Kunnianloukkausko?

17+18

Hei,

entinen puolisoni teki kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen ja mietin onko minulla asiassa oikeasti jotain huolta että läpi menisi. Haukuin häntä tekstiviesteillä idiootiksi ja raha-ahneeksi. Ero on ollut hankala ja meillä on omistusasunto yhteinen, josta ei olle yhteisymmärryksessä niin tästä johtuen haukuin raha-ahneeksi.

Kertoi että poliisi olisi erittäin vakavasti ottanut asian. Riittääkö oikeasti nykyään toisen haukkuminen jo täyttämään kunnianloukkauksen tunnuspiirteet? Vai onko niin vähäpätöinen ettei poliisi edes tutkisi?

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivän naurut

      Jos tuollaisia juttuja poliisi tutkimaan ryhtyisi, niin muuta ne eivät ehtisikään.
      Vai oli poliisi ottanut "asian vakavasti"? Hehheh, taitaa olla exäsi huumorinaisia. :D

      Eri asia sitten on, jos olet vaikkapa lähetellyt vastaavia viestiä yhtenään, kymmenittäin/sadoittain, se on jo häirintää ja nykyään rikokseksi katsottavaa vainoamista.

      • päivän naurut

        Lisäys edelliseen, tai exäsi huumorimiehiä.


      • aloittaja 14+8
        päivän naurut kirjoitti:

        Lisäys edelliseen, tai exäsi huumorimiehiä.

        No ei ole toistuvaa, toki eron aikana on puolin ja toisin sanailtu, mutta kertoi että ilmoitus oli tehty vain näistä kyseisistä muutamasta viestistä jossa käytiin läpi omistusasunnon asioita. Häirintää tai muuta ei ole, enkä muuten ole häneen yhteydessä ollutkaan.

        Taisi sanoa että sen viikon aikana viestejä oli antanut 10 kpl todisteeksi poliisille jossa tätä sanailua oli. En suoraan edes haukkunut raha-ahneeksi, tokaisin vain mm. että "et muuten ota yhteyttä jos et ole jotain rahaa perimässä tai rahan perässä". tai vastaavaa. No idiootiksi taisin sanoa aika suoraan. Taisi ison herneen ottaa nenäänsä. :)

        En itsekään usko että tuo voisi läpi mennä. Olisi tämä maa aika hukassa jos noin herkällä mentäisiin.


      • 18+16
        aloittaja 14+8 kirjoitti:

        No ei ole toistuvaa, toki eron aikana on puolin ja toisin sanailtu, mutta kertoi että ilmoitus oli tehty vain näistä kyseisistä muutamasta viestistä jossa käytiin läpi omistusasunnon asioita. Häirintää tai muuta ei ole, enkä muuten ole häneen yhteydessä ollutkaan.

        Taisi sanoa että sen viikon aikana viestejä oli antanut 10 kpl todisteeksi poliisille jossa tätä sanailua oli. En suoraan edes haukkunut raha-ahneeksi, tokaisin vain mm. että "et muuten ota yhteyttä jos et ole jotain rahaa perimässä tai rahan perässä". tai vastaavaa. No idiootiksi taisin sanoa aika suoraan. Taisi ison herneen ottaa nenäänsä. :)

        En itsekään usko että tuo voisi läpi mennä. Olisi tämä maa aika hukassa jos noin herkällä mentäisiin.

        Tietysti rikosilmoituksen vastaan ottanut poliisi kertoi ottavansa asian vakavasti. Hän ei kuitenkaan päätä, tutkitaanko rikosta, tai nostetaanko siitä syyte. Kuten -päivän naurut kertoi, poliisi ei muuta ehtisi tehdäkään, jos kaikkia kunnianloukkausrikoksia ryhdyttäisiin tutkimaan, tai oikeudessa käsittelemään. Vain aniharvat rikosilmoitukset kunnianloukkauksista lopulta päätyvät käräjille.


      • aloittaja 4+11
        18+16 kirjoitti:

        Tietysti rikosilmoituksen vastaan ottanut poliisi kertoi ottavansa asian vakavasti. Hän ei kuitenkaan päätä, tutkitaanko rikosta, tai nostetaanko siitä syyte. Kuten -päivän naurut kertoi, poliisi ei muuta ehtisi tehdäkään, jos kaikkia kunnianloukkausrikoksia ryhdyttäisiin tutkimaan, tai oikeudessa käsittelemään. Vain aniharvat rikosilmoitukset kunnianloukkauksista lopulta päätyvät käräjille.

        Okei enpä itsekkään usko että tästä mitään tulisi. Saanko minä tiedon siitä poliisilta jos asiaa ei tutkita? Tietysti niin vähäpätöinen asia muutenkin niin voi jo senkin vuoksi mennä kuukausia ennenkuin asia edes etenee. Vai saanko ainoastaan tiedon siinä vaiheessa jos asia otetaan tutkittavaksi ja saan kutsua kuulusteluihin? Oletan ettei minua infota jos asiaa ei edes lähdetä tutkimaan...

        Joten ei kuin odottamaan että tuleeko vai ei.


      • 1+14
        aloittaja 4+11 kirjoitti:

        Okei enpä itsekkään usko että tästä mitään tulisi. Saanko minä tiedon siitä poliisilta jos asiaa ei tutkita? Tietysti niin vähäpätöinen asia muutenkin niin voi jo senkin vuoksi mennä kuukausia ennenkuin asia edes etenee. Vai saanko ainoastaan tiedon siinä vaiheessa jos asia otetaan tutkittavaksi ja saan kutsua kuulusteluihin? Oletan ettei minua infota jos asiaa ei edes lähdetä tutkimaan...

        Joten ei kuin odottamaan että tuleeko vai ei.

        Jos juttua ryhdytään tutkimaan, niin sinut kutsutaan kuulusteluun. Jos ei ryhdytä, niin poliisi tekee siitä oman päätöksensä ja ilmoittaa sen sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe