http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/omaishoitaja-tekee-tyotaan-rakkaudesta-1.1725340
lainaus
- Omaishoitaja huolehtii läheisestään, joka ei sairauden tai vamman vuoksi selviydy itsenäisesti arjestaan. Omaishoitaja on oikeutettu omaishoidon tukeen, jos tekee sopimuksen kunnan kanssa. Tuki on lakisääteisesti vähintään 300 euroa kuukaudessa, ja jos omaishoitaja on hoidollisesti raskaan siirtymävaiheen aikana lyhytaikaisesti estynyt tekemästä omaa työtään, palkkio on vähintään 600 euroa kuukaudessa. Palkkiosta maksetaan verot.-
Miten tämä tuki nyt on, itse saan 300€/kk vaikka en omaa työtä ole hoidon sitovuuden vuoksi voinut tehdä.
Omaishoidon tuki
2
445
Vastaukset 2
- kuntoilu
2014 omaishoidon palkkiot alin vähintään 381
Ylin vähintään raskaassa vaiheessa 761,99 - Omaani hoitelen
"jos tekee sopimuksen kunnan kanssa."
Uskoisin lähes kaikkien omaishoitajastatusta hakevien tietävän laista "Laki omaishoidon tuesta".
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050937
Se, että 300 000 omaishoitajasta ainoastaan 40 000 "kuuluu omaishoitajien tuen piiriin", on kiinni kunnasta, jossa omaishoitaja asuu? ( Löytynee muitakin syitä :-) )
Se ( syy ) että kunnat saavat mahdollisuuden viimekädessä päättää sen, kuka saa ja kuka ei saa, "syy" löytyy kunnasta ja sen päättäjistä.
Kunnan kassan tila, ovatko esim. maahamme muuttavat työvoimamme pelastajat etusijalla yms. Vai haluaako kunta "palkita" usein jopa vuosikymmeniä kestäneen veronmaksajuuteen perustuen niitä, jotka työllään ovat mahdollistaneet myös kunan hyvinvoinnin ylläpidon?
Tuohon "itse saan 300€/kk" totean, että "itse ensaa edes "sitä".... verojen jälkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2021201- 80757
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48722Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va196650Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä45621Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan48608- 81601
- 106560
- 39559
- 23553
- 46550
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja291531Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64509Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko50509Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47504Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27503Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan74481Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.34474Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt32461Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456