Eli tänään kun juttelin 3 vuotiaani kanssa joulusta ja siitä kuinka joulupukki tulee meille lahjoja tuomaan.
Lapseni sanoikin yllättäen että " ei pukkia ole, se on vain satu".
Olin kyllä hieman kummissani, mistä lapsi on tuollaisen ajatuksen saanut?
Ei ole edes päiväkodissa, kerhossa käy 2 kertaa viikossa.
Itse kyllä toivoisin että uskoisi pukkiin vielä ainakin pari vuotta.
Sehän on ihana joulumuisto, itse ainakin muistan kuinka joulupukki oli niin kiva ja jännä asia, parasta joulusta!
Miten siis vastata lapselle joka sanoo tälläistä ?:) kun eihän sitä oikeasti ole olemassa...
3 v ei usko pukkiin
2
90
Vastaukset
- Isä
Miksi satuihin pitäisi uskoa?
- Tuittulainen
On aika monta uskontoakin, joissa pukkiin ei uskota. Onkohan niissä lapset jotenkin onnettomampia - tuskinpa.
Meillä sama tilanne: ja vastaus on, että joulupukki on olemassa, jos siihen uskoo. En todellakaan katso, että 3v. lapsi menettää kovin paljoa, ellei usko pukkiin. Toki jos keijukaiset, peikot, möröt tms. muutkin olennot ovat hänen mielestään olemattomia, on aiheellista miettiä, mistä moinen - koska tuon ikäisellä mielikuvitus laukkaa.
Neuvoisin, että unohtakaa pukki. Ala puhumaan tontuista ja joulun hengestä :) Voihan lahjat piilottaa kuusen alle ja kertoa tonttujen käyneen. Ei kaikkea tarvitse toteuttaa tismalleen samanlaisena kuin itsellä lapsena oli.
Älä ole huolissasi - lapsuuden iloihin kuuluu paljon muutakin. Yhdessäolo ja yhdessä tekminen pesee pukin kymmenen nolla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192