Khao lakista Similan saarille

Mhlgfkbg

Ootteko tehneet oMatoimimatkoja similan saarille?
Tai muualle saaristoon? Aurinkomatkojen ym retket tuntuvat kovasti ylihintaisilta paikalliseen hintatasoon nähden.
Vinkkejjä minne kannattaa khaolakista tehdä omatoimiretken, mikä kannattaa ottaa matkatoimiston kautta?

2

447

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nämä lienee niin makuasioita. Yksi oleellinen seikka voisi olla kielitaito, joka voi valintaan vaikuttaa. Toisaalta etenkin vanhemmille ihmisille, kotimainen opas voi tuoda turvallisuudentunnetta. Suomalaisilla oppailla tuntuu vain tietämys rajoittumaan johonkin luetusta opittuun.

Paikallisen järjestäjän kautta, saa aina valmisretket edullisemmin.Myyntikojuja on ihan joka nurkalla. Palvelut toimii. Minä olen suosinut komols touria jos saariretkiä olen tehnyt. Toki siihen vaikuttaa omistajien tunteminen, ja tieto että hinta on mulle suht koht kohdallaan tinkimättä.

Itse teen retkeni nykyisin ihan itsenäisesti yleensä skootterilla. Aikataulun voi päättää fiiliksen ja säänkin mukaan.

Mukavia kohteita itsenäiseen retkeilyyn voisivat olla ainakin: Takua pa:n markkinat, Kapongin kuumat lähteet, koh kho khao, kaikki vesiputoukset, monet temppelit, perhos ja orkideapuisto, Thai myang, maaseutukierrokset, kilpikonnat, Tsunamimuistomerkit. Khao lakin rantakierros, luostarikoulu, baan nam sai,...

Jotkut luontonähtävyydet on maksullisia 100thb/ hlö/ päivä. Samalla lipulla pääsee kaikkiin, mitä päivässä ehtii kiertää.

Niihin toki voi myös yhdistää muita aktiviteettejä mitä khao lakista löytyy kuten:

ratsastusta, minigolfia, golfia, surfausta, sukellusta, mönkkäriajelua, maastöpyöräilyä, härkävankkurit, bambulauttailu, norsusafarit, luontopolut, melonta...

khao lakista voi myös vuokrata pitkähäntäveneen omaan käyttöön. Niitä on joillakin rannoillakin, varsinainen vuokrauspiste sijaitsee, thap la mu:ssa. vuokraus onnistuu myös baan nam sai:n kautta.

• Jounirys6

Me olemme matkustaneet khao lakista Similan saarille paikallisen matkanjärjestäjän toimesta. Matka sujui ongelmitta, suosin ottamaan matkan paikallisilta. Kahden hengen matkat saimme 2400 bahtiin. Joten pääset kaksi yhden hinnalla verrattuna suomaisten matkanjärjestäjien matkoihin. Sekä paikalliset tuntevat saaret ja niiden historian paljon paremmin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      732
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      196
      666
    3. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      23
      627
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      627
    5. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      97
      599
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      57
      586
    7. 41
      529
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      521
    9. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    10. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      505
    Aihe