Hallituksen ikuisjäsen?

jäsenjäsenjäsenjäsen

Olen ollut taloyhtiön hallituksen jäsenenä useamman vuoden. Meillä oli 2 viikkoa sitten syyskokous missä valittiin taloyhtiön hallitus vuodelle 2015. En päässyt paikalle työmatkan vuoksi enkä myöskään valtuuttanut ketään edustamaan itseäni. En ole antanut lupaa, että olen käytettävissä hallituksessa seuraavana vuonna. Vähän aikaa sitten asukkaille toimitettiin tiedote, jossa esiteltiin taloyhtiön hallitus vuodelle 2015 ja minun nimeni oli varsinaisten jäsenten joukossa.

Onkohan tämä nyt ihan laillista, että minut on valittu hallitukseen, vaikka en ole ollut henkilökohtaisesti paikalla enkä ole antanut suostumustani jatkoon? Onko taloyhtiön hallituksen jäsenyys ikuisjäsenyys, josta ei pääse eroon kuin kuolemalla?

7

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åoj åoj ååjk åojk

Ei laillista. Kandee välittömästi ottaa yhteyttä ainakin hallituksen puheenjohtajaan ja vaatia välittömästi uusi kokous. Jos ei auta, sitten jonnekin kiinteistöliittoon tms. En tiedä kunnolla, ehkäpä hallinto-oikeus? Joku viisaampi kertonee tarkemmin.

Oletettavasti vedotaan väärinkäsityksiin, kuulopuheisiin tms. Se ja sama, jos et ole ilmoittanut halukkuudestasi, ei sinun voi automaattisesti olevan halukaskaan. Noit tsaloyhtiöhallituksetha npyörivät pien kaveriporukan kesken, kaitpa kaikki ajatelleet, etttä kuulut sisäspiiriin ja siltä pohjalta junailleet jutun noin. Jatkossa kuulut takuuvarmasti ulkopiiriin, mutta kyllä kalkkeutuneita halintorakenteita pitää järisyttää. Oletettavasti teet suuremman työn yaloyhtiölle ottamalla asiasi hoidettavaksi, kuin lammasmaisesti olla hiljaa asiasta.

• Ässä Mix

Ei tästä kannata mihinkään kiinteistöliittoon alkaa soittelemaan tai vaatimaan uusia kokouksia. Jos et halua enää olla hallituksen jäsen, niin ilmoitat eroavasi hallituksen jäsenyydestä. Ilmoitus isännöitsijälle ja hallituksen puheenjohtajalle.
        Hallituksen jäsenyydestä voi erota milloin vain.

• loiset_hiljaa

> Noit tsaloyhtiöhallituksetha npyörivät pien kaveriporukan kesken, kaitpa kaikki ajatelleet, etttä kuulut sisäspiiriin ja siltä pohjalta junailleet jutun noin

Siinäpä loiseläjän kommentti! Sehän on vaan kivaa sisäpiiripuuhastelua. Ja näitä arvostelijoita & selkään puukottajia riittää. Tietävät aina kaiken paremmin, mutta eivät itse ole valmiita vastuuseen tarttumaan. Kunhan huutelevat ja vahtivat, ettei hallitustyöskentelystä ainakaan kenellekään mitään makseta.

Todellisuudessa tilanne on se, ettei vapaaehtoisia tahdo löytyä ja hallitusjäsenyydestä tullaa sen vuoksi tulemaan "elinikäinen" virka. Kun ei vaan löydy ketään tilalle, on enempi/vähempi pakko jatkaa. Ja kuunnella näiden loisten vittulua. Plus hommassa on aika iso hlökohtainen vastuukin. Esim. tuomio on rapissut parissakin tapauksessa, kun katolta on pudonnut lunta jalankulkijan päälle. Varmaan vielä tulee sekin päivä, kun tuomio ropisee, kun joku kuolee, koska paloauto ei päässyt pihaan väärin pysäköityjen autojen vuoksi.

On vaan aika olemattomat mahdollisuudet hallituksella näitä väärinpysäköijiä yms. kurmoottaa....

Itse en hallitushommiin enää suostu ellei myös korvauksia nosteta sille tasolle, että se korvaa paitsi vaivan että nuo vastuut/riskit. Siihen ei riitä mikään 50 €/kokous (joka sekin kestää helposti tunnin tai 2). 200 €/laaki rivijäsenelle ja 300 € pj:lle niin sitten katsotaan uudestaan.

Peesaajat toki nostaa äläkän kustannuksista. Suotta, onhan heillä itselläänkin mahdollisuus ilmoittautua hallitukseen tienaamaan "helppoa rahaa". Eipä vaan ole käsiä noussut ainakaan millään 50/70 €/kokous korvauksilla...

• Varajäsen valittu?

Näitä tilanteita varten yhtiökokous on ilmeisesti valinnut varajäsenen? Kun hallituksesta on paennut jäseniä eikä se enää ole päätösvaltainen, niin vasta sitten on kutsuttava uusi yhtiökokous koolle. Mitä yhtiöjärjestyksenne sanoo hallituksen valinnasta ja kokoonpanosta?

http://www.omataloyhtio.fi/artikkelit/6616/asuntoosakeyhtiolaki_.htm

Jos hallituksen jäsen ei pääse yhtiökokoukseen, niin meillä hallituksen pj kysyy varmuuden vuoksi ennakkoon jokaiselta jäseneltä, haluaako hän jatkaa seuraavassa hallituksessa ja sitä ilmoitusta myös kunnioitetaan. Ketään ei valita hallitukseen vastoin tahtoaan, mutta ihan vähän voidaan läsnä olevaa entisen hallituksen jäsentä joutua painostamaan;)

• tavall osakas

Voiko KOKO taloyhtiön hallitus omalla yksipuolisella ilmoituksellaan yhtäkkiä erota ja kutsua kokoon ylimääräisen yhtiökokouksen, jossa valitaan uusi hallitus? Meidän yhtiössä kun näin on juuri nyt tapahtunut.

Muuttuiko jokin lakipuolella 2015 alusta aiheuttaen tällaisen joukkopaon ja "rintamakarkuruuden"?

• tapahtunut2016

Puheenjohtaja voi erota ilmoittamalla hallitukselle. Hallituksen jäsenen on ilmoitettava taloyhtiölle erostaan . käytännössä kutsuttava ylimääräinen yhtiö kokous koolle, jossa valitaan uusihallitus ja hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

• nenähaistaa

Jokainen fiksu hallituksen jäsen ymmärtää, jos on aivot, että kolme-neljäkautta riittää hallituksen jäsenenä olla. Sitten joku muu saattaa olla paremmin asioihin tarttuva, ettei tule vain dollarikiilto silmiin, siis vain rahan takia olla hallituksessa, tai oman edun tavoittelu, varsinkin hallituksen puheenjohtajalla ei enempää kuin viisi vuotta ja piste, ettei luule omistavansa koko taloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe