Hei. Minulla on Sonyn digivideokamera tyypiltään DCR-VX9000E. Tämä on 90-luvun puolivälissä tullut mallli. Se käyttää normaalikokoista DV-kasettia (sama nauha kuin mini DV, mutta eri kokoinen kasetti). Ongelmana on että sillä ei pysty tekemään enää mitään, koska kuvaa ei käytännössä näy, paitsi juuri ja juuri erottaa mitä on kuvattu.
Kameralla pystyi vielä parisen vuotta sitten katsomaan kuvattuja otoksia, mutta silloin uusissa kuvauksissa oli vähän häiriöitä. Vanhat kuvaukset näkyivät vielä hyvin eikä niissä häiriiöitä näkynyt. Nyt kun yritin pitkän tauon jälkeen katsella kuvauksiani, kuvan laatu oli suorastaan romahtanut sillä välin. Juuri mitään ei erota kuvasta.
Kävin silloin aiemmin huollossa kameran kanssa, ja sanoivat että tämän pienen häiriön aiheuttaa joku tela jossa nauha kulkee. Ikävä homma vaan että varaosia ei enää saa näin vanhaan kameraan. Tämä siis oli vuosi tai pari sitten.
Kysynkin hädissäni että onko kellään myydä tuota kameramallia, tai sitten tietoa mistä saisi purkuosia joita voisi hyödyntää tuossa kamerassani? Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan. En haluaisi vielä kopioittaa kymmeniä kasetteja joita ehdin kuvata. Halvemmaksi tullee korjata jos vain osia saa.
Sony DCR-VX9000E
7
1140
Vastaukset
- Sonymies
Nostan tätä hieman.
- Sonymies
Laitoin Sonymies-nimimerkillä Sony-palstalle samasta asiasta kysymyksen, jossa kyselin että olisiko kenellä myytävissä kyseinen kamera vaikkapa varaosiksi. Toimiva saa olla tietenkin.
- kannustaja-
Vanha aloitus, mutta varmaan kannattaa digitoida tärkeät tallenteensa nykyaikaiseen formaattiin, kun/jos se vielä jotenkin onnistuu.
- Sonymies
Sain tänään tietooni erään liikkeen (Reel One Oy) Helsingissä joka pystyy kopioimaan kasettini nykyaikaiseen formaattiin. Kallista touhua on, mutta ehkä joitain rainoja voisi kopsauttaa.
- Dudes0n
Jos se tela vaan siellä kameran koneistossa on tallessa, sen saa huollettua. Puhdistus riittää. Ei niitä osia ole pakko uusiin vaihtaa. Huollattaminen/itse korjaus tulee halvemmaksi kuin muualla digitoiminen, jos siis toimivalla kameralla pystyisit itse digitoimaan.
- Anonyymi
Minulla on tällainen kamera oletko kiinnostunut
- Anonyymi
Ota yhteyttä 0405889577
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851