Tuntuu, että mun penskani on vähän ikäistään "kehittyneempi.." Se on jo yrittänyt nostaa koipea, eli oikeastaan vain nosti yhden jalan ylös, ei se mitenkään lantiotaan kääntänyt. Sitten se iltaisin sekoaa, ei ole ihan pentuhepuli, mutta jostakin yhtäkkiä löytyy enemmän energiaa kuin normaalisti. Tämän sekoamisen aikana poitsu tuntuu yrittävän astua minua. Se samalla lailla asettelee etutassunsa käteni ympärille, ja saattaa yrittää ottaa hampailla kiinni olkavarresta, mutta ei heiluttele lantiotaan. Mutta muuten on sellainen olo, että harjoittelee. Välillä on värkki esillä, mutta yleensä ei. Yleensä tämän laukaisee kainaloni. Nam! Olen omasta mielestäni hygieeninen, mutta jotakin se haistaa, ja sekoaa siitä lisää, jos on jo valmiiksi innokkaassa mielentilassa. Kiellän pentua tottakai, mutta harvoin uskoo. Silloin jätän pennun yksin rauhoittumaan. Olen myös miettinyt, että vähän tuntuu uhmaiältä, vaikka senkään ei pitäisi vielä tulla. Kun iltaisin sekoamisvaiheessa yrittää kovasti minua komentaa, ja silloin alkaa myös "astuminen." Jos yrittää dominoida sillä. Koira myös pureskelee paljon kaikkea kovaa, ja se on semmoista jäystämistä, että olen miettinyt voisivatko hampaat jo vaihtua, ja siksi ikenissä tuntua inhottavalta. Koira on kyllä pientä rotua, joten kehitys tapahtuu isokokoista nopeammin (?), mutta eikai nyt näin nopeasti? Olen ollut aiemmin tekemisissä vain aikuisten koirien kanssa, ja tämä on ensimmäinen pentuni. Onko normaalia?
Normaali 3kk ikäinen urospentu?
2
71
Vastaukset
- omistan 2 urosta
ihan normaalilta tuo kuulostaa, koirat pitävät pureskelusta vaikkei hapaita kutittaisikaan pennuista etenkin se on mukavaa ja se vain sitten lisääntyy kun hampaita alkaa putoilla.
Pentu ei astumista opettele vaan tuo on dominointia, jos johtuu luultavasti siitä villistä joka myös tuon ikäiselle on täysin normaalia.
Jalan nosto on kyllä aikaisempi kuin normaalisti mutta voi tuonikäisellä olla vahinko kin kaikenlaisia kokeiluja tulee pennun kasvaessa, milloin kakitaa, syödään tai leikitään jalkaa nostaen.
Ja tuo että värkki on esillä on myös pennuille ihan normaalia, se vain joskus sattuu ei siinä mitään ihmeempää:) - ylpee7
Yksilöitähän ne kaikki on, voit olla ylpeä nopeasti oppivasta koirastasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857495- 965424
- 2614669
- 444545
- 623287
- 502718
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 492343
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292342- 412204