Kuka tietäisi kokemuksesta, että onko Brasiliassa ja erityisesti Natalissa moskiittooja tms. hyttysiin kuuluvia pistäviä hyönteisiä, joille voi olla allerginen? Olen nimittäin kovin allerginen Suomen hyttysille ja moskiitot ovat minulle vieläkin kamalempia. Eli täytisikö ottaa hyttyskarkotetta mukaan ja tehoaako Suomen offit? Vai saako paikan päältä jotain paikallista karkotetta, jos siellä on jotain hyttysiä.
Natal
3
972
Vastaukset
- ses
Ei ainakaan toissa talvena ollut hyttysen hyttystä , sitä vähän ihmettelimmekin,mutta varmaan siksi , kun siellä kävi aina mereltä hienoinen tuuli. Ja jos nyt niitä tapaatte, kaupasta saa ostaa myrkkyä.
Minä olen myös allerginen hyttysille...mistähän ne minut aina löytävätkin.. mutta tuo paikka oli hyvä, ei ollut,tai eivät ainakaan minua löytäneet ;-)
Hyvää matkaa !! - muuttaja
En tavannut viime maaliskuussa yhtään ötökkää. Tehtiin päivän autoretkikin noin 100km päähän Natalista. Ei ötökän ötökkää ilmassa. Maassa näki ISOJA koppakuoriaisia.
Natal on niin kiva paikka, taidan muuttaa asumaan sinne.- itsenainenelisabeth
Olin toissavuonna Natalissa pari viikkoa. Ihana paikka, ei hyttysiä. Tosin siellä oli paljon muita eläimiä. Esim. gekko liskoja hotellin ym seinillä, ampiaisia (luokkaa isoja) ja sitten esim. Natalin alueella asuu pienikokoisia apinoita. Pelottavin otus johon törmäsin oli merestä noussut meduusa (aniliininvärinen) jota tyhmyydessäni koskin kädelläni. Se kosketus kirveli monta tuntia. Ja sitten rannalla oli yksi jonkinsorttinen pallokala yhden hyvin tuulisen päivän iltana.
Muuten Natal on aivan ihana paikka. Siisti kuin mikä, ja turvallinen. Pipan kylään tehty retki kannattaa tehdä, siellä näkee paljon.
Olen itse asiassa suunnittelemassa jo toista matkaa siihen suuntaan.
Oikein mukavaa matkaa sinulle.
t
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823293
- 922965
- 532232
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201675- 191604
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..101538Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221438Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61378Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131361Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351335