Työttömälle 500 euroa on iso raha

20+8

Teille se näköjään on yhden kaljan tai konjakin hinta.
Minä ruokin koirankin itseni lisäksi sillä.
Yrittäkääs elää vaikka peruspäivärahalla kuukausi!

28

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työllinen<3

      Työtön voi tehdä asialle jotain ja mennä töihin

      • Huh huh !

        ei se tänäpäivänä ole noin helppoa, että mennään vaan töihin.
        älä pidä pilkkanasi toisen työttömyyttä, kyllä se ääni muuttuu sinunkin kellossa jos työpaikka menee alta. Olet kyllä tosi valopää. Muista, jos toista pilkkaa, niin voi sattua omaan nilkkaan.


      • työllinen<3
        Huh huh ! kirjoitti:

        ei se tänäpäivänä ole noin helppoa, että mennään vaan töihin.
        älä pidä pilkkanasi toisen työttömyyttä, kyllä se ääni muuttuu sinunkin kellossa jos työpaikka menee alta. Olet kyllä tosi valopää. Muista, jos toista pilkkaa, niin voi sattua omaan nilkkaan.

        ILMOTTAUDUN!!
        Anteeksi tyhmä kommenttini.


    • korjaantietosi

      Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk

      702 X 0,20%=140,4-702=561.6
      pienennä veroprosenntia 15,5%
      702 X 0,15,5=108,81-702=593,19

      • Fakta !

        Oho mitä paskaa täällä suollat

        KELA:n peruspäiväraha ; Peruspäiväraha on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). 653,20 - 20% = 522,56

        Jos on lapsia siihen tulee korotus
        yhdestä lapsesta 5,27 e/pv
        kahdesta lapsesta yhteensä 7,74 e/pv ja
        kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,98 e/pv.

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivörahasta menee AINA 20% veroa sitä veroprosenttia ei itse voi määritellä-


      • faktapöh.
        Fakta ! kirjoitti:

        Oho mitä paskaa täällä suollat

        KELA:n peruspäiväraha ; Peruspäiväraha on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). 653,20 - 20% = 522,56

        Jos on lapsia siihen tulee korotus
        yhdestä lapsesta 5,27 e/pv
        kahdesta lapsesta yhteensä 7,74 e/pv ja
        kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,98 e/pv.

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivörahasta menee AINA 20% veroa sitä veroprosenttia ei itse voi määritellä-

        Hei haloo Verovirastosta veroprosentti muutetaan!!!!

        FAKTAAA työttömätkin saa vaihdettua veroprosentin..


      • korjaantietosi
        Fakta ! kirjoitti:

        Oho mitä paskaa täällä suollat

        KELA:n peruspäiväraha ; Peruspäiväraha on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). 653,20 - 20% = 522,56

        Jos on lapsia siihen tulee korotus
        yhdestä lapsesta 5,27 e/pv
        kahdesta lapsesta yhteensä 7,74 e/pv ja
        kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,98 e/pv.

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivörahasta menee AINA 20% veroa sitä veroprosenttia ei itse voi määritellä-

        Laskentotunnille mars. Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 pv x 32,66 e pv).

        Työtömyyspäivärahan veroprosentia Kyllä pystyy laskemaan,soita verovirastoon.


      • Ei pystuMuuttamaan %
        korjaantietosi kirjoitti:

        Laskentotunnille mars. Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 pv x 32,66 e pv).

        Työtömyyspäivärahan veroprosentia Kyllä pystyy laskemaan,soita verovirastoon.

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta lähtee aina 20% .
        mutta YTK ja muut liiton päivärahoissa voi hakea veroprosentin laskua. ei KELAN rahasta. olen kokeillut ei onnistu.


      • jäkäjäkä-
        Ei pystuMuuttamaan % kirjoitti:

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta lähtee aina 20% .
        mutta YTK ja muut liiton päivärahoissa voi hakea veroprosentin laskua. ei KELAN rahasta. olen kokeillut ei onnistu.

        Kelan työttömyyskorvauste veroprosentin pystyy muuttamaan.
        Muutosverokortin verovirasto lähettää sähköisesti kelaan..itellä kelan työttömyyskorvaus 16.5%


      • 5+19
        Ei pystuMuuttamaan % kirjoitti:

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta lähtee aina 20% .
        mutta YTK ja muut liiton päivärahoissa voi hakea veroprosentin laskua. ei KELAN rahasta. olen kokeillut ei onnistu.

        Muutosverokortti sosiaalietuuksia varten

        Tarvittaessa voit hakea muutosverokortin sosiaalietuuksia varten osoitteessa www.vero.fi/verokortti. Verohallinto toimittaa pyydettäessä muutosverokortin suoraan Kelaan.

        Lisätietoja työttömyysturvan verotuksesta saat Verohallinnon sivuilta.


      • TÄH?
        5+19 kirjoitti:

        Muutosverokortti sosiaalietuuksia varten

        Tarvittaessa voit hakea muutosverokortin sosiaalietuuksia varten osoitteessa www.vero.fi/verokortti. Verohallinto toimittaa pyydettäessä muutosverokortin suoraan Kelaan.

        Lisätietoja työttömyysturvan verotuksesta saat Verohallinnon sivuilta.

        Mihis ne tarttee vero korttii ?


      • vihaisetveronmaksaja
        Fakta ! kirjoitti:

        Oho mitä paskaa täällä suollat

        KELA:n peruspäiväraha ; Peruspäiväraha on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). 653,20 - 20% = 522,56

        Jos on lapsia siihen tulee korotus
        yhdestä lapsesta 5,27 e/pv
        kahdesta lapsesta yhteensä 7,74 e/pv ja
        kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,98 e/pv.

        KELA:n työmarkkinatuesta ja peruspäivörahasta menee AINA 20% veroa sitä veroprosenttia ei itse voi määritellä-

        Mut eix hullukaisen labsed o syntynt joseiskyyt luvul? Eihä se niist enään tienaa, katos googlest- me ns normalit qle ollaan maksttu ihan veroillamme niiden elämä. Eikä oo ihan ilmaista sekään! Kyllä myöskään!!!!


      • pukeli.
        vihaisetveronmaksaja kirjoitti:

        Mut eix hullukaisen labsed o syntynt joseiskyyt luvul? Eihä se niist enään tienaa, katos googlest- me ns normalit qle ollaan maksttu ihan veroillamme niiden elämä. Eikä oo ihan ilmaista sekään! Kyllä myöskään!!!!

        Lähti sinisestä napista! Juuri soitin kyseiselle ihmisille ja oli kuule hirvimetsällä keräämässä karpaloita pizzaan ja nauroi kyllä jutullesi. Ihan samassa paikassa on poikansa vielä!!! Poliisi on tietoinen viesteistäsi ja tietää myös miten yksi eläkeläinen käräytettiin tältä palstalta kun oli kovin sairasta näytellyt mutta osattiin ne viestinsä laittaa tiettyyn paikkaan ja saatiin yksi loinen pois viemästä eläkerahoja niitä oikeasti ansaitsevilta!


      • hyvä teko
        pukeli. kirjoitti:

        Lähti sinisestä napista! Juuri soitin kyseiselle ihmisille ja oli kuule hirvimetsällä keräämässä karpaloita pizzaan ja nauroi kyllä jutullesi. Ihan samassa paikassa on poikansa vielä!!! Poliisi on tietoinen viesteistäsi ja tietää myös miten yksi eläkeläinen käräytettiin tältä palstalta kun oli kovin sairasta näytellyt mutta osattiin ne viestinsä laittaa tiettyyn paikkaan ja saatiin yksi loinen pois viemästä eläkerahoja niitä oikeasti ansaitsevilta!

        Juu, se ulliksen käräyttäminen oli kyl napa kymppi teko. Nii siit tuliki nöyrä mummeli :)


      • pukeli.
        hyvä teko kirjoitti:

        Juu, se ulliksen käräyttäminen oli kyl napa kymppi teko. Nii siit tuliki nöyrä mummeli :)

        En noita nimii tiedä kun oon uus täällä ja enempi palstan fases mut muistan ne kuvat jalkahaavoistaan ja sit ne jutut miten kiärsi kuvaamassa vaikkei voinut muka postilaatikkoi kiärtää. Nolosti narahti ja ei ole enää täälläkään voinut posottaa ja toitottaa. Tais käyrä samallalaalla kun niille parille muullekkin jotka tais saada isot brabsut kun viranomaiset puuttui kirjoitteluihinsa. Nehän plempattiin kerralla eivätkä ole uskaltaneet palata. Muuten ihan samaa mieltä.


    • 20+8

      Köyhät vttuun palstalta taitaa olla päivän trendi.
      Vai onko nyt kyse jostain yksityisviesteistä jota tuodaan palstalle?
      Mautonta sanon minä!

    • mautonta!

      Taisi samanhenkiset löytää toisensa, vai ettei vaan olis pariskunta leveilemässä?

    • Hyvä vaan!

      Koiranomistajilla pitääkin olla rahaa huolehtia lemmikistään!

    • työteliäs

      eti ahkerasti töitä, ehkä sulkin työpaikka löytyy.ei kandee anakin passivoitua tee vaik vapaaehtoistyötä

    • En viitsinnyt ensin kun vaan lukaista tällä "näitä itseään parempi osasia" tuntuu olevan palstalla, mutta täytyy sulle vastata.

      Onhan ihmisiä myöskin minimieläkkeellä ja opiskelijoita mitkä hoitavat pienillä tuloillaan koiria, elämässä kun tekee valintoja kun on taloudelisestikkin vähän huonompaakin aikaa, jättää mainitsemasi alkoholit pois ja myöskin tupakat niin kummasti jää enemmän käteen rahaa, eikä tarvii tinkiä kunnollisesta ruuasta ei omalta kohdalta kun koirankaan kohdalta.

      Toivottavasti saat työtä, mutta tärkeätä on et passivoidu ja jää roikkumaan kotia, jos ei normaalia työtä löydy niin kannattaa vapaaehtoistyötä tehdä, vaikka eläinten parissa jos ne on sydäntä lähellä.

      Vapaaehtoistyötkin voi tuoda oikeata työtäkin kontaktien kautta, itselleni aikoinaan tarjottiin erittäin mielenkiintoista palkkatyötä vapaaehtoistyön puitteissa.

      Itse vaikka olen töissä ei voi sanoa työpaikat kenelläkään on 100% pitään vaan päivä kerrallaan kitkutella ja odotella mitä huominen tuo tullessaan, niin kuin laulussakin sanotaan: Huomis päivää en mä tunne elän päivän kerrallaan..

      Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

      Kun ihmisellä elämässä menee oikein huonosti niin huonommin ei voi mennä on vaan suuntana paremmat ajat, koskaan ei kannata antaa periksi työtä etsiessään ja elämässä muutenkaan.

      Stemppiä sulle ja koirallesi.

    • olemisestako ?

      Mistä niille maksetaan ?

      • tosi on

        Joo, niile maksetaan, ettei tekis töitä. Juoppoja ja sairaita koko jengi.


    • Minä veikkaan

      Minä veikkaan, että kokeneemmat ovat täysin kypsyneitä siihen paskaan, mitä täällä useinkin juuri aloittelijat suoltavat. Jostain "vauvapalstalta" on ollut järjetön hinku tulla kommentoimaan täyttä skeidaa viime kuukausina. En ihmettele lainkaan, että täältä on kaikonnut juurikin niitä parhaita kommentoijia ja pohdiskelijoita.

      • Olenhan minä täällä ja saan mainitsemaasi ulostetta tuutin täydeltä. Oletkos muuten huomannut? vauvapalstaltakos? äidit tietääkseen saa äitysrahaa ei peruspäivärahaa jota saa työttömät. Elikäs vauvapalstalta ei ole kukaan tullut käsittääkseen kommentoimaan, jos ei nyt joku vapaaehtoisesti ilmoitaudu sieltä tulleeksi

        Aloitus on ihan hyvä, saa kirjoitajat käsityksen millaisessa kurjuudessa ja rahoilla jotkut elättää itsensä ja koiransa. Itse en tiedä kuka aloittaja on.


    • Meitä vedätetään

      No kyllä se 500 euroa on iso raha työssäkäyvällekin. Ite vuosia ansaitsin kokopäivä töistä nipinnapin 1600 euroa. Vuokraan meni siitä reilut 800 euroa. Itsensä lisäksi piti elättää teinitytär. Verrattuna toimeentulotukeen ei siitä työnteosta niin kovin suurille tuntipalkoille päässyt.

      • oma valinta

        Ammatinvalinta kysymys :). Teinitytär saa leskeneläkettä tmv. Mikäli ei, niin voi voi, olisit ollu huolellisempi miesten kans.


      • susisiunatkoon
        oma valinta kirjoitti:

        Ammatinvalinta kysymys :). Teinitytär saa leskeneläkettä tmv. Mikäli ei, niin voi voi, olisit ollu huolellisempi miesten kans.

        No ei saanu leskeneläkettä. Sitä ennen sen olisi pitänyt olla jo naimisissa ja nuoresta iästä johtuen saada tietysti lapsikin, ei leskeneläkettä muuten makseta nuorina naineille ;-)


      • kyllä vaan
        susisiunatkoon kirjoitti:

        No ei saanu leskeneläkettä. Sitä ennen sen olisi pitänyt olla jo naimisissa ja nuoresta iästä johtuen saada tietysti lapsikin, ei leskeneläkettä muuten makseta nuorina naineille ;-)

        Teinitytär saa orvoneläkettä kuolleesta vanhemmastaan.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe