http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/omaishoitaja-tekee-tyotaan-rakkaudesta-1.1725340
lainaus
- Omaishoitaja huolehtii läheisestään, joka ei sairauden tai vamman vuoksi selviydy itsenäisesti arjestaan. Omaishoitaja on oikeutettu omaishoidon tukeen, jos tekee sopimuksen kunnan kanssa. Tuki on lakisääteisesti vähintään 300 euroa kuukaudessa, ja jos omaishoitaja on hoidollisesti raskaan siirtymävaiheen aikana lyhytaikaisesti estynyt tekemästä omaa työtään, palkkio on vähintään 600 euroa kuukaudessa. Palkkiosta maksetaan verot.-
Miten tämä tuki nyt on, itse saan 300€/kk vaikka en omaa työtä ole hoidon sitovuuden vuoksi voinut tehdä.
Omaishoidon tuki
2
285
Vastaukset
- kuntoilu
2014 omaishoidon palkkiot alin vähintään 381
Ylin vähintään raskaassa vaiheessa 761,99 - Omaani hoitelen
"jos tekee sopimuksen kunnan kanssa."
Uskoisin lähes kaikkien omaishoitajastatusta hakevien tietävän laista "Laki omaishoidon tuesta".
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050937
Se, että 300 000 omaishoitajasta ainoastaan 40 000 "kuuluu omaishoitajien tuen piiriin", on kiinni kunnasta, jossa omaishoitaja asuu? ( Löytynee muitakin syitä :-) )
Se ( syy ) että kunnat saavat mahdollisuuden viimekädessä päättää sen, kuka saa ja kuka ei saa, "syy" löytyy kunnasta ja sen päättäjistä.
Kunnan kassan tila, ovatko esim. maahamme muuttavat työvoimamme pelastajat etusijalla yms. Vai haluaako kunta "palkita" usein jopa vuosikymmeniä kestäneen veronmaksajuuteen perustuen niitä, jotka työllään ovat mahdollistaneet myös kunan hyvinvoinnin ylläpidon?
Tuohon "itse saan 300€/kk" totean, että "itse ensaa edes "sitä".... verojen jälkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682877
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642446- 2032189
- 711796
- 1011748
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91601- 921363
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2111115- 811110
- 951059