Pitäisikö puuttua?

1155

Mieheni sisko on lääkäri ammatiltaan ja hänen miehensä on joku liikemies. He tekevät tosi paljon töitä. Mieheni sisko ei oikein ole kotona muulloin kuin vaan käy nukkumassa. Ja hänen miehensä matkustelee ja on poissa kotoa paljon. Heillä on 5 vuotias tytär joka on päiväkodissa päivät mutta sitten häntä vahtii muulla aikana joku muu kun hän ei ole päiväkodissa. Lapsi näkee siis harvoin vanhempiaan. Minun mielestä tämä on lapsen laiminlyöntiä. Pitäisikö tehdä asialle jotain?

4

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isä

      Eihän se lapsen laiminlyöntiä ole, jos he ovat järjestäneet jonkun muun huolehtimaan lapsestaan. Toivottavasti se on aina sama ihminen, että lapselle tulisi edes johonkin läheinen suhde.

      Ihan toinen juttu sitten se, että itse en ymmärrä miten ura voi mennä oman lapsen edelle, mutta jos he huolehtivat että lapsella on turvallinen hoitaja, niin kellä siinä voi olla mitään sanomista.

      • Isäpappa

        Näinhän se on. Jos lapselle järjestää turvallisen hoidon, niin lasta ei ole ainakaan lain mukaan laiminlyöty. Ihan eri juttu sitten on henkinen laiminlyönti, mutta sitähän ei voi oikein laissa määritellä.

        Itse olen aina ihmetellyt näitä uraihmisiä. Suuri vaarahan noissa on se, että lapsella on mammonaa, mutta ei oikein turvallista suhdettaa yhteenkään aikuiseen. Ehkä pahinta vielä se, että tuohon lisäksi on ainoa lapsi.

        Silti; et tuolle voi mitään muuta tehdä kuin koittaa jutella sen miehesi siskon kanssa. Vähän pessimistisenä uskon ettei se kyllä mitään auta, sillä mielestään he kuitenkin huolehtivat lapsestaan hyvin, ja antavat hänelle kaiken mitä lapsi tarvitsee (ja luultavasti myös kaiken mitä keksii milloinkin haluta). Laitontahan tuollainen ei kuitenkaan ole.


    • kahdekastoistapluskuusi

      Et sinä pysty siihen puuttumaan.

    • kokki_kylmäkkö

      Lapsen asialla olet ja olet huolissasi lapsesta. Ensimmäisenä asiana luettelet "osallisten" ammatit. Tarvitseeko enää jatkaa...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe