naamioi selain (Työkalut -> Pika-asetukset -> Muokkaa sivustokohtaisia asetuksia -> Verkko-väililehti:)
        * "Käytä välityspalvelinta" Ei
        * "Käytä sovelluksen välimuistia" Ei (Estää etag-tunnisteseurannan)
        http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/nettiselailuasi voidaan seurata vaikka estaisit evasteet flashin ja javan/a922674
        * "Selaintunnistus" Naamioidu Firefoxiksi tai Naamioidu Internet Exploreriksi)

        Skriptiasetukset (Työkalut -> Pika-asetukset -> Muokkaa sivustokohtaisia asetuksia -> Skriptit-väililehti): Poista raksit kaikista kohdista paitsi ylimmästä joka sallii JavaScriptit. Ilman Skriptejä selailu ontuu. Sivujen Scriptien suorittamisen voit estää alempana mainitulla työkalulla.

        - Käytä Opera Add-Ons tietoturvalaajennuksia: https://addons.opera.com/en/

        - Käytä Ghostery-laajennusta, joka blokkaa Googlen, Facebookin ym. vakoilua
        https://addons.opera.com/en/extensions/details/ghostery/?display=en

        - Käytä ScriptKeeper-laajennusta, joka blokkaa scriptien suorittamisen. Kirjoittaessa suomi24.fi:ssä keskutselu.suomi24.fi scripti pitää sallia
        Salli vain kyseisen sivun scripti jos pitää, yleensä ylimmäisenä
        https://addons.opera.com/en/extensions/details/scriptkeeper/?display=en

        Käytä AdBlock tai AdBlock Plus mainossuodatinta ja Wiltteri-sivuston suodatuslistoja
        https://addons.opera.com/en/extensions/details/opera-adblock/?display=en
        http://wiltteri.net/

        Aja Operaa hiekkalaatikko-ohjelman kautta, jolloin kaikki järjestelmämuutokset ja tiedostot ovat hiekkalaatikossa ja poistettavissa session jälkeen. Hyvä hiekkalaatikko-ohjelma on mm. Sandboxie Free http://www.sandboxie.com/

        Session jälkeen pyyhi Sandboxien hiekkalaatikkokansio, ja kaikki selaimen, järjestelmän, lisukkeiden (Flash, Adobe reader ym.) muutokset katoavat bittiavaruuteen.

        Muista että päivität Ghostery, AdBlock Plus, ScriptKeeper ym. lisäosat välillä ilman hiekkalaatikkoa, sillä myös niiden päivitystiedot häviävät hiekkalaatikon tyhjennyksen yhteydessä.


    • Eli kyllähän sen pitää olla Firefox. Ite olen tyytyväinen ja kuulemma saa 1.0 version suomeksi.

      • Reiska

        Kyllä se Firefox tarkoittaa tässä yhteydessä Tulikettua.


      • Ryo_Yung
        Reiska kirjoitti:

        Kyllä se Firefox tarkoittaa tässä yhteydessä Tulikettua.

        Firefox = palokettu/tulikettu.


      • Reiska
        Ryo_Yung kirjoitti:

        Firefox = palokettu/tulikettu.

        Palokettu kuulostaa jokseenkin typerältä... Tiedän että 'fire' tarkoittaa myös tulipaloa, mutta kuten mainitsin, tässä yhteydessä se tarkoittaa tulikettua.


      • user
        Reiska kirjoitti:

        Palokettu kuulostaa jokseenkin typerältä... Tiedän että 'fire' tarkoittaa myös tulipaloa, mutta kuten mainitsin, tässä yhteydessä se tarkoittaa tulikettua.

        Onko tuolla käännöksellä niin suurta väliä, kun asia ilmenee.
        Kokeilen juuri tuota "palavaa kettua" (kunhan ei vain palaisi poroksi, eli osoittautuisi sudeksi), mutta en ole päässyt ymmärrykseen, mitä varsinaista etua siitä on vanhaan Mozillaani verrattuna.

        Jos saa yhden niin toisen menettää.
        Kukin tehköön halunsa mukaan.


      • Reiska kirjoitti:

        Kyllä se Firefox tarkoittaa tässä yhteydessä Tulikettua.

        Anteeks virhe. Ihan sama :)
        Aamul menee senat sakasi... sanat sekasi.


    • Mikonpoika

      Oli aikoinaan sellainen tv-ohjelma kuin Velipuolikuu. Petelius lauloi lopussa "...oi armas selain. Mitähän selainta hän tuohon aikaan mahtoi käyttää?

      • Armas Selain

        Erittäin hyvin huomattu! Mahtavaa että joku muukin on huomannut tuon saman asian.

        Laulu meni jotenkin näin:

        "Jos minne lie, polkuni vie, oli päivä tai synkkä yö niin muistan ain, sinut armas selain."


    • Fahrenheit

      Firefox näyttäisi jukopliut parhaimmalta, laita se ja heti.

    • Kokeile sitä

      Maxthon on hyvä

      • jhghg

        Mikä siinä kiinalaisessa on hyvää?


      • 8711

        Olet pari kertaa kehunut Maxthonia ja pari kertaa on kysytty mikä siinä on hyvää. Jostain syystä vaikea vastata?


      • Kokeile sitä
        jhghg kirjoitti:

        Mikä siinä kiinalaisessa on hyvää?

        Se että saa syödä påäiovän riisiannoksensa silmät vinossa.


      • Kokeile sitä
        8711 kirjoitti:

        Olet pari kertaa kehunut Maxthonia ja pari kertaa on kysytty mikä siinä on hyvää. Jostain syystä vaikea vastata?

        Kysyjälle ei ole oikein avautunut tai oivaltanut sen selaimen luonnetta.


      • samase
        Kokeile sitä kirjoitti:

        Kysyjälle ei ole oikein avautunut tai oivaltanut sen selaimen luonnetta.

        ,,,,, niin tai vois kokeilla Pesepuupi-selainta tai aika hyvä on myös tämä > deminuere


    • mitä ideaa?

      Kaivoitte sit esiin 10 vuotta vanhan viestiketjun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe