uskovaiset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ansku85

moi mie en ymmärrä noita uskovaisia kun niitten mielestä me tavalliset ihmiset ollaan jotenkin syntisiä.miusta sellaset himo uskovaiset on lapsena aivopesty ettei niillä sais olla mitään muuta kun JUMALA/JEESUS.HALLELUJAH.miettikää vähän elämä menee painollaan eteen päin eikä rukoilu auta kun että luule että joku jumala kuulee ja auttaa katoin yhtä ohjelmaa siinä äiti rukoili tyttärensä puolesta että jumala parantaa tytön se on ihan ok mutta ei se auta tyttöä parantamaan vai lääketiede siihen pystyy anteeksi jos jotain mun kirjotus loukkasi... se on vaan miun mielipide

17

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan!

      Niin no tuo on tietysti osittain tottakin osa uskovista pitää muita ihmisiä syntisinä. itse olen luterilainen ja uskon Jumalaan vahvasti! Ja mitä sen tytön pelastamiseen tulee niin Jumala auttaa kaikkia. Et ehkä ole kuullut mutta Jumalan armolla on parannettu syöpiä ja kasvaimia ja muitakin tauteja joihin ei nyky lääke tiede vielä ole keksinyt kunnon parannus keinoa! Rukoilemalla ja uskomalla syntyy ihmeita. Oikeasti itsekkin olen tämä todennut kerran elämässäni. :)

      • Nimetön

        anteeks nyt vaan mutta minä en usko minulla on elämä ollut niin perseestä kun voi van olla niin en usko muutakun kuolemaan


      • Loukkaantunut.....
        Nimetön kirjoitti:

        anteeks nyt vaan mutta minä en usko minulla on elämä ollut niin perseestä kun voi van olla niin en usko muutakun kuolemaan

        Juu,himouskovaiset on kyllä aika ihme porukkaa... Mun ukki on jehova, ja oon saanut kuulla sitä niitten höpinää koko ikäni. kerronpa sitten tässä omakohtaisen kokemukseni. Menin kihloihin kesällä ja muutin yhteen poikaystäväni kanssa toiselle paikkakunnalle. Käytiin mun perheen kanssa iskän vanhempien luona kylässä viime launtaina. Ukki ei tervehtinyt minua ja kultaani, ei tullut samaan aikaan kahville tai saati puhunut mitään meille. Ihan kuin oisin tehnyt hirveen synnin...Niin kai olenkin,hänen mielestään. Onko niin vaikeaa hyväksyä sitä että kaikki ei halua olla jehovia? En ymmärrä miten mummi on kestänyt tätä hihhulointia yli 40 vuotta... Mummi ei siis oo jehova. Ukki ei ole ikinä käynyt kenenkään sisaruksieni synttäreillä, saati sitten mun rippijuhlissa. Miks sitä uskontoa täytyy noudattaa niin pilkun tarkkaan... Ihme että ukki oli edes oman äitinsä hautajaisissa keväällä....Tästä lähtien käyn tapaamassa vain mummiani,en halua hylätä häntä sen takia että ukkini ei hyväksy elämäntilannettani...


      • gehegaohöseg

        että kumma kun en ole koskaan nähnyt / kuullut ainakaan että joku olisi todistettavasti kokenut tuollaisen ihmeparantumisen, mutta semmostaporukkaa on jotka on rukoillu vaikka kuinka kauheasti ja sydämmensä pohjasta ja olleet synnittömiä ja ovat silti kuolleet tuskallisesti. Äläkä vain sano että jumalalla olisi heille joku tehtävä taivaassa tai mitään vastaavaa skeidaa.


      • Maternity
        gehegaohöseg kirjoitti:

        että kumma kun en ole koskaan nähnyt / kuullut ainakaan että joku olisi todistettavasti kokenut tuollaisen ihmeparantumisen, mutta semmostaporukkaa on jotka on rukoillu vaikka kuinka kauheasti ja sydämmensä pohjasta ja olleet synnittömiä ja ovat silti kuolleet tuskallisesti. Äläkä vain sano että jumalalla olisi heille joku tehtävä taivaassa tai mitään vastaavaa skeidaa.

        Minulla on pieni veljenpoika, joka täyttää tammikuussa 6 vuotta. Kun hän syntyi, hän oli tämän suuren aluesairaalan siihen asti (ja vielä tähän päivään asti) vaikeimmin munuaissairas lapsi. Mitään toivoa ei annettu. Ei mitään.

        Kumma vain, että lapsi, jota lähinnä pidettiin elossa muutama päivä, jotta vanhemmat voisivat tottua ajatukseen luopumisesta, jota ei juuri hoidettu muuten kuin pidettiin elintoimintoja yllä, alkoikin yhtäkkiä tarvita esim. hengityskonetta vähemmän. Yhä vain vähemmän ja vähemmän. Lopulta lääkärit uskoivat, että tuo pikkuruinen ihminen saattaisi sittenkin selvitä. Hänet kiidätettiin vielä isompaan sairaalaan ja leikattiin. Vieläkään ei suuria toiveita annettu.

        Kun tämä rakas veljenpoikamme pääsi ensimmäistä kertaa sairaalasta kotiin noin 1,5 kuukauden ikäisenä, pysäytti häntä hoitanut erikoislääkäri vanhemmat käytävällä ja sanoi seuraavat sanat: "Kun tätä lasta katsoo, tietää kyllä, että ylhäällä on jotain. Ihmisen voimat ja taito eivät olisi häntä kyenneet pelastamaan." Ja siihen meidän kaikkien täytyy yhtyä. Mikään muu ei auttanut kuin rukous. Ei tämän pikkuisen puolesta rukoiltu missään seurakunnan tilaisuuksissa, ei joukolla. Jokainen meistä läheisistä sen sijaan rukoili kukin tahollaan. Rukoili epätoivonkin keskellä. Ja ne rukoukset kuultiin.

        Tätä tarinaa ei liioiteltu, ei kaunisteltu. Se on totta sanasta sanaan. Kyllä näitä ihmeitä tapahtuu.


      • tyttö
        Maternity kirjoitti:

        Minulla on pieni veljenpoika, joka täyttää tammikuussa 6 vuotta. Kun hän syntyi, hän oli tämän suuren aluesairaalan siihen asti (ja vielä tähän päivään asti) vaikeimmin munuaissairas lapsi. Mitään toivoa ei annettu. Ei mitään.

        Kumma vain, että lapsi, jota lähinnä pidettiin elossa muutama päivä, jotta vanhemmat voisivat tottua ajatukseen luopumisesta, jota ei juuri hoidettu muuten kuin pidettiin elintoimintoja yllä, alkoikin yhtäkkiä tarvita esim. hengityskonetta vähemmän. Yhä vain vähemmän ja vähemmän. Lopulta lääkärit uskoivat, että tuo pikkuruinen ihminen saattaisi sittenkin selvitä. Hänet kiidätettiin vielä isompaan sairaalaan ja leikattiin. Vieläkään ei suuria toiveita annettu.

        Kun tämä rakas veljenpoikamme pääsi ensimmäistä kertaa sairaalasta kotiin noin 1,5 kuukauden ikäisenä, pysäytti häntä hoitanut erikoislääkäri vanhemmat käytävällä ja sanoi seuraavat sanat: "Kun tätä lasta katsoo, tietää kyllä, että ylhäällä on jotain. Ihmisen voimat ja taito eivät olisi häntä kyenneet pelastamaan." Ja siihen meidän kaikkien täytyy yhtyä. Mikään muu ei auttanut kuin rukous. Ei tämän pikkuisen puolesta rukoiltu missään seurakunnan tilaisuuksissa, ei joukolla. Jokainen meistä läheisistä sen sijaan rukoili kukin tahollaan. Rukoili epätoivonkin keskellä. Ja ne rukoukset kuultiin.

        Tätä tarinaa ei liioiteltu, ei kaunisteltu. Se on totta sanasta sanaan. Kyllä näitä ihmeitä tapahtuu.

        Olipa ihana kuulla! Minun veljenpoikani sairastui vakavaan syöpään 3-vuotiaana. Syöpä oli levinnyt maksasta munuaisiin ja keuhkoihin ja ties minne. Pieni poika oli siis täynnä syöpää. Toivoa ei lääkärit antaneet. Tänään poika on terve ekaluokkalainen. Kiitos siitä Yläkertaan!


      • syöpäläinen
        tyttö kirjoitti:

        Olipa ihana kuulla! Minun veljenpoikani sairastui vakavaan syöpään 3-vuotiaana. Syöpä oli levinnyt maksasta munuaisiin ja keuhkoihin ja ties minne. Pieni poika oli siis täynnä syöpää. Toivoa ei lääkärit antaneet. Tänään poika on terve ekaluokkalainen. Kiitos siitä Yläkertaan!

        Minä sairastuin muutama vuosi sitten erikoispahaan syöpään, ja kyllä täytyy sanoa että Jumala se on joka auttaa, joka johtaa lääkäreitä ja hoitajia, toimii heidän kauttaan. Toimii lääkkeiden kautta, toimii hengityskoneen kautta..ei mitään tapahdu Hänen tietämättään. Tänään olen terve.


    • aihealuetta

      ja miteköhän tää liittyy aiheeseen viikkoraha??
      Pistäisit nyt ees oikeelle alueelle.. Toi äiti%isä alue sopis parhaiten tälle keskustelulle..

    • Jasper

      Se miks joku uskoo Jumalaan syvästi johtuu siitä et ne ajattelee et maanpäällinen aika kestää noin 100 vuotta ja sit alkaa joko paratiisi tai helvetti...Ne ei haluu riskeerata "Taivaan portin avainta" joten ne pyhittää koko elämänsä Jumalalle ja varmistaa pääsyn taivaseen...must se on ihan ok koska must uskovaiset on vaa "pitkäkatseisia" eikä kiinnity vaan tähän päivään eli ne kattoo kauas tulevaisuuteen...

      Mut tommonen yli intoilu tappaa ympärillä olijoilta kiinnostuksen Jumalaan....se on sääli

    • Maternity

      Pikkuisen perustietoa elävästä uskosta.

      - Jokainen ihminen on perisynnin turmelema. Emme pysty elämään niin kuin Jumala vaatii. Jos joku sanoo täyttäneensä kaikki kymmenen käskyä, hän valehtelee, sillä jo ajatus riittää niiden rikkomiseen. Esim. jos ajattelee, että onpa äiti tyhmä, on rikkonut neljännen käskyn, ja samoin viidennen (älä tapa).

      - Tämän vuoksi ei meistä kenelläkään ole oikeutta ajatella, että olisi jotenkin parempi ihminen ja synnittömämpi kuin muut. Jos näin on, ei tämän ihmisen sydämessä ole enää elävää uskoa. Hän on omavanhurskas, joka ajattelee pelastuvansa omasta ansiostaan ja näin "nollaa" Kristuksen pelastustyön. Raamattu tuomitsee omavanhurskaan.

      - Uskominen on kilvoittelua joka päivä. Raamattu sanoo, että "usko on vahva uskallus siitä, mitä toivotaan, ja ei näkymättömistä epäile." Usko ei vaadi todisteita.

      - Elävä usko ja Pyhän Hengen vaikutus saa aikaan ihmisen sydämessä muutoksen. Uskovainen ihminen ei halua tehdä syntiä. Omatunto taas kertoo, mikä on syntiä, mikä ei. Se, mikä tuntuu pahalta, on syntiä. Sen tietämiseen ei tarvita aivopesua. Tästä esimerkkinä eräs ystäväni, jonka tausta ei ole uskovainen, mutta joka jo ennen parannuksen armon saamista huomasi, että tietyt asiat, esim. meikkaaminen, tuntui pahalta ja väärältä, turhalta. Omatunto teki työtä, Jumala antoi synnin tunnon.

      - Kaste ei pelasta. Raamatussa toki sanotaan, että "joka uskoo ja kastetaan, se saa elää". Mutta kaste ei ole välttämätön. Samaan syssyyn Raamattu nimittäin jatkaa "Mutta joka ei usko, se kadotetaan." Tässä yhteydessä ei puhuta kasteesta mitään.

      - Näin ollen luterilaisen kirkon käsitys kasteen pelastavasta voimasta on Raamatun vastainen. Kaste on uskoa vahvistava voima, aivan kuten ehtoollinenkin. Niistä ei kumpikaan voi pelastaa ihmistä, joka ei anna uskon näkyä elämässään muuten.

      - Usko ei ole tekoja, mutta se näkyy teoissa. Teoilla ei voi tulla autuaaksi, mutta elävä usko herättää sydämessä halun tehdä hyvää. Siitä huolimatta uskovainenkin ihminen on yhä perisynnin vaikutuksen alaisena. Paavali sanoo Raamatussa näin: "Sitä hyvää, mitä minä tahdon, en minä tee, mutta sitä pahaa, mitä minä en tahdo, sen teen minä, en kuitenkaan minä, vaan synti, joka minussa asuu."

      - Jumalan kanssa ei voi "kahden kesken" sopia pelastumisesta. Vrt. esim. Paavalin tarina Raamatussa. Moni uskoo, että rukoilemalla voi saada synnit anteeksi. Tämä on kuitenkin Raamatun mukaan mahdotonta. Tarvitaan aina välittäjä. Hänen ei tarvitse olla aikuinen, ei teologian ammattilainen, ei mies tai nainen. On vain yksi vaatimus: Hänen täytyy olla uskovainen. Jeesus jätti opetuslapsilleen Taivaan valtakunnan avaimet: "Joille te maan päällä annatte synnit anteeksi, niille ne ovat anteeksiannetut taivaassa. Joilla te ne pidätte, niille ne ovat taivaassa pidetyt."

      - Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että uskovaisella olisi oikeus sanoa, että sinulle annetaan anteeksi, sinulle ei. Mutta jolle uskovainen ei ole syntejä anteeksi saarnannut, sillä ne eivät ole anteeksi.

      - Lapsi on uskon esikuva. Lapsen usko on puhdas ja varma, horjumaton. Lapsikin voi joutua syntiin, mutta hän ei koskaan epäile. Sylilapsi, myös kastamaton, on uskovainen. Raamatussa sanotaan, että "äitisi kohdussa minä sinut pyhitin." Näin ollen myös kastamaton lapsi pääsee taivaaseen. Myös hän, joka on jo kohdussa kuollut.

      - Usein sanotaan, että uskovaiset tuomitsevat muita. Näin ei kuitenkaan ole. Tuomiovalta on yksin Jumalalla. Kun sanon, että joka ei usko, joutuu kadotukseen, tuomio ei tule minulta, vaan Raamatusta ja siis Jumalalta.

      Näin minä siis uskon. Kuulun luterilaiseen kirkkoon, minut on kastettu, konfirmoitu ja vihitty avioliittoon kirkon papin toimesta. Silti voin olla joissain asioissa eri mieltä luterilaisen kirkon kanssa, sillä kirkon tunnustus lipuu koko ajan kauemmaksi Raamatun sanomasta.

      Omakohtainen usko ei vaadi kuulumista mihinkään kirkkokuntaan, ei lahkoon eikä herätysliikkeeseen. Eikä jonkun noiden jäsenyys pelasta ketään. Vaaditaan elävää uskoa sydämessä. Sen saa Jumalan armosta ja Kristuksen ansion tähden. Vain ja ainoastaan.

      • uskistyttö

        Toi oli tosi hieno teksti! Jos et pahastu, voisin tulostaa tuon, niin sitten voin lueskella tuota jos satun kaipaamaan jotain selkeyttävää ajatusta johonkin ongelmaan. Olet todellakin kirjoittanut selkeästi pelastumisen ja uskon perussanoman. Niin, että kiitos vaan! :D


    • JalliJäbä

      Miksi edes aloitat tällaista keskustelua kun selvästi et tiedä mistään mitään?

    • Nimetön

      Mielestäni TV-ohjelmat ovat pelkkiä ohjelmia!!!
      Ei niitä tarvi uskoo.
      Eikä uskovaisia tarvi pilkata. Se on heidän oma vakaamuksensa ja Jumala on olemassa.
      Mistä maailma muuten olisi saanut alkunsa???
      Olkaa iloisia elämästänne ja kiittäkää Herraa luomastaan!!!!

      • uskossa

        Toivottavasti joskus tulet saamaan samanlaisen ilon elämääsi ku minä. Jeesuksen nimessä. älä mollaa uskovaisia kun et ilmeisesti itse o kokeillu Jeesusta. Kannattaa, eikä maksa mitään!
        Jumalan siunausta!


      • blaa blaa
        uskossa kirjoitti:

        Toivottavasti joskus tulet saamaan samanlaisen ilon elämääsi ku minä. Jeesuksen nimessä. älä mollaa uskovaisia kun et ilmeisesti itse o kokeillu Jeesusta. Kannattaa, eikä maksa mitään!
        Jumalan siunausta!

        Mun äiti ja iskä on uskossa...mut mää en...vaikeeta.
        Oon kuunnellu niiden juttuja ku ne puhuu uskovaisystävien kanssa. Yleensä jutut ei oo mitenkään ilosia, vaan aina puhutaan jostain vakavasta ja surullisesta ja herraa kiitellään aina joka välissä siitä että vielä ollaan hengissä.
        Toisia uskontoja moititaan koska he ovat saatanan lähettiläitä.
        Sitten aina moittivat jos kiroilen. Ulkona ei viikonloppuiltaisin saisi olla koska luulevat koko ajan että olen juopottelemaan lähdössä ja sen myötä minusta tulee joku helv. saatanan palvoja,

        ja koulun diskot eivät ole "uskovaisten paikkoja"..sanoivat että siellä soitetaan pahaa musiikkia ja sieltä tulee vain hankaluuksia, vituttaa tollanen...

        Pienempänä olin mukana helluntai herätysseuran kokouksissa. Saarna on aina tyyliin tämä: sielunvihollinen tulee ja otta ruumiimme haltuun, taistelkaamme sitä vastaan siskot ja veljet. rukoilkaamme jumalalta voimia että jaksamme pysyä erossa perkeleen voimasta....
        Tuskaista kuuneltavaa.

        Ukkikin on uskossa, ja kerran melkein koko suku oltiin isovanhempien luona joulun jälkeen. Täti näytti videolta joulupukin vierailua. Ukki istui vain hiljaa. Myöhemmin veimme sen takaisin vanhusten taloon. Matkalla kertoi: Nyt meni kyllä joulu pilalle, kun piti tuollaista joulupukkia näyttää...luulee varmaan että joulupukki on itse saatana ja tontun saatanan kätyreitä, jotka yrittää astua jumalan edelle "joulun sanomassa".

        Jos tullaan uskoon niin se tapahtuu "kolahtamalla", eli yks kaks tajutaan että tämä on se juttu jota haluan tehdä, ei siihen väkisin voi pakottaa...Uskovaiset vanhemmat, jos lapsenne ei pienen käännyttelyn jälkeen näytä kiinnostuvan helluntai herätyksestä, niin antakaa olla. Se on tuskaisaa lapsien kannalta, jos luullaan että automaattisesti lapsetkin ovat uskossa...huh huh....

        En ole vielä itse kehdannut sanoa vanhemmille, että ei minusta uskovaista tule....kai ne sen jossain vaiheessa ymmärtää...

        Kaverit haukkuu: vitun uskovainen, etkö saa illalla olla ulkona vitun paska...ei oo kivaa.
        Jos joku kaveri tulee käymään niin pitää aina ensiksi kerätä kaikki "uskovaisten materiaali" pois pöydiltä, niin eivät rupee haukkumaan.

        Sitten yks kaveri: aina tulee sanomaan että "eikös se sun isä oo joku hihhuli, joka opettaa että ei saa valehdella ja että isä on joku tekopyhä paska, jolla on 10 raamattua ja niitä sitten iltaisin lueskellaan....

        Te jotka ette ole uskossa: elkää moittiko toisia uskonnon takia. ja muistakaa, että jos jonkun vanhemmat kuuluvat johonkin uskontoon, se ei tarkoita että myös heidän lapsensa kuuluvat.

        Siinä teille lukemista.


    • Anonyymi

      Mielestäni uskovaiset eivät ajattele, että "muut ihmiset" ovat syntisiä. Tarkoitan siis, että uskovaiset eivät halveksi epäuskovaisia, vaikka siltä voisi vaikuttaa. Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta :)

    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat lapsellisia jotka uskovat satuihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe