Minulla on ollut toisen korvan tinni monta vuotta, syytä ei ole löytynyt, mutta kai perinnöllistä, äidillä oli saman lailla ja äidin veljellä ja serkulla myös. Heiltä meni vähitellen toisen korvan kuulo, minulla on vielä hyvä kuulo.
Haluaisin antaa muille neuvon, josta itse sain apua. Järkeilin/havaitsin että korvakäytävän huono kunto, tukkoisuus ja kutinavaihe lisäsi äänen voimakkuutta. Ikään kuin suurensi ääntä ja reagoi ääneen. Aloin sinnikkäästi hoitaa sitä apteekista saatavalla Remo-Wax hoitavalla suihkeella, välillä pidin pari viikkoa tauon jona aikana panin vain vastaavaa apteekin suihketta, joka on tehty pelkästä oliiviöljystä. Useiden viikkojen hoidon jälkeen tinni on pienempi nyt, vaikka varsinaisesti vahaa ei korviin ollutkaan kertynyt. Panen suihketta pari kertaa viikossa. (Korvakäytävään muodostuu hilsettä ja ihojätettä. Jos oikeasti on vahaa, niin suihketta kannattaa panna useammin ja hankkia suihke, johon liittyy poistolaite.)
Näin hoidettuna korvia ei tarvi kaivella, pesun yhteydessä vaan ohuella pyyhkeellä pyyhkäistä kuivaksi.
oikeasti apua tinniin, vähän
suihke
1
93
Vastaukset
- eiabua
Ite käytän tuota Remo-vaxia sen takia, että kuulolaite (koje ollut käytössä ny vuoden) saattaa aiheuttaa vaikkua korviin enemmän. Tinnistä oon kärsiny jo yli 30 vuotta ja voin sanoa, ettei puhdistusaineella oo mitään vaikutusta tinniin. Valitettavasti tinnin voimakkuus voi vaihdella eri vuorokauden aikoina ja usein ihmismieli on sellainen, että sitä luulee löytäneensä avun jostakin tuotteesta johonkin vaivaan. Onneksi tinniin yritetään löytää apua, mutta valitettavasti on vieläkin sillä listalla, ettei täysin poistavaa apua löydy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984