Normaali 3kk ikäinen urospentu?

huoh,pojat..

Tuntuu, että mun penskani on vähän ikäistään "kehittyneempi.." Se on jo yrittänyt nostaa koipea, eli oikeastaan vain nosti yhden jalan ylös, ei se mitenkään lantiotaan kääntänyt. Sitten se iltaisin sekoaa, ei ole ihan pentuhepuli, mutta jostakin yhtäkkiä löytyy enemmän energiaa kuin normaalisti. Tämän sekoamisen aikana poitsu tuntuu yrittävän astua minua. Se samalla lailla asettelee etutassunsa käteni ympärille, ja saattaa yrittää ottaa hampailla kiinni olkavarresta, mutta ei heiluttele lantiotaan. Mutta muuten on sellainen olo, että harjoittelee. Välillä on värkki esillä, mutta yleensä ei. Yleensä tämän laukaisee kainaloni. Nam! Olen omasta mielestäni hygieeninen, mutta jotakin se haistaa, ja sekoaa siitä lisää, jos on jo valmiiksi innokkaassa mielentilassa. Kiellän pentua tottakai, mutta harvoin uskoo. Silloin jätän pennun yksin rauhoittumaan. Olen myös miettinyt, että vähän tuntuu uhmaiältä, vaikka senkään ei pitäisi vielä tulla. Kun iltaisin sekoamisvaiheessa yrittää kovasti minua komentaa, ja silloin alkaa myös "astuminen." Jos yrittää dominoida sillä. Koira myös pureskelee paljon kaikkea kovaa, ja se on semmoista jäystämistä, että olen miettinyt voisivatko hampaat jo vaihtua, ja siksi ikenissä tuntua inhottavalta. Koira on kyllä pientä rotua, joten kehitys tapahtuu isokokoista nopeammin (?), mutta eikai nyt näin nopeasti? Olen ollut aiemmin tekemisissä vain aikuisten koirien kanssa, ja tämä on ensimmäinen pentuni. Onko normaalia?

2

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistan 2 urosta

      ihan normaalilta tuo kuulostaa, koirat pitävät pureskelusta vaikkei hapaita kutittaisikaan pennuista etenkin se on mukavaa ja se vain sitten lisääntyy kun hampaita alkaa putoilla.
      Pentu ei astumista opettele vaan tuo on dominointia, jos johtuu luultavasti siitä villistä joka myös tuon ikäiselle on täysin normaalia.
      Jalan nosto on kyllä aikaisempi kuin normaalisti mutta voi tuonikäisellä olla vahinko kin kaikenlaisia kokeiluja tulee pennun kasvaessa, milloin kakitaa, syödään tai leikitään jalkaa nostaen.
      Ja tuo että värkki on esillä on myös pennuille ihan normaalia, se vain joskus sattuu ei siinä mitään ihmeempää:)

    • ylpee7

      Yksilöitähän ne kaikki on, voit olla ylpeä nopeasti oppivasta koirastasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe