Yksey - Mitä se tarkoittaa?

Shakespeare31

Tiedän kyllä mitä ykseydestä kirjoitetaan, olemme sama ja yksi. Ainoastaan yksi sielu.

Olen tosin vasta kurssin aloittelija ja egoni vastustelee vielä totuutta.

Mutta mikä teidän käsityksenne on ykseydestä Taivaassa? Mulla on tällä hetkellä sellainen mielikuva, että olemme samaa rakkausmassa, ja se vaikuttaa kovin tylsältä. Ainanklin egon mielestä :D Harhan hyväksyn, mutta se, että olen sama, yksi otus..Keskustelenko yksinäni Taivaassa?

Kuulostaa naurettavalta, mutta olen pyritellyt tätä mielessäni, enkä saa vastausta mistään.. Tiedän että MAAPALLOLLA ollessamme ykseys tarkoittaa sitä, että olemme kaikki samaa henkistä perhettä. Mutta entä taivaassa?

Sinä päivänä vuonna nakki valaistuessani nauran varmasti kysymykselleni sitä kosmista naurua :D

12

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarcisson

      Ykseys (oneness) ei tarkoita sitä, että kaikki ovat vain yksi asia tai yksi otus. Jokainen ihminen on omanlaisensa, mutta riippuvainen kaikista muista ja vuorovaikutuksessa kaikkien muiden kanssa. Siksi olemme yksi. Kuvitelma erillisyydestä on siis sillä tavoin harhaa. Otan käytännön esimerkin...

      Jos otat vaikka tyhjän paperin käteesi. Mitä näet siinä? Aluksi se näyttää erilliseltä paperiarkilta, joka on olemassa yksin ja itsenään. Jos katsot vielä tarkemmin, niin näet siinä metsurin, paperityöläisen, rekkakuskin ja myyjän. Ilman heitä se paperi ei olisi siinä. Mutta jos katsot sitä tarkemmin, niin näet siinä puun. Näet siemenen. Näet metsät. Näet siinä vettä ja auringon, mitä ilman mikään ei voi kasvaa. Näet siinä galaksit ja koko maailmankaikkeuden. Ja näet siinä Jumalan. Se mikä näytti tyhjältä ja erilliseltä, on itseasiassa kaikki. Silti se on myös tyhjä paperiarkki. Tätä on ykseys.

    • Sarcisson heitti tosi tiiviisti ja mainiosti kuvauksen ykseydestä.

      Kurssin opiskelijana koen tehtäväkseni nähdä että jokainen noista erillisistä? tekee koko ajan parhaansa. Paperiarki on mahdollisimman täydellinen paperiarkki, siemen on paras mahdollinen siemen, katsoja on paras mahdollinen katsoja, maapallo on paras paikka opiskella kaikki tämä.

      Joten jäljelle jää taivas tässä nyt.

    • Shakespeare1

      Kiitos selvennyksestä :))
      tätä mä olenkin tuumaillut. Mutta kaipa mä sorrun samaan kuin aikoinaan kristityt raamatun kanssa. Eli luen sana tarkasti IOK:a.
      Tämä on nyt kaivamista, mutta uskotteko että Taivaassa, jonne valaistumisen jälkeen pääsemme, olemme kuitenkin omia itsejämme? siis että tyyliin tunnistan ystäväni ja muut sielut kuitenkin ominaan sieluina?

      Tosin Gary Renardin Maailmankaikkeus katoaa kirjassa sanotaan, että on vain yksi sielu. huoh...

      • Ehkäpä juuri vastasit itsellesi. Siis haluatko luopua kaivamisesta?

        Taivaan olosuhteet kokemusmaailmassasi ovat sanojen tavoittamattomissa. Sanoin ilmaistuna on kokemus yksinomaan rakkaudesta. Jokainen havaintoni ilmentää rakkauden vastaanottamista ja jokainen ajatukseni on rakkauden jakamista.

        Eikä nuo valitsemani sanat kuitenkaan ole edes kalpea aavistus Taivaan todellisuudesta kun sanat ei kertakaikkiaan riitä.

        Kun itsen ja sinun välillä ei ole mitään erillisyyttä. Kaikki on itseä. Kaikki on siinä paperinpalasessa.

        Ainut ero on että sinä (minä) et luonut Itseäsi josta on seurauksena että et pysty kokemaan yksinäisyyttä - erillisyyttä koska tunnistat sen joka sinut loi rakkautena jokaisessa.


      • Sarcisson

        Ehkä sekoitat sanat ykseys ja samuus toisiinsa? Asiat voivat olla erilaisia olematta erillisiä.

        Ei tarvitse onneksi odottaa Taivasta tämän asian suhteen. Sen voi testata ihan itse.

        Katso vaikka kättäsi hetken ajan. Liikuta sormiasi. Jokainen sormi on erilainen ja liikkuu eri tahtiin. Eikö vain? Ne ovat erilaiset, mutta ovatko ne erilliset?

        Ne kaikki ovat kiinni samassa kädessä, osa samaa kättä. Ne nousevat samasta lähteestä, ovat osa yhtä kokonaisuutta. Erilaiset, mutta eivät erilliset.

        Samalla tavoin on vain yksi sielu, mutta se ilmenee meissä jokaisessa eri tavalla. Jokainen meistä on erilainen sormi, mutta kuitenkin olemme sama käsi.


    • Acimlai n en

      Minullakin on ollut tuo ajatus, että jospa ykseys onkin tylsää. Muistaakseni myös Gary R on esittänyt kysymyksen tylsyydestä Artenille ja Pursahille.

      Hyvä huomio tuo "ainakin egon mielestä". Egohan on ajatus erillisyydestä joten ykseys merkitsee egon kuolemaa.
      Tietty kukaan ei pakota meitä mihinkään ennenkuin olemme valmiit ja halukkaat Do not fight yourself, sanoo Kurssikin.
      Ja ajattelepa mystikoita jotka ovat saaneet maistaa ykseyttä ja ilmeisesti pitäneet siitä.

    • mirror.

      Mun mielestä Renardin kirjassa sanotaan kuvaavasti, että on vain yksi ego-mieli, joka ilmenee täällä monena. Sinuna, minuna, hänenä.

      Tämä yksi ego-mieli on jakautunut moneen yksikköön, siis yksilöön tällä tasolla. Kun heräämme unesta, muistamme ykseyden Jumalan eli kaikkeuden kanssa.

      Taivaan ykseydessä ei ole dualismia - subjektia ja objektia erikseen. On vain oleminen ja omistaminen - jotka Taivaan todellisuudessa ovat sama asia. Ei ole mitään kitkaa tai mitään, mikä vastustaisi mitään. Eikä ole siis syyllisyyttä eikä ajatusta rangaistuksen tarpeesta.

      Jäljelle jää vain tietoisuus täydellisestä Rakkaudesta, joka sulkee pelon ajatuksen kokonaan pois.

    • Shakespeare31

      Kiitosta vaan valaisevista kommenteista. Ihmisen on vaikea käsittää koko taivaassa oloa. En voi itselleni mitää, tahdon aina penkoa sen lopulisen totuuden :D

      Mulla taisi olla yksyden kokemus, vai mikä olikaan kesällä. Olin aika pihalla omassa elämässäni, ja PIENEN HETKEN tunsin tunteen, että olemme täällä tällä tietyllä kokoonpanolla tässä elämässä, ja samalla tunne oli aivan ihana ja huoleton. Kumpa hetki olisi kestänyt kauemmin, mutta se sai tajuamaan, että turhaan otan asiat niin vakavasti :)

      Olen myös ajatellut, että taivaassa on tylsää, mutta varmasti tulemme nauramaan koko ajatukselle siinä vaiheessa kun lamppu syttyy :))

    • että on vain yksi ego-mieli,

      Aivan niin. On pelko ja epäilys eikä mitään merkitystä minkä niminen entiteetti pelkää ja epäilee pohjalle saakka katsottuna se on aina yksi ja sama PELKO

      Kurssin mukaan pelko ei ole mitään.

      Rakkaus on samoin yksi ja sama rakkaus riippumatta siitä kuka rakastaa. - rakkaus on yksi. Kun pelko tuodaan valoon eli katsotaan rakkaudella se häviää.
      Rakkaus on kaikki. Todellisuudessa eli Taivaassa Rakkauden ulkopuolella ei ole mitään. Kun rakastat ehdoitta kyselemättä syytä tai motiivia olet Taivaassa nyt.
      Taivas on mielen tila ei aika eikä paikka.

      Jos sanaan rakkaus sisältyy monenlaisia mielikuvia kokeile sanaa luottamus sen tilalla.
      Samoin voinet kokeilla vaihtaa sanan lähde sanan jumala tilalle

      Sitä on ykseys

    • Shakespeare31
    • ohikulkijainen

      Se mitä on "Taivas" ei ole erillinen meistä eikä se ole tulevaisuudessa "sitten kun.." eikä se ole konkreettinen paikka tässä avaruudessa tai tällä planeetalla. Se on sisäisesti meissä ja sitä pitää etsiä itsestä. Se on nyt tässä läsnä ja löydettävissä yhtä paljon kuin se on sinä päivänä kun "valaistut". Se mitä tietämättäsi etsit muista ihmisistä, esim ystävän kanssa puhumisesta, on se "Taivas" mikä löytyy sisältä ei ulkoa. Eli en sinuna huolehtisi voiko ystävän kanssa puhua Taivaassa. Selvitä ensin kuka itse olet.

    • wrgtwrgt

      Ykseys ei rajoitu ihmisiin vaan käsittää kaiken elollisen , myös Äiti Maan ja kivetkin ynnä muut sivilisaatiot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe