New York on SUPER

sy Snoopy

Olen käynyt 4 x, mutta tuntuu kuin olisin käynyt monta kertaa useammin. Elokuussa oli armottoman kuuma, pakokaasu tuoksui. Empire State Buildingin näköalatasanteella ei voinut smogin takia oleskella kuin vähän aikaa, sitten silmiä alkoi kirvellä. Metrolla palaaminen Yankee Stadionilta myöhään illalla vähän pelotti. Muutamaa levottoman näköistä tyyppiä lukuunottamatta vaunu oli lähes tyhjä. Hoono englanti -taksikuski oli reipas ja mukava ja toivotti "nice stay in New York". Talvella oli yhtä kylmä ja pureva viima kuin Paul Simonin laulussa The Boxer. Kulmauksen self service pikku buffetissa kerättiin kehdeksalla dollarilla makoisa annos pahviastiaan klo 2 aamuyöllä. Aleliput Benny Anderssonin Chess-musikaaliin maksoivat vain 45$. Taksi lentokentälle juuttui iltapäiväruuhkaan ja melkein myöhästyimme lennolta. Ja siinä oli vain 0,1% siitä mitä muistan New Yorkista. Great city! www.snoopy.fi

3

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertariitti

Ihan hirvee paikka. Ei koskaan enää.

• NY_ssa_2013

Kerran käynyt ja toivottavasti pääsen uudestaan. Hieno kulttuurikaupunki, paljon nähtävää ja hupaisaa että liikuntamahdollisuudetkin ovat olemassa. Ruokakulttuuriakaan ei saa unohtaa puhuttaessa New Yorkista. Itse en päässyt pyörälenkille ensimmäisellä kerralla, ohjelma oli enemmän taidepainotteinen. Korjataan toivottavasti seuraavalla kerralla.

Kaupunki oli yllättävän edullinen ainakin suomalaiseen hintatasoon tottuneelle. Hyviä ruokapaikkoja on paljon ja monet niistä meikäläisittäin halpoja. Palvelut, kuten parturi ja pesula, ovat edullisia.

• Kävinkahdesti

Ruuhkainen kivikylä. Lontoo on huomattavasti miellyttävämpi. New Yorkissa vastaan iskee myös kerjäläisten suuri määrä. En pidä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe