Hei

Sooz82

Onko kukaan käyttänyt tuota yöjunaa välillä Munich-Belgrad?En onnistunut saamaan enää lentoja jouluksi ja bussitkin on täynnä,joten juna on ainoa mahdollisuus.Junalla en ole ikinä Serbiaan mennyt,joten mietinkin sen turvallisuutta.Kauhutarinoita on kyllä kuultu vaikka minkälaisia.

8

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      Ite oon mennyt serbiaan kreikan suunnalta ja sitten toisen kerran unkarista. Ja ei ole pahaa sanaa yöjunista. Toisella kerralla olin yksin kuuden hengen loosissa jo toisella kerralla oli joku perhe siinä kans. Ja hauskaa oli.
      Ainoa ,miinus on näissä junissa hitaus ja rajoilla odottelu...Onhan ne voineet kyllä muuttuakin,,omista reissuista melkein kolme vuotta.

    • arktika

      kulkupelejä lienevät junat; autollakin riski Balkanilla lienee 8-10 kertainen Suomeen verrattuna per ajokm. Itse olen mennyt eri junilla Belgradiin ja parhaana pidän Wien-Budapest-Belgrad expressiä (Avalan tms niminen). Yleiseen tasoon nähden tasokkaat vaunut, hyvä ravintola ja mukava henkilökunta. Usein tilaa enemmän kuin paikallisjunissa Budan ja Belgradin välillä (joku paikkamaksu karsinee) joissa minäkin olen kohdannut tosi törkeää palvelua unkarilaisten taholta (kerran heittivät lunastamani paikkalipun paikalta pois kun konnari halusi nukkua junan ilmeisesti ainoassa lämpimässä hytissä ja itse palelluin käytävällä flunssan arvoisesti paikkalippuni kanssa).

    • Mina

      Matkustimme mieheni kanssa (v. 1997) Belgradosta Budapestiin junalla ja meilla ei ollut juuri ollut ongelmia, paitsi rajalla tullipoliisi(onkohan edes oikeaa suomenkielta?) tahtoi tarkalleen tietaa miksi ja miten mieheni oli tullut Serbiaan (siihen aikaan hanella oli viela Jugoslavian passi), mutta muuten matka oli ihan ok.

    • Sooz82

      kaikille vastanneille.Onnistuin sittenkin löytämään yhden bussiyhtiön,jolla oli vielä paikkoja Belgradiin.Eli olen sittenkin menossa bussilla.Junalla olisi mennyt noin 25 tuntia,bussilla 30:)Odotan kyllä matkaa kauhealla innolla!
      On ihanaa huomata,että moni on kiinnostunut Serbiasta,etten ole ainoa.

      • vaan....

        Se bussi kyllä pysähtyy jokaisella maitolaiturilla jos se 30 tuntia kestää.
        Jos vaan jonkun serbista tunnet niin pyydä sen hommaamaan lippu ns. villistä bussista. Nimestä huolimatta täysin turvallisia :-). Bussimatka Dubapest-Novi Sad maksaa n 15€ ja sieltä pääset Belgradiin muutamassa tunnissa. Ja bussi tulee hakemaan sut suoraan Budan kentältä.

        No, meet miten meet niin hyvää matkaa vaan. Et tule reissua katumaan. Ja jos aikataulu antaa periks niin ehdottomasti käynti Novi Sadissa. Ja siitä sitten vaikka Kroatinan kautta kotiin (Vukovar ja Osijek) mukavia paikkoja rajan lähellä. Ja jos vielä rahaa riittää niin matka Balkanin parhaaseen kaupunkiin eli Sarajevoon.


      • arktika
        vaan.... kirjoitti:

        Se bussi kyllä pysähtyy jokaisella maitolaiturilla jos se 30 tuntia kestää.
        Jos vaan jonkun serbista tunnet niin pyydä sen hommaamaan lippu ns. villistä bussista. Nimestä huolimatta täysin turvallisia :-). Bussimatka Dubapest-Novi Sad maksaa n 15€ ja sieltä pääset Belgradiin muutamassa tunnissa. Ja bussi tulee hakemaan sut suoraan Budan kentältä.

        No, meet miten meet niin hyvää matkaa vaan. Et tule reissua katumaan. Ja jos aikataulu antaa periks niin ehdottomasti käynti Novi Sadissa. Ja siitä sitten vaikka Kroatinan kautta kotiin (Vukovar ja Osijek) mukavia paikkoja rajan lähellä. Ja jos vielä rahaa riittää niin matka Balkanin parhaaseen kaupunkiin eli Sarajevoon.

        vierailin pari vuotta sitten matkalla Novi Sadiin. Silloin siellä vielä oli tuhon jäljet aika selvästi näkyvissä ja epäilempä saadaanko kaupunkia koskaan lähellekään entistä. Yleensä omalla autolla käytän Kroatian/Slovenian reittiä tai Romanian/Slovakian/via Baltikan reittiä Suomen ja Serbian välillä.


      • Sooz82
        vaan.... kirjoitti:

        Se bussi kyllä pysähtyy jokaisella maitolaiturilla jos se 30 tuntia kestää.
        Jos vaan jonkun serbista tunnet niin pyydä sen hommaamaan lippu ns. villistä bussista. Nimestä huolimatta täysin turvallisia :-). Bussimatka Dubapest-Novi Sad maksaa n 15€ ja sieltä pääset Belgradiin muutamassa tunnissa. Ja bussi tulee hakemaan sut suoraan Budan kentältä.

        No, meet miten meet niin hyvää matkaa vaan. Et tule reissua katumaan. Ja jos aikataulu antaa periks niin ehdottomasti käynti Novi Sadissa. Ja siitä sitten vaikka Kroatinan kautta kotiin (Vukovar ja Osijek) mukavia paikkoja rajan lähellä. Ja jos vielä rahaa riittää niin matka Balkanin parhaaseen kaupunkiin eli Sarajevoon.

        en itse asiassa kauan ole Belgradissa.Olen menossa Krusevaciin.Novi Sad on itse asiassa siinä vieressä,joten sielläkin tulee käytyä.


      • vaan...
        arktika kirjoitti:

        vierailin pari vuotta sitten matkalla Novi Sadiin. Silloin siellä vielä oli tuhon jäljet aika selvästi näkyvissä ja epäilempä saadaanko kaupunkia koskaan lähellekään entistä. Yleensä omalla autolla käytän Kroatian/Slovenian reittiä tai Romanian/Slovakian/via Baltikan reittiä Suomen ja Serbian välillä.

        Joo surullinen oli vukovarin kohtalo. Mutta jos vertaa kaupungin nykytilaa esim vuoteen 96, niin ei samaksi kaupungiksi tunnista. Ja vasta viime vuosina kaupunki on saanut kunnolla rahaa valtiolta infran kunnostuksee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe