Khao lakista Similan saarille

Mhlgfkbg

Ootteko tehneet oMatoimimatkoja similan saarille?
Tai muualle saaristoon? Aurinkomatkojen ym retket tuntuvat kovasti ylihintaisilta paikalliseen hintatasoon nähden.
Vinkkejjä minne kannattaa khaolakista tehdä omatoimiretken, mikä kannattaa ottaa matkatoimiston kautta?

2

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nämä lienee niin makuasioita. Yksi oleellinen seikka voisi olla kielitaito, joka voi valintaan vaikuttaa. Toisaalta etenkin vanhemmille ihmisille, kotimainen opas voi tuoda turvallisuudentunnetta. Suomalaisilla oppailla tuntuu vain tietämys rajoittumaan johonkin luetusta opittuun.


      Paikallisen järjestäjän kautta, saa aina valmisretket edullisemmin.Myyntikojuja on ihan joka nurkalla. Palvelut toimii. Minä olen suosinut komols touria jos saariretkiä olen tehnyt. Toki siihen vaikuttaa omistajien tunteminen, ja tieto että hinta on mulle suht koht kohdallaan tinkimättä.

      Itse teen retkeni nykyisin ihan itsenäisesti yleensä skootterilla. Aikataulun voi päättää fiiliksen ja säänkin mukaan.

      Mukavia kohteita itsenäiseen retkeilyyn voisivat olla ainakin: Takua pa:n markkinat, Kapongin kuumat lähteet, koh kho khao, kaikki vesiputoukset, monet temppelit, perhos ja orkideapuisto, Thai myang, maaseutukierrokset, kilpikonnat, Tsunamimuistomerkit. Khao lakin rantakierros, luostarikoulu, baan nam sai,...

      Jotkut luontonähtävyydet on maksullisia 100thb/ hlö/ päivä. Samalla lipulla pääsee kaikkiin, mitä päivässä ehtii kiertää.

      Niihin toki voi myös yhdistää muita aktiviteettejä mitä khao lakista löytyy kuten:

      ratsastusta, minigolfia, golfia, surfausta, sukellusta, mönkkäriajelua, maastöpyöräilyä, härkävankkurit, bambulauttailu, norsusafarit, luontopolut, melonta...

      khao lakista voi myös vuokrata pitkähäntäveneen omaan käyttöön. Niitä on joillakin rannoillakin, varsinainen vuokrauspiste sijaitsee, thap la mu:ssa. vuokraus onnistuu myös baan nam sai:n kautta.

      • Jounirys6

        Me olemme matkustaneet khao lakista Similan saarille paikallisen matkanjärjestäjän toimesta. Matka sujui ongelmitta, suosin ottamaan matkan paikallisilta. Kahden hengen matkat saimme 2400 bahtiin. Joten pääset kaksi yhden hinnalla verrattuna suomaisten matkanjärjestäjien matkoihin. Sekä paikalliset tuntevat saaret ja niiden historian paljon paremmin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe