Risen III

ÄrKolmonen

Onko kukaan pelannut kyseistä peliä? Itse tykkäsin valtavasti Risen ykkösestä, jälkeenpäin kokeilin myös Gothic kakkosta joka rujosta grafiikastaan huolimatta tempaisi mukaansa todella dynaamisella pelimaailmallaan ja juonella niin, että se oli pakko pelata läpi. Risen kolmonen näyttää kuitenkin saaneen hyvinkin ristiriitaisen vastaanoton myös R1/Gothic-faneilta.

Mielipiteitä?

7

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä peli

      Kyllä se oli tähän mennessä ehkä paras Piranha Bytesin peleistä. Graafisesti se on hiukan parempi kuin risen2, eikä parannusta grafiikkaan ole tullut yhtä paljon kuin muissa pelisarjoissa (elder scrolls tai the witcher). Peliengine vaikuttaa edelleenkin vain parannellulta Gothicin engineltä, joka lisäillystä aluskasvillisuudesta ja NPC:iden yksityiskohdista huolimatta tuntuu vanhentuneelta verrattuna muihin vastaaviin pelisarjoihin.
      Jos on tykännyt Gothiceista ja vanhoista PB:n peleistä, niin Risen3 on kyllä vielä parempi peli myös grafiikoiltaan ja muutenkin.

      • PB-fan

        Älä höpötä. PB:n paras peli on Gothic 1, sen jälkeen tulee Gothic 2, väliin piiiiiiitkä hajurako, sitten Gothic 3 (joka on kuitenkin paljon mainettaan parempi community patchin jälkeen). Gothicien jälkeen Risen 1, vasta sen jälkeen tulee Risen 3. Risen 2 on näistä "huonoin".


      • järjestys

        Jos ei erityisesti vierasta merirosvoteemaa ja haluaa tavallisia fantasiapelejä, niin järjestys on ehkä tuo. Jos kuitenkin huomioidaan pelimaailman laajuus, tekemisen määrä, juoni, grafiikan absoluuttinen paremmuus (ei siis verrattuna muihin sen ajankohdan peleihin vaan toisiinsa) niin parhaat pelit objektiivisesti ovat Risen 3, Risen 2, Gothic 3, Gothic 2, Gothic 1 ja viimeisenä Risen.


    • NotSoNiceClown

      Kyllä pelailen.Ostin sen ennakkona ja aloitin peluun mutta peli kaatui Titan Lord tappelussa ja tallennukset vahingoittuvat.Aloitin uudestaan alusta ja en jaksanut pelata enää.Nyt yli puolivuotta myöhemmin aloitin uudelleen ja hauskaa on ollut.Toivottavasti peli ei kaadu nyt sitten samassa kohdassa.Annan itse arvosanaksi 7/10. T: NotSoNiceClown (Psn ID)

      • Ajattelinkokeillamut___

        Kiitos varoituksesta. Jos peli on niin surkeasti koodattu, että tietokoneen/pelin kaatuminen korruptoi savegamet, niin pysyn sellaisesta paskasta kyllä erittäin kaukana!


      • ylikellotus

        Siinä on ollut varmaankin ylikellotettu kone, jonka "vakaus" on testattu meneekö 3dmark kaatumatta läpi. Tuollaisella koneella aina on savegamen korruptoitumisen vaara missä tahansa pelissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe