Pitkälle sairaslomalle

Niin kipeät paikat

Jouduin työttömänä tosi pitkälle sairaslomalle ja anoin kelasta sairaspäivärahaa saaden hylätyn vastauksen, mutta nyt kysynkin että jatkuuko minun sairaslomani uudelleen ja uudelleen kun tilanne on sellainen että vika mistä sain sairaslomaa ei tule parantumaan vaan päinvastoin huononee ja etenee, eli kun olen käyttänyt loppuun tuon sairaslomani ja mene uudelleen lääkärille samasta vaivasta, mitä tekee lääkäri? jatkaako tappiin asti lomaani ja kela edelleen hylkääviä päätöksiään? MILLOIN PÄÄSEN OIKEESTI ELÄKKEELLE! kun ikäkin alkaa olemaan aika paljon ja työttömyyttä takana useita vuosia jo ilman työllistymistäni.

tekikö kela siis ihan tahallaan minulle hylkäävän sairasrahapäätöksen kun ajattelivat että sain niin paljon sairaslomaa ja että minut täten kuuluisi pian jo laittaa työkyvyttömyyseläkkeelle lopullisesti?

11

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjikie

      Hae työkyvyttömyyseläkkeelle mikäli hylkäävät valita perusteellisesti korkeimpaan asti. Mikäli hylkäävät korkeimmassa asteessa haasta oikeuteen. Kela ottaa pataan noissa oikeusjutuissa 85% todennäköisyydellä keskimäärin.

    • gjghj

      Ei todellakaan ole mitään mahdollisuutta saada työkyvyttömyyseläkettä jossei ei edes sairaspäivärahaa myönnetä. Sairaspäivärahaan on lievemmät myöntöperusteet kuin työkyvyttömyyseläkkeeseen.

      Jos työtön saa hylkäävän sairaspäivärahapäätöksen , niin silloin jatketaan työttömyyskorvauksella ns vajaakuntoisena työnhakijana. Työkkärin puolella kannattaa ottaa asia puheeksi ja pyrkiä ns laajaan työkykyselvitykseen, josta voi saada sitten laajemmat ja monen asiantuntijan paperit uusiin sairaspäivärahahakemuksiin ja sen jälkeen tarvittaessa työkyvyttömyyseläkehakemukseen.

    • zyykiaatri

      Työttömänä saikulle? Nyt menee vaikeaksi, mutta ketä kiinnostaa saikkusi? Eikö homma jatku kuten tähänkin asti? Työttömyyskorvauksilla siis.

      • Niin kipeät paikat

        Pointtini onkin se että mielummin lähtisin jo tässä iässä eläkkeelle kun edelleen roikkuisin vaan turhaan tuolla työkkärissä. Onko se sitten tosiaan niin että kela hylkäsi sairaspäivähakemukseni juuri siksi etten minä pääsisi sairaspäivärahalle ja sitten voisin onnistuneesti hakea työkyvyttömyyseläkettä? Siksikö Kela siis hylkäsi hakemukseni? Minulla on sentään Ylilääkärin todistus tuosta pitkästä myönnetystä sairaslomasta joka on siin melkein vuoden pituinen ja olin ihan varma että kun hain kelasta sairaspäivärahaa että se minulle ilman ongelmia myönnetää, toisin kuitenkin kävi? sairauteni on vielä sellainen ettei siihen välttämättä mikää kuntoutus enää auta vaan sairaus on etenevä ja rajoittaa työkykyäni lähes täysin ja siksi Ylilääkäri kielsikin minua osallistumatta fyysiseen työhön. Hyvät neuvot tässä olisi nyt tarpeen ja koska ainut oikea suunta on eläkkeelle pääsy minun tilassani.


      • tiedän
        Niin kipeät paikat kirjoitti:

        Pointtini onkin se että mielummin lähtisin jo tässä iässä eläkkeelle kun edelleen roikkuisin vaan turhaan tuolla työkkärissä. Onko se sitten tosiaan niin että kela hylkäsi sairaspäivähakemukseni juuri siksi etten minä pääsisi sairaspäivärahalle ja sitten voisin onnistuneesti hakea työkyvyttömyyseläkettä? Siksikö Kela siis hylkäsi hakemukseni? Minulla on sentään Ylilääkärin todistus tuosta pitkästä myönnetystä sairaslomasta joka on siin melkein vuoden pituinen ja olin ihan varma että kun hain kelasta sairaspäivärahaa että se minulle ilman ongelmia myönnetää, toisin kuitenkin kävi? sairauteni on vielä sellainen ettei siihen välttämättä mikää kuntoutus enää auta vaan sairaus on etenevä ja rajoittaa työkykyäni lähes täysin ja siksi Ylilääkäri kielsikin minua osallistumatta fyysiseen työhön. Hyvät neuvot tässä olisi nyt tarpeen ja koska ainut oikea suunta on eläkkeelle pääsy minun tilassani.

        Ei riitä yksi eikä kaksi lausuntoa....itsellä oli vuosien aikana reilusti toistakymmentä.
        Mutta, vaikka alkaa jossain vaiheessa masentamaan turhat käynnit lääkärillä niin
        koita jaksaa.


    • 39v töissä ja rampa

      Meet erikoislääkärille ja jos TODELLA oot kipee niin kirjoittaa lausunnon. Jos olet olet työelämässä niin nämä lausunnot yhtiöön ja taas sama kierre uudestaa niin 5:kerta saattaa onnistua. Vapiseeko käsi eläkkeelle hakiessa?

    • fffhj

      Höpöhöpö..Sinne vaan työkkärin kirjoille edelleen. Mistään eläkkeistä turha haaveillakkaan jos tyssää jo sairaspäivärahaan koko homma. Jos ikäsi lähelle kuuttakymppiä niin viiden vuoden sisään jotain mahdollisuuksia eläkkeeseen.

    • rwgrqhghtr

      Näytät sairaslomalappusi työkkärissä ja olet siten työkyvytön työnhakija päivärahalla.

      • todellksuus

        Näin se ikävä kyllä menee. Pitää olla työkkärissä sairaana odottamassa
        päätöksiä..joskus jopa vuosikausia.


    • Kivinen tie

      Ensin pitää mennä läpi se 300 pv sairauspäivät, jonka jälkeen huom! Sinulla on oikeus
      työeläkelakien mukaiseen työkyvyttömyyseläkkeeseen. Todella harvoin jos
      koskaan menee ekalla läpi. Onnea matkaan!

    • tiedän

      Et ole suinkaan ainoa kärsijä. Valitettavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe