Khao lakista Similan saarille

Mhlgfkbg

Ootteko tehneet oMatoimimatkoja similan saarille?
Tai muualle saaristoon? Aurinkomatkojen ym retket tuntuvat kovasti ylihintaisilta paikalliseen hintatasoon nähden.
Vinkkejjä minne kannattaa khaolakista tehdä omatoimiretken, mikä kannattaa ottaa matkatoimiston kautta?

2

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nämä lienee niin makuasioita. Yksi oleellinen seikka voisi olla kielitaito, joka voi valintaan vaikuttaa. Toisaalta etenkin vanhemmille ihmisille, kotimainen opas voi tuoda turvallisuudentunnetta. Suomalaisilla oppailla tuntuu vain tietämys rajoittumaan johonkin luetusta opittuun.

Paikallisen järjestäjän kautta, saa aina valmisretket edullisemmin.Myyntikojuja on ihan joka nurkalla. Palvelut toimii. Minä olen suosinut komols touria jos saariretkiä olen tehnyt. Toki siihen vaikuttaa omistajien tunteminen, ja tieto että hinta on mulle suht koht kohdallaan tinkimättä.

Itse teen retkeni nykyisin ihan itsenäisesti yleensä skootterilla. Aikataulun voi päättää fiiliksen ja säänkin mukaan.

Mukavia kohteita itsenäiseen retkeilyyn voisivat olla ainakin: Takua pa:n markkinat, Kapongin kuumat lähteet, koh kho khao, kaikki vesiputoukset, monet temppelit, perhos ja orkideapuisto, Thai myang, maaseutukierrokset, kilpikonnat, Tsunamimuistomerkit. Khao lakin rantakierros, luostarikoulu, baan nam sai,...

Jotkut luontonähtävyydet on maksullisia 100thb/ hlö/ päivä. Samalla lipulla pääsee kaikkiin, mitä päivässä ehtii kiertää.

Niihin toki voi myös yhdistää muita aktiviteettejä mitä khao lakista löytyy kuten:

ratsastusta, minigolfia, golfia, surfausta, sukellusta, mönkkäriajelua, maastöpyöräilyä, härkävankkurit, bambulauttailu, norsusafarit, luontopolut, melonta...

khao lakista voi myös vuokrata pitkähäntäveneen omaan käyttöön. Niitä on joillakin rannoillakin, varsinainen vuokrauspiste sijaitsee, thap la mu:ssa. vuokraus onnistuu myös baan nam sai:n kautta.

• Jounirys6

Me olemme matkustaneet khao lakista Similan saarille paikallisen matkanjärjestäjän toimesta. Matka sujui ongelmitta, suosin ottamaan matkan paikallisilta. Kahden hengen matkat saimme 2400 bahtiin. Joten pääset kaksi yhden hinnalla verrattuna suomaisten matkanjärjestäjien matkoihin. Sekä paikalliset tuntevat saaret ja niiden historian paljon paremmin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      631
      2663
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      418
      2086
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2080
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      75
      1686
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1649
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      65
      1512
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      127
      1284
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      20
      1121
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1100
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      998
    Aihe