Kunnallisenpuolen lapsettomuustutkimuksista...

huonoonninen

Tässäpä minun uskomaton epäonnisuuteni tarina... Olemme kohta 1,5 vuotta yrittäneet mieheni kanssa lasta tuloksetta. Jo 5 kk sitten varasin ensimmäisen kerran ajan kunnalliselle puolelle tutkimuksiin, mutta aika peruttiin ilman syytä pari viikkoa ennen kun sen piti olla. Samoihin aikoihin olin muuttamassa eri kuntaan pikku pitäjään, ja minun piti varata uusi aika sieltä. Odotin muutaman viikon että osoitetietoni päivittyivät väestönrekisteriin. Viimein sain uuden ajan kuukauden päähän. Menin lääkäriin, jossa minulle ilmoitettiin, että aikani on peruttu, sillä jollekkin oli sattunut onnettomuus ja lääkäriä tarvittiin paikalla koko aamupäivä. Sain taas uuden ajan. Sen piti olla tänään. Puhelimessa minulle oltiin sanottu että aika on samalle lääkärille, ja näin menin odottamaan terveysaseman yläkertaan aikaani, minne minut viime kerrallakin oltiin opastettu. Odotin puoli tuntia, mutta ketään ei tullut kutsumaan minua sisään. Menin kysymään alakerran luukulta ajastani, ja siellä vastattiin että aika olisikin ollut eri lääkärille, joten olin odottanut kokoajan aikaani väärässä paikassa. Tämähän oli osittain oma mokani, kun en heti tajunnut mennä luukulta asiaa kysymään. Sain taas uuden ajan, viikon päähän keskiviikolle.
Tuntuu todella toivottomalta, ja jotenkin arvaan jo valmiiksi että taas tapahtuu jotain ja aikani peruuntuu. Tiedän jo valmiiksi, että kuukautiseni alkavat pian ja ovat juuri sillon päällä kun tuon ajan pitäisi olla, joten minulle ei kai voida tehdä käynnillä mitään tutkimuksia? Yksityiselle ei ole varaa mennä.

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3v.yritetty

      minut kyllä tutkittiin vaikka oli vielä menkat päällänsä.
      toivottavasti olet päässyt jo lääkäriin ja kaikki olisi kuitenkin hyvin 1,5v. on vielä melko vähän.

    • näinsemenee

      Entä pieni hyppy, tuntemattomaan, ja vatta pystyyn POKS?
      Autan mielelläni, ja kerta riittää..tiedän että tarjousta toiset paheksuu, miettikääs että miksi? En ole hajottamassa kenenkään liittoa, tms. vaan auttamassa, sikäli, kuin lapsettomuus johtuu miehestä!

    • jepsss

      Mulle ainakin ekalla kerralla tehtiin vain lähete lapsettomuustutkimuksiin. Otettiin kyllä papakoekin, mutta vain siksi, ettei sitä oltu otettu aikoihin. Jos haluaa nopeuttaa tutkimuksia, kannattaa käydä miehen antamassa yksityisellä klinikalla spermanäyte. Meillä tuo tuo tutkimus tehtiin ennen ekaa lääkärikäyntiä ja nopeutti paljon. Ja sen joutui ainakin silloin vuosia sitten tekemään joka tapauksessa omaan piikkiin... Sitten lapsettomuushoidoissa muutamat tutkimukset ja suoraan hoitoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe