En ymmärä ???????????

?????????????????

1

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaani hoitelen

Tuskin olen kyvykäs helpottamaan "ymmärrystäsi", mutta yritän nyt "kaikesta huolimatta".

Aloitan itselleni armollisesti "helpoimman kautta" ja kerron Sinulle arvoisa kansalainen, että itse en kuulu noihin onnekkaimpien "Suumaherien" joukkoon ja lähes naurettavalla eläkkeelläni ( nyt saan n. 195 euroa nettona omaishoitajien "lakisääteistä" ) olen "kaikesta huolimatta" sitoutunut hoitamaan puolisoani, kunnes minut on tuhkattu. ( Toivottavasti aika pian, ellei peräti jo lähes hetihuomenna ).

Minun mielestäni jokainen meistä, jotka ovat saaneet ainutkertaisen mahdollisuuden tehdä oma "pikavisiittinsä" tänne maailmankaikkeuteen, olemme "sen arvoisia".

Meillä hyvinvointivaltio Suomessa valitsemiemme päättäjien säätämä laki omaishoidon tuesta vesittyy jo lähtökuopissa, koska omaishoitajan statuksen saanut henkilö määritellään vasta kunnan pyrokratian rattaissa omaishoitajaksi.

Jos kunnan kukkaro on kunnossa, niin omaishoitajalla on jopa mahdollisuutensa saada palkkio tekemästään "arvokkaasta työstä". SDP puolueen Anneli Kiljusen "arvion" mukaan maamme n. 300 000 omaishoitajasta ainoastaan n. 40 000 kuuluu tuon tuen piiriin.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mummit ja tädit ovat "sen arvoisia", mutta olen jo vuosia odottanut, että valitsemamme päättäjätkin olisivat vähän enemmän, kuin tuon 40 000 verran sitä mieltä, että me omaishoitajat säästämme tekemällämme "arvokkaalla työllä" ihan oikeasti "miljardiluokan" säästöt yheiseen kassaamme.

Juuri näin vaalien lähestyessä odotankin innolla eri puolueitten "tarjousta" meille omaishoitajille. Vasemmistoliiton Annika Lapaintie ei ole "työkiireiltään" vielä ehtinyt vastata Hänelle esittämiini kysymyksiin omaishoitajuudesta, jota asiaa hän toveri Eila Tiaisen kanssa käsitteli yli vuosi sitten.

Mitä tulee esittämääsi kysymykseen "Miksi suomalaiset eivät hoida lähimäiset kotona kuten Suumaher!" sanon oman käsitykseni asiaan.

Suomen kansa on juuri nyt Läntisen-Euroopan ostovoimattomin kansakunta ja ottaen huomioon EU:n normittamat n. 1 000 000 köyhäämme ja todellisten työttömien määrän puolimiljoonainen joukko, on syytä "olettaa", että ihmetyksellesi on jopa katetta?

Toivon Sinulle, läheisillesi ja myös kaikille muille paljon enemmän jotain muuta, kuin arvokasta työtä tekevän omaishoitajan "statusta".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      83
      3265
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      37
      2074
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      169
      1850
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      304
      1403
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      35
      1308
    6. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      113
      1254
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      93
      1229
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1110
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1094
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1071
    Aihe