Rakas päiväkirjani ja rakkaat finnini...onpas piiiitkä aika siitä,kun viimeksi kirjoitin tänne,tuntuu syksy menevän kuin siivillä.Ikävä kyllä finnit eivät ole kadonneet kuin siivillä.Yhden roa-laatikon olen syönyt ja käynyt p-ALAT ja fP-lipidit testeissä.Maksa-arvot olivat ookoo,mutta ikävä kyllä sain kuulla,että kolesterolini oli koholla,eli yli "sallitun" 5mmol/l.Pitää nyt yrittää siis syödä todella terveellisesti,jotta ei tarvitse lopettaa kuuria.Syön edelleenkin sitä 1-2 tablettia per päivässä vauhtia.Epäilivät,että suvussani korkea kolesteroli olisi ongelma,nyyh...huolestuttavaa tosiaan toi kolesteroli arvo,koska en nyt kummiskaan niin epäterveellisesti syö...olen 163 pitkä ja painoa 52 kiloa,joten outoa,että kolesteroli on koholla,tosin eihän se aina lihavuuteen liity...tästä tuleekin varmaan meikeläisen kohdalla pitkällinen prosessi:eli kolesteroliseurantaan pitkäksi aikaa joudun.Vitsi kun pizzoista ja suklaasta on joskus niin vaikeaa pysytellä erossa.
Onko kohtalotovereita?Aika ikävää saada vielä tällainen ikävä tieto selville,ihan kuin aknessa ei olisi tarpeeksi kestämistä!!Joo...eli nyt niihin finneihin:posket ovat todella kamalan näköiset,eli ne ovat punaisia läikkiä ihan täynnä!Tuntuu,että koko iho hehkuu punaisena finniläiskien kohdalla.Nyt on tosiaan tunne,että tästä ei tule mitään.Ihme kyllä muuten ilman noita läikkiä naama on ihan hyvä,otsassa on jo täydellinen iho.Eli ei finnin finniä,eikä mitään muutakaan epäpuhtautta otsassa eikä nenässä.Ihan upeeta se ainakin:)
Mutta noi posket...siis niissä ei sinäänsä ole kuin muutama hassu finniystävä,mutta muuten noi läikät,(jotka on siis arpia,jotka ilmaantuivat näiden kahden kk:n aikana tästä kuurista)hehkuvat hulluna.
Eli vaikka epäpuhtaudet ovat suht hyvin hävinneet,niin naama näyttää silti hirveältä.En jaksa oikein uskoa,että joulukuun lopussa vai milloin se nyt olikaan tän ihon pitäis olla hyvä...Eli kahdesta laatikosta aloitin vähän aikaa sitten toisen ja nyt olen kuurin puolivälissä.4kk lääkäri määräsi tätä kuuria.
Itsetunto on aika ajoin ollut todella maassa tän ihanan naaman takia,mutta sitten taas toisina aikoina olen pystynyt hyvin tsemppaamaan ja liikunta on myös piristänyt paljon,se on ollut henkireikäni miestäni ja erästä "kirjekaveriani" unohtamatta!kavereille en ole hirveesti viittinyt valitella,niillä kun on monilla vähän ikävämpiä ongelmia,tai sitten ne ei muuten vaan ymmärrä ja sanoo,että olen ihan hyvännäköinen,mikä ei pidä paikkaansa!Joten ehkä tämä tästä,pitää vaan toivoa,että uutena vuotena en enää ole pizzanaamojen kuningatar.Olisi niin luksusta,kun olisi täydellinen iho,eikä tarttis laittaa meikkivoidetta joka päivä.(onneksi meikkivoiteella punaisina hehkuvat posket saa tosi hyvin piiloon,niin ettei kukaan välttämättä arvaa,että mulla edes on akne:)Tyhmää meikata joka päivä,ennen tätä kuuria laitoin vain puuteria naamaan ja olin tyytyväinen ulkonäkööni,toista se on nyt!!
Onko muita roa-kuurilaisia samassa tilanteessa?
Ei jaksais joka päivä meikata hulluna,hankin kohta sellaisen paidan jossa lukee akne,sit ei tarttis ihmisten ihmetellä nassuani,kun kuljen ilman meikkiä.Sellainen merkkihän on kuin akne...just hyvä mulle!
Sivuvaikutukset mulla ei todellakaan ole pahat,yllättävän lievät itseasiassa:iho on aika kuiva,mikä on ihanaa,koska se ei kiillä,silmät ovat myös kuivuneet,mutta niihin ostin viscotears-geeliä(aamuin ja illoin) ja huuliin edelleen bepanthen.Ihottumaa mulle on tullu käsiin neljä pientä laikkua ja ne johtuu selvästi tästä lääkkeestä.(mulla kun on atooppinen iho)
Tein muuten aika tyhmästi tässä viime v.loppuna:ryyppäsin kaksi päivää putkeen risteilyllä...huh...sellaista sattuu.Toivottavasti maksa-parka jaksaa pyöriä ja hoitaa hommansa.En ole tätä aikaisemmin juonut yhtään kuurin aikana.En koskaan juo arkena.Nyt vaan tuli sellainen "risteilykutsumus",oli ihan hyvä unohtaa finnit edes hetkeksi.Nyt vaan mietin sitä,että pikkujouluaika lähestyy ja olisi silloinkin kivaa juoda...mitä te muut kuurilaiset aiotte tehdä?
Mulla on luultavasti parit pikkujoulut tulossa.
Jaksamista taas kaikille!Musta itsestäni tuntuu,että tää kuurin keskivaihe on kaikkein rankin,kun vain odottaa niitä tuloksia.
TSEMPPIÄ!!!!
t.akne-aivo
FINNIPÄIVÄKIRJANI osa 5.
5
1604
Vastaukset
Että joku jaksaa tai viittii pitää tämmöstä päiväkirjaa :)
Itelläni on 2 finniä vasemman puolen ohimossa. Siis päässä. Muuten ei oo muutaku vanhoja finninraatoja otsassa.- Mullakin
Moikkas,
nuo sun oireet kuulostaa hyvin pitkälti samalta ku mun omat. Eli oon 4 kk ollu isotretinoin-kuurilla, joka siis on samanlainen kuin roa, niin muuten iho tuntuu hyvältä, mutta posket on täynnä noita prkl:n punaisia läikkiä!! No olkapäissä on toki vielä pahaa aknea, mut eiköhän tämä tästä.
Muita oireita on nenäkalvon kuivuminen ja pieni ihottuma käsivarsissa. Ryypänny en oo, mut häätynee uutena vuotena ainakin..
Puolet kuurista jäljellä, eli jaksamisia sinnekin!!! :D - kokemus
kyllä se punaisuus alkaa hälvenemään sitten kun lääkekuuri loppuu, mutta sitten saakin taas pelätä sitä että iho alkaa huononemaan. itse olen syönyt pari kolme roakuuria vuosien mittaan puolella sinun annostuksestasi. eli se oli semmoinen ylläpitokuuri vain. akne palasi aina puolen vuoden ja ylikin jälkeen lopetuksesta. sen jälkeen kun lopetin viimesen laatikon niin alotin e-pillerit ja iho säilyi aika hyvänä. (harmonet) toki silloin tällöin muutamia finnejä mutta juuri nuo läiskät olivat ja ovat edelleenkin pahimmat ongelmani. nyt 4 vuoden jälkeen lopettamisesta alkavat vasta hälvenemään. aina kun jännittää niin jäljet tosin helottavat entiseen tapaan. siihen ei ole muuta kuin meikkivoide lääkkeeksi=/ nyt lopetin pilleritkin 3 kk sitten ja iho huononi mutta ei onneksi naamasta kovin pahasti. selkään tulee finnejä ja päänahkaan mutta kasvoihin ei niinkään entiseen tapaan. mutta nuo jäljet haalenevat ajan kanssa, ikävä kyllä!! jaksamista sinulle, kuulostaa hyvin samantapaiselta kuin minun roa-aikani!! =)=)=)
- Sanni.
Katos kummaa..samaa rataa mennään täälläkin. Kolesteroli on pompsahtanut jo 5,6 ja sen jälkeen päivittäistä roa annosta on vielä nostettu eli saas nähä mitä seuraavat verikokeet kertoo. Lekuri väitti ettei kannata huolestua, kun hyvän (HDL?) kolesterolin arvo on niin korkea ja oon vielä nuori, mutta väkisinhän sitä kauhistelee.
Käsissä mulla oli viikon verran tosi paha ihottuma (atooppinen iho muakin joskus lapsena vaivannut) ja duunissa jo epäili, että oon allerginen töille ;) Johtu ilmeiseti annoksen nostamisesta ja rauhottu sitten melko nopeasti. Muuten on vaivannut vain kuivat huulet ja silmät.
Posket muhkuroilla ja kauniimpia päiviä odotellessa.. - poks poks
ei voi olla ryypiskelemättä pikkujouluna. risteily ois tiedossa eli 2 päivää maksalle kunnon kyytiä. toivottavasti kestää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373541
- 981721
- 1361605
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa461535- 911310
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301236- 571135
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2811129Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1251010Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991