Nuori homo isäksi?

henzqh

Moi! :)

Oon 21-vuotias nuorimies, joka on alkanut miettiä elämäntilannettaan. En ole kouluttautunut, historiassani on rankkoja taisteluja itsensä ja ongelmiensa kanssa. Olen kuitenkin erittäin hyvin selviytynyt ja henkisesti vahva nykyisin. Käyn työpajalla, yritän olla yhteiskunnallisesti aktiivinen ja seuraan aikaani. Olen myös melko sosiaalinen ja olen pyrkinyt laajentamaan verkostoja ja kontakteja, osittain hyötymielessä ;)

Mutta siis...olen miettinyt erinäisiä ratkaisuja, vuosisuunnitelmia jne. Mua kiinnostaisi lähteä opiskelemaan jossain vaiheessa nuoriso-ohjaajaksi koska koen viihtyväni nuorten seurassa ja olevani jotenkin "pikkuvanha" ikäisekseni :D Viihdyn ihmisläheisessä työssä, olin työharjoittelussa joskus palveluammatissa. Ongelma koulutussuunnitelmassani on se, etten tiedä kuinka kauan koulutus kestää, missä se on ja, että olenko vielä valmis sitoutumaan siihen. Sen sijaan mua houkuttaisi kovasti vaihtoehto tulla nuorena isäksi! Tämä ei ole lapsellista innostusta vaan todellista puntarointia. Jos pitäisin vielä välivuoden ja katselisin rauhassa maailmaa omistaen varhaislapsuuden jälkikasvulleni. Saisimme ainakin viettää aikaa yhdessä ja rakentaa hyvän kasvuperustan. Myöhemmin lapsen kasvaessa voisin kouluttautua muksun ollessa pp-hoidossa/päiväkodissa. Suuri ongelma tässä on se, että olen homoseksuaali enkä kiinnostunut naisista vaan miehistä. Mistä löytäisin (mieluusti läheltä) hyvän äidin lapselleni. Ja kuinka valmis joku nainen olisi sitoutumaan tällaiseen projektiin. Ja mitkä olisi meidän keskinäiset suhteet ja sopimukset lapsen tapaamisoikeuksien ja mahdollisten elatusten jne suhteen. Pystyykö tällaiset hommat hoitamaan riidatta? Kaikista ideaaleinta olisi mielestäni joku sateenkaari/apilaperhe, jossa äiti olisi lesbo ja mahdollisesti seurustelisi naisen kanssa. Tällöin ei myöskään olisi "ilkeää" isäpuolta tai mitään muita skismoja...Ja miten sitten käytännön toteutus alussa, pitäisi varmaan tutustua hyvin kyseiseen naiseen, käydä testeissä, valmistautua hyvin jne. Siinäkin tulee helposti paineita...

Mitä mieltä olette mahdollisesta tulevasta hankkeestani? Älkää tuijottako liikaa nuoruuttani tai rankkaa historiaa. Olen asioita paljon miettinyt ja koen, että tarvin muutenkin muutosta elämääni. Pysyvyyttä, vastuunkantoa, rytmiä...Ehkä olen aikuistumassa? :D Kuinka teidän mielestänne homous ja isyys sopii yhteen? Ja erityisesti nuori mies isänä?

Kiitos vastauksistanne etukäteen! :)

17

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä sivusto

      www.sateenkaariperheet.fi

    • ...

      Sun kannattais ensin "harjoitella" pienten lasten kanssa oloa. Varsinkaan yksin ei ole helppo kasvattaa lasta, jos ongelmia piisaa muutenkin.

      Tarkoitukseni ei ole pahoittaa mieltäsi, mutta mielestäni sinun kannattaa vakiintua ja katsella elämää rauhassa eteenpäin muutama vuosi ja vasta sitten harkita uudelleen.

      • Ymmärrän kommenttisi...kiitos :) Tosin hieman enemmän perusteluja olisin kaivannut...

        Olen saanut tuota palautetta, että kannattaisi ensin harjoitella. Mutta onhan se niin, ettei oman lapsen kanssa olemista voi harjoitella etukäteen. Omat tavat ja metodit tulevat sitä mukaan kun vanhemmuutta oppii.

        Yksin en aikoisikaan lasta kasvattaa, haluaisin lapsella olevan äiti ja minäkin haluaisin kumppanin. Mutta lapsi olisi ehdottomasti ykkössijalla, aina...Ongelmia en koe enää itselläni olevan. Arjenhallinnassa pientä säätöä, mutta koitan skarpata kovasti. Rahatilanne tällä hetkellä hieman rempallaan, mutta tarkoituksena on aloittaa tarkempi budjetointi.

        Vaikka mulla on mielenterveyshistoria koen, että tämä projekti ois mulle hyväksi. Ja nimenomaan oman elämäni paras asiantuntijahan lienen minä itse ;) Mtk:lla puhuin tulevaisuuden visioistani ja siitä, että järjestys voisi olla ensin lapsi, sitten koulutus. Työntekijä ymmärsi minua aivan hyvin ja osoitti tukensa hankkeelle. Ja aion aloittaa Kelan kustantaman terapian hänen kanssaan koska työntekijä on mukava ja koen, että ehkä jotain tunnelukkoja pitää avata. Nyt mua pidetään varmaan ihan hulluna...Mutta olen kuitenkin vastuuta kantava nuorimies kun motivaatio ja velvollisuudentunto on tarpeeksi suuri. Ja tämä on hanke, jota olisin valmis rakentamaan koko sydämelläni!


      • ...
        henzqh kirjoitti:

        Ymmärrän kommenttisi...kiitos :) Tosin hieman enemmän perusteluja olisin kaivannut...

        Olen saanut tuota palautetta, että kannattaisi ensin harjoitella. Mutta onhan se niin, ettei oman lapsen kanssa olemista voi harjoitella etukäteen. Omat tavat ja metodit tulevat sitä mukaan kun vanhemmuutta oppii.

        Yksin en aikoisikaan lasta kasvattaa, haluaisin lapsella olevan äiti ja minäkin haluaisin kumppanin. Mutta lapsi olisi ehdottomasti ykkössijalla, aina...Ongelmia en koe enää itselläni olevan. Arjenhallinnassa pientä säätöä, mutta koitan skarpata kovasti. Rahatilanne tällä hetkellä hieman rempallaan, mutta tarkoituksena on aloittaa tarkempi budjetointi.

        Vaikka mulla on mielenterveyshistoria koen, että tämä projekti ois mulle hyväksi. Ja nimenomaan oman elämäni paras asiantuntijahan lienen minä itse ;) Mtk:lla puhuin tulevaisuuden visioistani ja siitä, että järjestys voisi olla ensin lapsi, sitten koulutus. Työntekijä ymmärsi minua aivan hyvin ja osoitti tukensa hankkeelle. Ja aion aloittaa Kelan kustantaman terapian hänen kanssaan koska työntekijä on mukava ja koen, että ehkä jotain tunnelukkoja pitää avata. Nyt mua pidetään varmaan ihan hulluna...Mutta olen kuitenkin vastuuta kantava nuorimies kun motivaatio ja velvollisuudentunto on tarpeeksi suuri. Ja tämä on hanke, jota olisin valmis rakentamaan koko sydämelläni!

        Mukava kuulla ettet loukkaantunut kommentistani :)

        Ajattelin lähinnä sitä, että lapsen saaminen muuttaa elämäsi pysyvästi ja vaikka lapsi saattaisikin kokonaisuudessan olla sulle hyvä juttu, niin lapsen ensimmäiset elinvuodet etenkin ovat aikaa, jolloin ne kasvatukset varjopuoletkin tulevat esille... Arki pienen lapsen kanssa ei ole aina helppoa.

        Tietenkin jos jaat vastuun yhdessä lapsen äidin kanssa sekä puolisosi niin silloin tilanne on eri. Mutta siltikin kannattaa sen verran odotella, että löydät kumppanin joka tukisi sinua täysillä tässä hankkeessa. Hiljaa hyvä tulee :)

        Toivotan sinulle onnea "hankkeen" kanssa jatkoon!


      • ... kirjoitti:

        Mukava kuulla ettet loukkaantunut kommentistani :)

        Ajattelin lähinnä sitä, että lapsen saaminen muuttaa elämäsi pysyvästi ja vaikka lapsi saattaisikin kokonaisuudessan olla sulle hyvä juttu, niin lapsen ensimmäiset elinvuodet etenkin ovat aikaa, jolloin ne kasvatukset varjopuoletkin tulevat esille... Arki pienen lapsen kanssa ei ole aina helppoa.

        Tietenkin jos jaat vastuun yhdessä lapsen äidin kanssa sekä puolisosi niin silloin tilanne on eri. Mutta siltikin kannattaa sen verran odotella, että löydät kumppanin joka tukisi sinua täysillä tässä hankkeessa. Hiljaa hyvä tulee :)

        Toivotan sinulle onnea "hankkeen" kanssa jatkoon!

        Taidan menetellä hieman eri tavalla kuin neuvot, mutta kiitos neuvoista! Poimin niistä parhaimmat :)

        Olen melko varma, että tähän asiaan jaksan paneutua sydämellä ja päällä. Tiedän, että hankaliakin päiviä mahtuu mukaan. Koen, että olen valmis kestämään sen. On varmaan erittäin kypsymätöntä sanoa näin, mutta koen ansaitsevani lapsen, joka olisi mulle korvaus ja palkinto rankoista vuosista ja kovasta elämänkoulusta. Uskoisin, että tuota elämänkoulua voisin ammentaa myös roolissani kasvattajana ja vanhempana. Ja todellakin aion varmistaa, että projektin toinen osapuoli on yhtä lailla vastuussa kuin minä eikä lähde sooloilemaan.

        Ja kiitos onnentoivotuksista ^_^ Katsotaan minne kohtalo johdattaa...


    • yksinäinennuorinainen

      Moikka! Mä just kirjottelinkin tänne nimimerkillä yksinäinennuorinainen. En vaan jostain syystä saa nyt linkitettyä sitä tekstiä tähän.. Mutta siis. Oon 20-vuotta täyttävä ikuinen vauvakuumeilija. Oon hoitanut paljon pieniä lapsia ja nyt viimesen vuoden ajan on vaan vahvistunut ajatus että haluan lapsen. Kirjoitinkin tonne että jos isä ei halua olla missään tekemisissä niin se on ok,mutta tietenkin lapsen kannalta vaan parempi jo on kuvioissa. Missä päin asut? Itse oon Keski-Suomessa mutta käyn usein myös etelässä. Voinko laittaa sulle vaikka sähköpostia johonkin osoitteeseen?

    • jelppivä

      On olemassa monia homoseksuaaleja jotka ovat nyt onnellisesti naimisissa naisen kanssa ja perheenisiä! Lapsi tarvitsee isän ja äidin. Lue professori Tapio Puolimatkan kija "Lapsen oikeus isään ja äitiin". Lue myös Mootsartti-blogia, se on ex homon, nykyisen onnellisen nuoren isän blogi. Ota häneen yhteyttä, kysy, mitä tapahtui!

    • Olet rakas

      Sinä olet todella nuori. Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti.Mietipä sitäkin: jos lapsella olisi kaksi isää ja kaksi äitiä, ja sitten äidit ja isät eroaisivat, löytäisivät uusia kumppaneita jne ,lopulta lapsi tulisi valtavan hylätyksi monelta taholta. Sinun kannattaisi saada ammatti ja työkin, ihan elatuksenkin vuoksi. Tiedätkö, että Jeesus rakastaa sinua? Hän on se, joka voi auttaa ja pelastaa sinut, ei lapsen saaminen. Lapsi on ihminen, oma persoonansa, jolla on oma elämä, ja joka kasvaa nopeasti ja lentää pesästä. Puoliso on se, jonka pitäisi olla rinnallasi kuolemaan saakka. Mutta puolisokaan ei ole ratkaisu: vain Jeesus pääsee sydämeesi Pyhän Henkensä kanssa. Jokaiselle, joka ottaa Hänet vastaan, Hän antaa voiman syntyä Jumalan lapseksi. Hänestä tulee sinulle Isä. Hän voi parantaa rikkinäisen sydämesi jokaisen haavan. Anna Hänen tehdä se. Sinä olet Hänelle rakas, arvokas ja tärkeä. Niin tärkeä, että Hän kuoli polestasi. Kun tuntee Hänet, ei ole ikinä yksin. Olen tuntenut Hänet 16.vuotiaasta, yli 20 vuotta. Hän on todellinen! Hän paransi parantumattoman sairautenikin. Rukoilen puolestasi.

      • haisthome

        Siis ihan oikeesti! Ihan yhtälailla heteropariskuntakin lapsen hankittuaan saattavat erota ja hankkivat uudet kumppanit ja taas eroavat ja taas tulee uusi kumppani!!! Ja mikä ajatus se on että samaa sukupuolta olevat parskunnat eroaisivat helposti.. annat nyt sen kuvan että homo/lesbo pariskunnat eroaisivat helpommin kun heteropariskunnat.


    • olet rakas

      osta edes sukset mulle jeeeeeeeesukset

    • Hoitoon, mars!!

      Menkää nyt vitti vie mt-toimistoon ja hakekaa apua!

    • oikeahomo

      Jos mies aikoo hankkia naisen kanssa lapsen, niin varmaan ymmärrät minkä toimenpiteen se edellyttää 9 kuukautta ennen lapsen syntymää. Ja homo ei voi tehdä sitä naisen kanssa. Joten miten ajattelit homman hoitaa teknisesti?

      • oikeahhetero

        Siinäpä vastamielenkiintoinen ongelma.. :D mitenkähän minä heteromiehenä olen mahtanut saada naisen raskaaksi edes koskematta siihen. Edes kätelty ei olla. :)


    • oikeahomo

      No jos kerran olet tällaisen ihmeen pystynyt toteuttamaan niin silloin voit varmasti kertoa senkin miten se käytännössä tapahtui?

    • Hinaaja-tiensä-valinnut

      On kyllä joo hyvät lähtökohdat lapsella, kun isä on kontallaan ja antaa persettään toiselle miehelle. Olet valintasi tehnyt alkamalla hinaajaksi. Adoptio voisi olla ok. Kyllähän tekin homot paremman puutteessa jollekkin keskenkasvuisten vahingoille kodin antaisitte.

    • HenkkaVlksta

      Moi!

      Hävettää aiemmat sekoiluni.
      Oon toipunut ongelmistani ja valmis toteuttamaan haaveeni. Vihdoin!

      Kaikkea hyvää kaikille
      Henkka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe