Harkitsen 350Z:n ostoa, mutta onkohan siitä talviautoksi? Kävin koeajamassa, ja aika paljon malttiahan sen ohjastaminen vaatii... Löytyykö oikean koon talvirenkaitakaan? Kitkoillahan sitä varmasti olisi luisteltava menemään. Kuulostaisiko ajatus 350Z:sta Suomen talvessa täysin tuhoontuomitulta? Onko mahdollisesti muita "hulluja" kuulolla?
350Z talvella?
8
3506
Vastaukset
- Aatos
Kyllähän kaikilla autoilla voi ajaa talvella.
Toisin toiset autot ei ole todellakaan suunniteltu suolatuille teille ajettaviksi.
Itse en viitsi ajaa talvella ko. autolla. Ei sen ominaisuudet ihan siihen ole tarkoitettu.
Kyllä se vähän erikoiselta kuullostaa, mutta kannattaa kokeilla sillähän se selviää. - -M-
Kannattaakohan ostaa koko autoa, jos joutuu miettimään, voiko sillä ajaa talvella. Selkeästi sinulla on kuitenkin halu ajaa myös talvella.
Osta vaikka vanhempi Carrera 4 tuolla hintaa. - zorro
Itselläni on 350Z ja itsekin mietin tuota talviajoa mutta päätin kuitenkin, että auto saa olla talven tallissa. Ei oikein raaskisi ajaa sillä loska/suolamössössä ja jos miettii viime talven lumikelejä, voi olla "hieman" haastavaa. Lisäksi tulee se talvirengas -kysymys eli saako oikean kokoisia renkaita. Kitkarenkaita ilmeisesti saisi useampiakin erilaisia mutta henk.kohtaisesti en sellaisia tuohon laittaisi tai sitten saisi todellakin miettiä, voiko talvella joka päivä lähteä liikenteeseen.
Joka tapauksessa, ei tuo talviajo varmasti mahdotonta ole mutta kannattaa ottaa nuo em. asiat huomioon.- juha
Olen myos ostamassa autoa, ja tuo 350 on yksi vahva vaihtoehto. Mutta siita lahdetaan et autolla ajetaan ymparivuoden, oli se sitten m3 tai 350z. Ei muuta kuin kitkat alle ja menoksi, onhan noita 911:kin nahty hangessa, samoin kuin vetteja.
- zorro
juha kirjoitti:
Olen myos ostamassa autoa, ja tuo 350 on yksi vahva vaihtoehto. Mutta siita lahdetaan et autolla ajetaan ymparivuoden, oli se sitten m3 tai 350z. Ei muuta kuin kitkat alle ja menoksi, onhan noita 911:kin nahty hangessa, samoin kuin vetteja.
Olet ihan oikeassa. Kirjoituksellani tarkoitin lähinnä sitä, että jos vain on mahdollisuus ajaa toisella autolla talvella, sitä vaihtoehtoa kannattaa miettiä. Tämä siis jokaisen urheiluauton kohdalla. Mutta ei mikään estä ajamasta 350Z:lla talvella, tietenkään, mahtava auto se on joka tapauksessa. Kunhan vain hankkii siihen mahdollisimman hyvät ja laadukkaat talvirenkaat. Luulisi, että jos ei sopivia kokoja löydy heti hyllyltä niin saisi sitten tilattua juuri sellaiset kuin haluaa.
- xXx
zorro kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Kirjoituksellani tarkoitin lähinnä sitä, että jos vain on mahdollisuus ajaa toisella autolla talvella, sitä vaihtoehtoa kannattaa miettiä. Tämä siis jokaisen urheiluauton kohdalla. Mutta ei mikään estä ajamasta 350Z:lla talvella, tietenkään, mahtava auto se on joka tapauksessa. Kunhan vain hankkii siihen mahdollisimman hyvät ja laadukkaat talvirenkaat. Luulisi, että jos ei sopivia kokoja löydy heti hyllyltä niin saisi sitten tilattua juuri sellaiset kuin haluaa.
Ongelmana ei varmaan ole niinkään renkaat. Kyllä sinne alle saa vaikka mitä kokoa, nastoilla tai ilman.
Matala alusta voi tuoda hieman jännitystä peliin, kun ylittää loskakasoja ja jääkokkareita. En tiedä miten hyvin on 350:n pohja suojattu..tai katteet kestää.
Loppu onkin kiinni kuskista miten ne kurvit taittuu.
- mak.o
Ei Z talviajossa ihan tuhoontuomittu ole, mutta parempiakin talviautoja tietysti löytyy. Ostin Dunlopin Winter Sport M3 -kitkarenkaat. Todella mukavat ja hiljaiset renkaat. Onhan ne peilijäällä tosi liukkaat, mutta silloin jätänkin ajamatta.
Z:n muhkea vääntö aiheuttaa sen että mutkissa perä irtoaa aika helposti, mutta ESP pitää huolen siitä ettei auto lähde pyörähtelemään...
Katselin auton pohjaa rasvamontusta ja onhan se reikäinen kuin juusto. Lisäksi lokasuojissa on koloja johon kura kerääntyy helposti. Ostin alustamassaa ja kotelonsuoja-ainetta ja suihkuttelin niitä kriittisen näköisiin paikkoihin. Hyvänä puolena Z:ssa on että alaosa on melkein kokonaan muovia, joten se ei ainakaan ruostu. :) - Anonyymi
Minulla oli audi a6 ja piti kulkea kevyesti 250kmh. Oli joku hiton sport malli, joku sr ta rs 6, eihän sieltä pääse edes pois istuimista kun istua könöttää niin alhaalla ja on kuin liimattu penkkiin vaikkei ole edes vöitä. Talvella meni hermo, kun pihasta olin lähtemässä ja 10cm auran jäljiltä pikku polanne ja kokeilin mennä varovasti. Niin eiköhän se paska ollut siinä kiinni. Kaikki pyörät löi tyhjää. Eli jäi pohjasta kiinni. Kyllä siinä hermot meni. Auton pitäisi kulkea niin hirveän kovaa, mutta eihän se kulkenut siitä edes eteenpäin. Tunti meni lumien raavinnassa pohjasta. Silloin päätin ettei nämä urheilumallit ole Suomen oloihin. Ja auto lähti vaihtoon ja se jumitus riitti!! Nyt mennään kaikkien yli että heilahtaa! Älä osta tällaista urheiluautoa talveksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4144798Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221936- 1451632
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751355Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151236Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791186Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise181149Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671076- 661042
- 381020