Omaishoidon tuki

Hmmm?

http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/omaishoitaja-tekee-tyotaan-rakkaudesta-1.1725340
lainaus
- Omaishoitaja huolehtii läheisestään, joka ei sairauden tai vamman vuoksi selviydy itsenäisesti arjestaan. Omaishoitaja on oikeutettu omaishoidon tukeen, jos tekee sopimuksen kunnan kanssa. Tuki on lakisääteisesti vähintään 300 euroa kuukaudessa, ja jos omaishoitaja on hoidollisesti raskaan siirtymävaiheen aikana lyhytaikaisesti estynyt tekemästä omaa työtään, palkkio on vähintään 600 euroa kuukaudessa. Palkkiosta maksetaan verot.-

Miten tämä tuki nyt on, itse saan 300€/kk vaikka en omaa työtä ole hoidon sitovuuden vuoksi voinut tehdä.

2

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoilu

2014 omaishoidon palkkiot alin vähintään 381

Ylin vähintään raskaassa vaiheessa 761,99

• Omaani hoitelen

"jos tekee sopimuksen kunnan kanssa."

Uskoisin lähes kaikkien omaishoitajastatusta hakevien tietävän laista "Laki omaishoidon tuesta".

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050937

Se, että 300 000 omaishoitajasta ainoastaan 40 000 "kuuluu omaishoitajien tuen piiriin", on kiinni kunnasta, jossa omaishoitaja asuu? ( Löytynee muitakin syitä :-) )

Se ( syy ) että kunnat saavat mahdollisuuden viimekädessä päättää sen, kuka saa ja kuka ei saa, "syy" löytyy kunnasta ja sen päättäjistä.

Kunnan kassan tila, ovatko esim. maahamme muuttavat työvoimamme pelastajat etusijalla yms. Vai haluaako kunta "palkita" usein jopa vuosikymmeniä kestäneen veronmaksajuuteen perustuen niitä, jotka työllään ovat mahdollistaneet myös kunan hyvinvoinnin ylläpidon?

Tuohon "itse saan 300€/kk" totean, että "itse ensaa edes "sitä".... verojen jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1984
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1729
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1227
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1125
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe