Te ETTE tule koskaan tekemään hyvää tulosta myyntityöstä, jos teillä ei ole selkärankaa pitää numeroanne näkyviin soittaessanne ventovieraille "asiakkaille".
Ihan vaan vinkkinä...
NUMERO NÄKYVIIN PUHELINMYYJÄT!!!
36
5131
Vastaukset
- pete
Niin,en periaatteessa vastaa puhelimeen,jos numero ei näy,koska minun ystäväpiiriin ei kuulu ainuttakaan henkilöä,jonka pitäisi salata numeronsa,eli ei voi olla minulle asiaa,jos salaa numeronsa,toki voin nopeuttaa prosessia,ja vastata sanomalla heti HANKI AMMATTI,tai MENE OIKEISIIN TÖIHIN.
- pullamössö..
sällit taas kerskaa. Se on kuule lehtien myynti sellasta tosi miesten ja naisten duunia jossa ei sun asenteella saada mitään tulosta aikaan.
Mitä on sun mielestä oikea työ?
Se miksi numeroa ei näy johtuu siitä että esim. puhelut tulee tietokoneen kautta, ja yksi syy on myös se että ihmiset alkavat paniikinlailla pommittamaan siihen numeroon mikä on luurin näyttöön jäänyt.
Itse et taida työn teosta tietää tuon taivaallista? - myyntitykki
pullamössö.. kirjoitti:
sällit taas kerskaa. Se on kuule lehtien myynti sellasta tosi miesten ja naisten duunia jossa ei sun asenteella saada mitään tulosta aikaan.
Se miksi numeroa ei näy johtuu siitä että esim. puhelut tulee tietokoneen kautta, ja yksi syy on myös se että ihmiset alkavat paniikinlailla pommittamaan siihen numeroon mikä on luurin näyttöön jäänyt.
Itse et taida työn teosta tietää tuon taivaallista?Vastaamatta jää, jos soittajan numeroa ei näy... Koitappa siinä sitten kauppaa lehtiäsi minulle.
- Ei_salainen_soittaja
myyntitykki kirjoitti:
Vastaamatta jää, jos soittajan numeroa ei näy... Koitappa siinä sitten kauppaa lehtiäsi minulle.
Olen myöskin omalle ystäväpiirilleni tehnyt selväksi, että jollei numeroa näy, en vastaa.
Ja toi tietokoneen kautta tehdyn soiton syy numeron näkymättömyyteen on aivan tuulesta temmattu. Asetuksista saa näkymään numeron, jos haluaa!
Ja yksi aiemmista kirjoittajista kirjoitti täysin itseään vastaan: valitti kuinka puhelinsoittoja alkaisi sadella, jos alkuperäisen soittajan numero olisi näkyvillä. Itse, kahden firman pyörittäjänä, sain (niin kauan kain vastasin salattuihin puheluihin) päivittäin parhaillaan kolmekin puhelua joka ikinen päivä. Alkoi v****maan ihan tosissaan.
Hankkikaa kunnollinen työ, niin sillä tuokin asia hoituu lopullisesti! - pete
pullamössö.. kirjoitti:
Itse et taida työn teosta tietää tuon taivaallista?Niin en tiedäkkään työnteosta mitään,mitä nyt reilu 20 vuotta olen metallihommia tehnyt,tosin ammattikoulun jälkeen,lisäksi 80 luvun lopulla tein vielä toista työtä samalla,eli jaoin öisin hesaria.Väitän,että sinä pullamössö et osaa mitään mitä minä tarvitsisin,mutta sinä tarvitset päivittäin mitä minä osaan valmistaa.Nykyisin toimin laser leikkaajana,sekä cnc-särmääjänä,ja tarvittaessa tig-hitsaajana,lisäksi minulla on kokemusta sorvaamisesta,jyrsimisestä,kylmä valssauksesta,cad piirtämisestä,ym,entäs sinulla paskan puhumisesta puhelimessa,vau kyllä käy kateeksi.
- pullamössö
pete kirjoitti:
Niin en tiedäkkään työnteosta mitään,mitä nyt reilu 20 vuotta olen metallihommia tehnyt,tosin ammattikoulun jälkeen,lisäksi 80 luvun lopulla tein vielä toista työtä samalla,eli jaoin öisin hesaria.Väitän,että sinä pullamössö et osaa mitään mitä minä tarvitsisin,mutta sinä tarvitset päivittäin mitä minä osaan valmistaa.Nykyisin toimin laser leikkaajana,sekä cnc-särmääjänä,ja tarvittaessa tig-hitsaajana,lisäksi minulla on kokemusta sorvaamisesta,jyrsimisestä,kylmä valssauksesta,cad piirtämisestä,ym,entäs sinulla paskan puhumisesta puhelimessa,vau kyllä käy kateeksi.
No nyt mä ymmärrän sun kantas...
Sähän olet selkeästi ns. kova jätkä!
Mutta älä nyt kuitenkaan ittees arvoon arvaamattomaan ala nostamaan....Jos mä nyt kuitenkin laitan tähän omaa historiaa myös kun meni tällai listaamis linjoille.
Kyllä täältä löytyy muutakin kuin paskanpuhumis lahjoja, Elintarvikealalta leipuri,kokki rakennuksilla on tullut oltua varastohommissa ja muuttohommissa,pokena oon myös ollu viskelemässä pihalle juopuneita metallimiehiä. - pete
pullamössö kirjoitti:
No nyt mä ymmärrän sun kantas...
Sähän olet selkeästi ns. kova jätkä!
Mutta älä nyt kuitenkaan ittees arvoon arvaamattomaan ala nostamaan....Jos mä nyt kuitenkin laitan tähän omaa historiaa myös kun meni tällai listaamis linjoille.
Kyllä täältä löytyy muutakin kuin paskanpuhumis lahjoja, Elintarvikealalta leipuri,kokki rakennuksilla on tullut oltua varastohommissa ja muuttohommissa,pokena oon myös ollu viskelemässä pihalle juopuneita metallimiehiä.Näin kokista tuli räkälän poken kautta kerjääjä,sillä puhelinmyyntihän on ainoastaan KERJÄÄMISTÄ.Kuinka monta vuotta kesti puhelinmyyjäksi kouluttaminen,about 5 min,eli käy myös apukoulu pohjaisille.
- Aitoaikuinen
pete kirjoitti:
Näin kokista tuli räkälän poken kautta kerjääjä,sillä puhelinmyyntihän on ainoastaan KERJÄÄMISTÄ.Kuinka monta vuotta kesti puhelinmyyjäksi kouluttaminen,about 5 min,eli käy myös apukoulu pohjaisille.
Taitaapi selostus nyt olla jokun muun elämästä. Jos ihminen on ollut 20 vuotta työelämässä se tarkoittanee sitä että henkilön täytyy olla väh. 35vuotias AIKUINEN. Oletko Pete a) lapsi b) lapsellinen c) narsisti (tarkista sana sanakirjasta ennekuin vastaat) Luulisin oikean vaihtoedon olevan b. Itse olen 30v lapseton nainen, välillä käyttäydyn kuin teini, mutta silti sinä osasit kirjoituksellasi viestiä olevasi todellinen kakara. Kasvahan aikuiseksi ja opi hillitsemään hermosi. Olen muuten ammatiltani kokki ja työskentelen kaupassa myyjänä.
- pete
Aitoaikuinen kirjoitti:
Taitaapi selostus nyt olla jokun muun elämästä. Jos ihminen on ollut 20 vuotta työelämässä se tarkoittanee sitä että henkilön täytyy olla väh. 35vuotias AIKUINEN. Oletko Pete a) lapsi b) lapsellinen c) narsisti (tarkista sana sanakirjasta ennekuin vastaat) Luulisin oikean vaihtoedon olevan b. Itse olen 30v lapseton nainen, välillä käyttäydyn kuin teini, mutta silti sinä osasit kirjoituksellasi viestiä olevasi todellinen kakara. Kasvahan aikuiseksi ja opi hillitsemään hermosi. Olen muuten ammatiltani kokki ja työskentelen kaupassa myyjänä.
Olen ehdottomasti lapsellinen,sillä olen pienen pojan isä.Kuinkas itse miksei sinulla ole lapsia A:ei kukaan suostu tekemään B:pelkään vastuuta C:olen maho.Olen sanani mittainen mies(38v)erittäin harvinainen siis.Mikä muuten on aikuinen,onko se jotain samaa,kuin "normaali" voisitko kertoa?.
- Aitoaikuinen
pete kirjoitti:
Olen ehdottomasti lapsellinen,sillä olen pienen pojan isä.Kuinkas itse miksei sinulla ole lapsia A:ei kukaan suostu tekemään B:pelkään vastuuta C:olen maho.Olen sanani mittainen mies(38v)erittäin harvinainen siis.Mikä muuten on aikuinen,onko se jotain samaa,kuin "normaali" voisitko kertoa?.
Onnittelut siis siitä että olet saanut lahjan, lapsen. Minä en voi saada lapsia, valitettavasti. En käyttäisi kipeästä aiheesta ilmaisua maho vaan mielummin lapseton vasten tahtoa. Ajatteleppa asiaa omalle kohdallesi ja kysy itseltäsi olisiko kiva olla "maho"? Niin, no kun mies olet niin varmasti ajattelet seksiä.. sitä voin puolisoni kanssa harrastaa ilman ehkäisyä missä ja milloin vain. Onnistuuko teillä? Ei varmaankaan, mutta eipä sekään minua lohduta, valitettavasti. Kasvata lapsestasi hyvä aikuinen, anna olla lapsi kauan.
- ???
Voitko perustella miten mielestäsi telemarkkinointi ei ole "oikeaa työtä" ?? Tiedän muutamia jotka ovat alalla ja tekevät hyväntekeväisyystyötä, eivät siis myy lehtiä, mutta ovat ihan kunnolla täysipäiväisesti töissä. No meitä on moneen lähtöön.. ja tottakai sinulla on omat mielipiteesi.
- Puhelinmyyjä
Aitoaikuinen kirjoitti:
Onnittelut siis siitä että olet saanut lahjan, lapsen. Minä en voi saada lapsia, valitettavasti. En käyttäisi kipeästä aiheesta ilmaisua maho vaan mielummin lapseton vasten tahtoa. Ajatteleppa asiaa omalle kohdallesi ja kysy itseltäsi olisiko kiva olla "maho"? Niin, no kun mies olet niin varmasti ajattelet seksiä.. sitä voin puolisoni kanssa harrastaa ilman ehkäisyä missä ja milloin vain. Onnistuuko teillä? Ei varmaankaan, mutta eipä sekään minua lohduta, valitettavasti. Kasvata lapsestasi hyvä aikuinen, anna olla lapsi kauan.
Meidän firmassa soitetaan numerot näkösällä.. Olen yliopistossa ja valmistun lääkäriksi muutaman vuoden päästä.. Rahoitan opiskeluni puhelinmyynnillä, koska se soveltuu parhaiten opiskelu aikatauluuni. Rahaa tulee mukavasti, mutta muutaman vuoden päästä sit parempaan ammattiin :)
- ilman numeroa
Onko 4500e bruttopalkka tarpeeksi myydäkseen hyvin? Edelleenkin, puhelinnumeroa ei pysty näyttämään kaikissa yrityksissä, joissain pystyy, mutta ei näytetä juuri näitten uteliaitten ihmisten takia. Kun puhelimesta lähtee 500 puhelinsoittoa päivässä, joista 350 ei vastaa, noista vähintään 75% soittaa takaisin, että tästä numerosta oli soitettu. Kun numerot näkyvät, alkaa marmatus, että kylläpä on puhelinmyyjä ovela kun laittoi numeron näkymään ja nyt minä hölmö menin vastaamaan. Just joo.
- PRKL
Jos joku tarvitsee jonkun tuotteen, sen saa ostettua, tilattua, hankittua ilman väkisinkauppaavia kotirauhanhäiritsijöitäkin.
Odotan mielenkiinnolla, milloin tuosta väkisinkauppaamisesta tehdään virallisesti laitonta.
Aivan samalla lailla ovat suurimmat internet-palvelimet alkaneet järjestelmällisesti karsimaan massapostituksia. Kyllä nämäkin häiriköt aikanaan saadaan kuriin. - puh.myyjä
PRKL kirjoitti:
Jos joku tarvitsee jonkun tuotteen, sen saa ostettua, tilattua, hankittua ilman väkisinkauppaavia kotirauhanhäiritsijöitäkin.
Odotan mielenkiinnolla, milloin tuosta väkisinkauppaamisesta tehdään virallisesti laitonta.
Aivan samalla lailla ovat suurimmat internet-palvelimet alkaneet järjestelmällisesti karsimaan massapostituksia. Kyllä nämäkin häiriköt aikanaan saadaan kuriin.Itsekään en pidä siitä kun puhelinmyyjät tarjoavat minulle lehtiään, koska puhelinmyyjänä saan lukea ne kaikki töissä. Otan kuitenkin nämäkin puhelut positiivisesti vastaan, mutta teen täysin selväksi, että kun ei niin ei.
Osa ihmisistä nyt vain tahtoo lehtensä halvemmalla ja paremmilla kaupanpäällisillä. Puhelinmyyjät myyvät yleensä tarjouksia ja halvempia pätkiä kuin mitä kustantajalta suoraan saa. Jos ostat vaikka lehden irtonumeron ja takakannessa on lehden tilaushinta, se on melkein poikkeuksetta kestotilaus ja kalliimpi kuin mitä puhelinmyyjien tarjoukset. Ja irtonumerot varsinkin tulevat aina kalliimmiksi kuin tilaukset.
Itselläni on sinällään hyvä tilanne, että ei tarvitse ostaa eikä tilata kun voi kaikki kantaa töistä tai lukea töissä. Omat hyvät puolensa tässäkin työssä. - Offline
puh.myyjä kirjoitti:
Itsekään en pidä siitä kun puhelinmyyjät tarjoavat minulle lehtiään, koska puhelinmyyjänä saan lukea ne kaikki töissä. Otan kuitenkin nämäkin puhelut positiivisesti vastaan, mutta teen täysin selväksi, että kun ei niin ei.
Osa ihmisistä nyt vain tahtoo lehtensä halvemmalla ja paremmilla kaupanpäällisillä. Puhelinmyyjät myyvät yleensä tarjouksia ja halvempia pätkiä kuin mitä kustantajalta suoraan saa. Jos ostat vaikka lehden irtonumeron ja takakannessa on lehden tilaushinta, se on melkein poikkeuksetta kestotilaus ja kalliimpi kuin mitä puhelinmyyjien tarjoukset. Ja irtonumerot varsinkin tulevat aina kalliimmiksi kuin tilaukset.
Itselläni on sinällään hyvä tilanne, että ei tarvitse ostaa eikä tilata kun voi kaikki kantaa töistä tai lukea töissä. Omat hyvät puolensa tässäkin työssä.Mistäköhän luulet puhelinmyyjien provikkansa saavan? Ettei olisi vain nimenomaan tilaajilta? Joten kyllä ne supermegatarjoukset ovat sellaisia, joihin on lisätty myyjien "palkka".
Ja vuorenvarmasti samat edut saa, jos soittaa lehden toimitukseen ja tilaa sieltä kautta, mitä_itse_haluaa.
Itselläni kun on kaksi firman puhelinnumeroa, niin kyllä huumori loppui jo jonkin aikaa sitten, kun aamuviideltä pääsen nukkumaan, niin enismmäiset tekopirteät soittavat aamukahdeksalta.
Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta pitää puhelinta / puhelimia äänettöminä / suljettuina, silloin kun ei kaipaa turhia soittoja.
Useimmissa talouksissa on lisäksi internet käytössä, ja väitän, että varmasti mm. sieltä saa aivan yhtä hyvät tarjoukset, jollei parempiakin; kun itse tilaat tuotteen netistä, et maksa ylimääräiselle välikädelle yksityisyytesi häirinnästä.
Ei siinä paljon korulauseita kaupustelijalle heru, kun sama häirintä jatkuu kuukaudesta toiseen! - auttaa nukkumaan
Offline kirjoitti:
Mistäköhän luulet puhelinmyyjien provikkansa saavan? Ettei olisi vain nimenomaan tilaajilta? Joten kyllä ne supermegatarjoukset ovat sellaisia, joihin on lisätty myyjien "palkka".
Ja vuorenvarmasti samat edut saa, jos soittaa lehden toimitukseen ja tilaa sieltä kautta, mitä_itse_haluaa.
Itselläni kun on kaksi firman puhelinnumeroa, niin kyllä huumori loppui jo jonkin aikaa sitten, kun aamuviideltä pääsen nukkumaan, niin enismmäiset tekopirteät soittavat aamukahdeksalta.
Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta pitää puhelinta / puhelimia äänettöminä / suljettuina, silloin kun ei kaipaa turhia soittoja.
Useimmissa talouksissa on lisäksi internet käytössä, ja väitän, että varmasti mm. sieltä saa aivan yhtä hyvät tarjoukset, jollei parempiakin; kun itse tilaat tuotteen netistä, et maksa ylimääräiselle välikädelle yksityisyytesi häirinnästä.
Ei siinä paljon korulauseita kaupustelijalle heru, kun sama häirintä jatkuu kuukaudesta toiseen!Otatelemarkkinointikielto liittymiisi, niin saat unirauhan!
T. vuorotyöläinen
- uutta teknologiaa
edistyksellisintä teknologiaa käytössään, siis yrityksissä joilla menee hyvin...
Meillä esim. käytetään Voip-järjestelmää, joka on suomeksi voice over internet eli puhelut soitetaan netin kautta, jolloin numeroa ei näkyviin saa millään ilveellä. Kauppa käy silti hyvin, riippumatta sinusta ja muista tolloista.- not net
..... ja saa siinäkin numeron näkymään. joten stfu tekniikkasi kanssa...
- olla
Toi ei ole vielä mitään. Englannin puolessa porukkaa vituttaa noiden puhelinkauppiaiden automaattiset soittosysteemit. Eli koska isoon osaan puheluista ei vastata, niin nää on hommanneet systeemin, joka soittaa useaan numeroon samaan aikaan. Sille joka sattuu olemaan ensimmäinen onnekas vastaaja aletaan myymään, muut puhelut vaan poikkastaan. Tälleen niillä on käytännössä asiakas langan päässä joka soitolla eikä aikaa mene hukkapuheluihin.
- Vinkittäjä
Niin, sama systeemi on käytössä Suomessakin ettekä uskoisi missä jos kertoisin. Puhelinmyyntiä tekee about joka toinen firma; lehtipuljuista pankkeihin, vakuutusyhtiöihin ja puhelinoperaattoreihin.
Idea siinä on se, ettei myyjän aikaa tuhlaannu siihen, että
a)näppäillään numeroita
b)odotetaan, että joku vastaa
Puheluita siis tulee joka hetki kun myyjä ei puhu ts. myyjä ei odottele hetkeäkään tyhjän panttina vaan puhelua pukkaa koko ajan jos puhelin on päällä.
Eikä tuo vielä ole kaikkein edistyksellisintä tekniikkaa...
- Katja
Tuntemattomiin numeroihin en periaatteessakaan vastaa... Jos ei ole pokkaa näyttää, mistä numerosta soittaa, on jotain salattavaa ja silloin en puhelimeeni vastaa =/
Sinnikäs myyjä kyllä soittelee... Joka päivä vähintään kerran joskus jopa kahdesti jo ainakin kahden kuukauden ajan...
Mutta en vastaa, en vaikka soittaisi maailman tappiin asti. Ellei ole pokkaa näyttää kuka soittaa, kaikki ei silloin puhelimiinsa vastaa!- puh.myyjä
Eli meidän firmassa otettiin jossain vaiheessa käyttöön tämä numeron näyttö. Tästä tuli aluksi hyvin paljon ongelmia. Ihmiset soittelivat takaisinpäin ja puhelimet pirisivät ja ihmiset suuttuivat kun soittivat takaisin ja kuulivat kyseen olevan lehtimyynnistä. Heillehän tässä se lasku tuli. Mutta tähänkin keksittiin monimutkainen ratkaisu. Eli puheluiden siirto. Tulevat puhelut siirrettiin menemään kännykkänumeroon, joka olikin aina kiinni. Tällöin ei tullut soittajille laskua, ja kuitenkin numero näkyi.
- myyjä
Kun et mitään tiedä, niin älä kirjoittele. Emme me puhelinmyyjät päätä onko numero, josta soitamme salainen vai ei. Sen on päättänyt työnantaja.
- Vinkittäjä
Osa puhelinmyyjistä EI SAA kuluttajaviranomaisen "suosituksesta" näyttää numeroa! Ottaa päähän tuollaiset Vinkin kaltaiset vitun jälkeenjääneet, jotka eivät kykene näkemään mitään omaa persreikäänsä pidemmälle.
- Vinkki
"Osa puhelinmyyjistä EI SAA kuluttajaviranomaisen "suosituksesta" näyttää numeroa!"
Onko tuo jonkinlainen epätoivoinen puolustelu sille, että ihmisten kotirauhaa saa jatkuvasti häiritä??? Haluaisin muuten nähdä tuon "suosituksen", jossa kielletään näyttämästä lähettäjän numeroa??? Koska noin "hyvin" kirjoitat ja perustelet, niin perustelehan minulle ja tuhansille muillekin vittuuntuneille ihmisille, kuka, missä ja milloin tuollainen "suositus" on esitetty??? Jos sellaista on...
"Ottaa päähän tuollaiset Vinkin kaltaiset vitun jälkeenjääneet"
Tuohon suht tyhjentävä vastaus: en ole jälkeenjäänyt, akateemisesti koulutettu, hyvässä virassa, REHELLISESSÄ ansiotyössä, ja mm. Mensan testien mukaan tämä jälkeenjäänyt yksilö on reippaasti älykkyydeltään yli keskitason.
"....eivät kykene näkemään mitään omaa persreikäänsä pidemmälle."
Mitäköhän minun pitäisi nähdä omaa p*** pitemmälle??? Sitä, että minulle tulee täysin asiattomia puheluita jatkuvasti, vai siitä, että jokaisen Suomalaisen kansalaisen yhteystiedot saa jotain kautta selville, halusi tai ei...
Vai pitäisikö kenties tuntea jonkinlaista säälinsekaista myötätuntoa sinunkaltaisesta kotirauhanhäiritsijäpakkomyyjästä, jolla ei ole rehellistöä työtä, eikä ainakaan kirjoituksesi perusteelle edes omaa elämää???
Voi reppanaa, sniff.... - moponen_
Vinkki kirjoitti:
"Osa puhelinmyyjistä EI SAA kuluttajaviranomaisen "suosituksesta" näyttää numeroa!"
Onko tuo jonkinlainen epätoivoinen puolustelu sille, että ihmisten kotirauhaa saa jatkuvasti häiritä??? Haluaisin muuten nähdä tuon "suosituksen", jossa kielletään näyttämästä lähettäjän numeroa??? Koska noin "hyvin" kirjoitat ja perustelet, niin perustelehan minulle ja tuhansille muillekin vittuuntuneille ihmisille, kuka, missä ja milloin tuollainen "suositus" on esitetty??? Jos sellaista on...
"Ottaa päähän tuollaiset Vinkin kaltaiset vitun jälkeenjääneet"
Tuohon suht tyhjentävä vastaus: en ole jälkeenjäänyt, akateemisesti koulutettu, hyvässä virassa, REHELLISESSÄ ansiotyössä, ja mm. Mensan testien mukaan tämä jälkeenjäänyt yksilö on reippaasti älykkyydeltään yli keskitason.
"....eivät kykene näkemään mitään omaa persreikäänsä pidemmälle."
Mitäköhän minun pitäisi nähdä omaa p*** pitemmälle??? Sitä, että minulle tulee täysin asiattomia puheluita jatkuvasti, vai siitä, että jokaisen Suomalaisen kansalaisen yhteystiedot saa jotain kautta selville, halusi tai ei...
Vai pitäisikö kenties tuntea jonkinlaista säälinsekaista myötätuntoa sinunkaltaisesta kotirauhanhäiritsijäpakkomyyjästä, jolla ei ole rehellistöä työtä, eikä ainakaan kirjoituksesi perusteelle edes omaa elämää???
Voi reppanaa, sniff....Vinkkejä jos puhelinmyynti häiritsee mielenrauhaasi:
1. irtisano kaikki puhelinliittymäsi
2. ota vain salaisia liittymiä
3. vaihda numeroita usein
4. irtisano kaikki tilaukset, osta vain irtonumeroita
5. älä osta mitään postimyynistä tai netistä
6. älä osallistu kilpailuihin
7. vaihda etunimeäsi ja tarvittaessa koko nimesi
8. jos tunnet ahdistusta kerro siitä lääkärärillesi.
9. ennen kaikkea älä vastaa puheluihin.
- ex-kotimyyjä
on, että osa numeroista ei vastaa, ja jos soittaa joka päivä ison kasan puheluja ja näistä esim. 10-20% ei vastaa, niin suurella osalla ihmisistä on tapana soittaa takaisin siihen numeroon josta on soitettu. Ei siinä mitään, vaikka soittaisivatkin, mutta jos tälläinen myyjä on vapaa-ajallaan esim. kaupassa tai jossain missä ei lehtimyyntimateriaalia/osoitekortteja ole lähettyvillä, niin myyjä ei pysty sanomaan takaisinpäin soittajalle, jotta mistä lehdestä on kysymys. Jos sattuu olemaan niin, jotta lehtimyyjällä on jotain muitakin "bisneksiä" kuin lehtimyynti, tai vaikkapa vain esim. auto myynnissä, niin ei pysty erottelemaan soittaako immeinen auton vuoksi, vai soittaako hän vain takaisin siihen numeroon josta oli tullut puhelu.
Elikkäpäs taitaa se olla parempi ettei numero näy, koska takaisinpäin soittajaa "ketuttaa" varmasti se enemmän että sanottaisiin esim. "hmmm... oon varmaankin soitellut sinulle jostain lehdestä, vai ootko autosta kiinnostunut, vai ootkohan soittanut väärään numeroon? No soittelen huomenna taas noita lehtipuheluja, jotta soitan sitten huomenna vaikka uudestaan tms."
Lisäksi on niin, jotta näitä lehtimyyntipuhelinnumeroita on yleensä kokopäivätöikseen lehtiämyyvällä satoja ja vaikka hän olisi työpöytänsä ääressä, takaisinsoittajan ns. printtiä ei välttämättä näiden satojen printtien seasta yks kaks löydy. Edellyttäen että takaisinsoittaja yleensäkkään sattuu soittamaan johonkin väliin, jolloin puhelu ei ole kokoaikaa varattu.
No oli kuinka oli, niin itse kuitenkin annoin numeron näkyä, koska monikaan ei vastaa, ellei numero näy. Koska pääsääntöisesti soittelin kaikki omat puheluni kännykällä, niin ei takaisinsoittelijat "häirinnyt" koska lankapuhelimen töpselin saa seinästä irti.
Jos jotakuta telemarkkinoijien soittelut ärsyttävät, niin keinot sen estämiseksi on kyllä olemassa...- Neuvoja, Please???
"Jos jotakuta telemarkkinoijien soittelut ärsyttävät, niin keinot sen estämiseksi on kyllä olemassa..."
Kaikella kunnioituksella... JOS tiedät keinon / keinot saada ei-toivotut puhelinsoitot lakkaamaan, niin ole ystävällinen ja kerro, miten?
Ja huom!!! Oma numeroni on julkinen, ja sille asialle en voi mitään- vastaan kahden yrityksen toiminnasta, markkinoinnista, päivystyksestä ym.ym. joten minulla ei ole mitään mahdollisuuksia sulkea kumpaakin puhelinta esim. 06.00 - 14.00 väliseksi ajaksi, jolloin pääsääntöisesti nukun.
En ole missään yhteydessä koskaan antanut lupaa suoramarkkinointiin, mutta keinot ihmisten hlötietoihin saa ostettua mm. Postilta ja lukemattomilta eri yrityksiltä, joissa on erikseen jaoteltu, mm. perheelliset, yksinhuoltajat, yksinelävät, ym.ym.ym
Eli, jos pistän molemmat puhelimeni kiinni, vaarannan usean viattoman ihmisen turvallisuuden- johtuu toisesta työstäni, ja tätä en voi tehdä.
Joten mikä siis avuksi???
Puheinnumeroitani en voi muuttaa, eikä se kuitenkaan pitemmän päälle ole minkäänlainen ratkaisu, sillä jälleen kerran yhteystietoni löytyisi useasta eri myytävästä hakemistosta- halusin tai en.
Ihmiset yleensäkin tietävät todella vähän siitä, kuinka monessa eri henkilörekisteriin heidän tietonsa on arkistoitu...
Olen vakaasti sitä miltä, että puhelinmyyjät, jotka soittavat parhaillaan 500 vieraan ihmisen numeroon, on täysin rinnastettavissa sähköpostien massapostitukseen, joka on mm. tälläkin foorumilla kielletty, ja useimmilla operaattoreilla ainakin osittain estetty. Lisäksi se ON laitonta toimintaa... - edelliseen...
Neuvoja, Please??? kirjoitti:
"Jos jotakuta telemarkkinoijien soittelut ärsyttävät, niin keinot sen estämiseksi on kyllä olemassa..."
Kaikella kunnioituksella... JOS tiedät keinon / keinot saada ei-toivotut puhelinsoitot lakkaamaan, niin ole ystävällinen ja kerro, miten?
Ja huom!!! Oma numeroni on julkinen, ja sille asialle en voi mitään- vastaan kahden yrityksen toiminnasta, markkinoinnista, päivystyksestä ym.ym. joten minulla ei ole mitään mahdollisuuksia sulkea kumpaakin puhelinta esim. 06.00 - 14.00 väliseksi ajaksi, jolloin pääsääntöisesti nukun.
En ole missään yhteydessä koskaan antanut lupaa suoramarkkinointiin, mutta keinot ihmisten hlötietoihin saa ostettua mm. Postilta ja lukemattomilta eri yrityksiltä, joissa on erikseen jaoteltu, mm. perheelliset, yksinhuoltajat, yksinelävät, ym.ym.ym
Eli, jos pistän molemmat puhelimeni kiinni, vaarannan usean viattoman ihmisen turvallisuuden- johtuu toisesta työstäni, ja tätä en voi tehdä.
Puheinnumeroitani en voi muuttaa, eikä se kuitenkaan pitemmän päälle ole minkäänlainen ratkaisu, sillä jälleen kerran yhteystietoni löytyisi useasta eri myytävästä hakemistosta- halusin tai en.
Ihmiset yleensäkin tietävät todella vähän siitä, kuinka monessa eri henkilörekisteriin heidän tietonsa on arkistoitu...
Olen vakaasti sitä miltä, että puhelinmyyjät, jotka soittavat parhaillaan 500 vieraan ihmisen numeroon, on täysin rinnastettavissa sähköpostien massapostitukseen, joka on mm. tälläkin foorumilla kielletty, ja useimmilla operaattoreilla ainakin osittain estetty. Lisäksi se ON laitonta toimintaa...Sinulle, edellinen kirjoittaja, vaikutat todella positiiviselta poikkeukselta, joten kiitos erittäin asiallisesta ja tyhjentävästä kommentistasi :)
- ex-puhelinmyyjä
Neuvoja, Please??? kirjoitti:
Olen vakaasti sitä miltä, että puhelinmyyjät, jotka soittavat parhaillaan 500 vieraan ihmisen numeroon, on täysin rinnastettavissa sähköpostien massapostitukseen, joka on mm. tälläkin foorumilla kielletty, ja useimmilla operaattoreilla ainakin osittain estetty. Lisäksi se ON laitonta toimintaa...Periaatteessa on kolme eri tietä jota kautta lehtitalot saavat puhelinnumerot. Väestörekisteri, liikennetietojärjestelmä ja lehtitalojen asiakaskannat. Näiden lisäksi yritykset tekevät keskenään kauppaa asiakasrekistereillään, joihin päädyt ostamalla jotain tai osallistumalla johonkin arvontaan.
1. Ns. Robinson rekisteriin ilmoittautuminen tepsii suoramarkkinointiliiton jäsenyrityksiin, joita suurin osa alan firmoista on, ja vaikka ei olisikaan, niin tarjonnan kielto koskee lehtiyhtiöitä ja niiden alihankkijoita, vaikka alihankkija ei ko. liittoon kuuluisikaan. http://www.ssml-fdma.fi/
Lain mukaan tarjonnan kiellon voi ilmoittaa myös erikseen asiakasrekisterin pitäjälle suullisesti tai kirjallisesti.
2. Väestörekisterikeskukseen voit ilmoittaa ettei tietojasi saa luovuttaa mihinkään markkinointitarkoituksiin. Tästä saat kieltolomakkeen http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/vrk_ki elto_fin?openpage
3. Liikennetietojärjestelmästä/ajoneuvorekisteristä tietojen luovuttamisen voit kieltää tällä lomakkeella
http://www.ake.fi/forms/B112.pdf
Tämän jälkeen joka kerta kun saat mainoksen tai joku soittaa ja ottaa yhteyttä markkinointitarkoituksissa kiellä tietojesi käyttö ja pyydä merkitsemään kielto ko. yrityksen asiakasrekisteriin.
Ellei tepsi eikä hermo pidä, niin käy ostamassa lähimmästä rautakaupasta pari kolme metriä köyttä! ;) - .....
ex-puhelinmyyjä kirjoitti:
Periaatteessa on kolme eri tietä jota kautta lehtitalot saavat puhelinnumerot. Väestörekisteri, liikennetietojärjestelmä ja lehtitalojen asiakaskannat. Näiden lisäksi yritykset tekevät keskenään kauppaa asiakasrekistereillään, joihin päädyt ostamalla jotain tai osallistumalla johonkin arvontaan.
1. Ns. Robinson rekisteriin ilmoittautuminen tepsii suoramarkkinointiliiton jäsenyrityksiin, joita suurin osa alan firmoista on, ja vaikka ei olisikaan, niin tarjonnan kielto koskee lehtiyhtiöitä ja niiden alihankkijoita, vaikka alihankkija ei ko. liittoon kuuluisikaan. http://www.ssml-fdma.fi/
Lain mukaan tarjonnan kiellon voi ilmoittaa myös erikseen asiakasrekisterin pitäjälle suullisesti tai kirjallisesti.
2. Väestörekisterikeskukseen voit ilmoittaa ettei tietojasi saa luovuttaa mihinkään markkinointitarkoituksiin. Tästä saat kieltolomakkeen http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/vrk_ki elto_fin?openpage
3. Liikennetietojärjestelmästä/ajoneuvorekisteristä tietojen luovuttamisen voit kieltää tällä lomakkeella
http://www.ake.fi/forms/B112.pdf
Tämän jälkeen joka kerta kun saat mainoksen tai joku soittaa ja ottaa yhteyttä markkinointitarkoituksissa kiellä tietojesi käyttö ja pyydä merkitsemään kielto ko. yrityksen asiakasrekisteriin.
Ellei tepsi eikä hermo pidä, niin käy ostamassa lähimmästä rautakaupasta pari kolme metriä köyttä! ;)Tuo pelasti päiväni, ja mahdollisesti tulevaisuudessa ainakin osan yöunianikin.
Eli, vielä kerran: kiitos Sinulle :)
- Anki74
Olen nyt työkseni tehnyt myyntityötä puhelimella kuukauden siis myynyt puhelimella aikakausi lehtiä ympäri suomen niin kun sain ekan tilin niin palkkani oli 1200 e eli sain myytyä yli 60 lehtitilauksia.Sinä joka motkotit että myyntityö ei ole muka työtä niin yritä itse mennä tekemään kyseistä työtä kirjoita sitten vasta TÄNNE teen tätä työtä että voin maksaa laskut ajallaan::::)
- taru
lehtimyyntiä kotoa käsin vai jossain puhelinmyyntifirmassa?
- Anki74
taru kirjoitti:
lehtimyyntiä kotoa käsin vai jossain puhelinmyyntifirmassa?
siis teen töitä firman lankapuhelimesta en siis kotoa käsin.Ja on hyvät työkaverit eli hyvä yhteishenki.
- Crusoe
Liityin just kyseiseen rekkariin ja nyt odotan innolla miten puhelin rauhoittuu:)
Hei onko tietoa paljonkohan tuossa rekkarissa on puhelinmarkkinointiin ryytyneitä? Olisi vaan kiva tietää kuinkahan monta ihmistä ei halua puhelinsoittoja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648