Asumme emännän kanssa kahdestaan 41 neliöisessä kerrostalossa. Vettä käytämme peseytymiseen, pyykinpesuun uudehkolla pesukoneella yms. Suihkussa ei ole edes kylpyammetta.
Nyt tuli sitten 770,01€ lasku seitsemältä ja puolelta kuukaudelta. Olen monessakin eri kerrostalossa asunut ja aina ennen on tullut tasauslaskusta rahaa takaisin tai sitten vesimaksu on ollut kiinteä. Eipä ole silti koskaan vedenkulutuksesta kukaan tullut valittamaan.
Maksamme vesiennakkoa 18€/kk per henkilö eli 36€/kk. Ennakon jälkeen jää maksettavaa 502,41€ seitsemältä ja puolelta kuukaudelta. Kyseessä siis ensimmäinen vesilasku taloyhtiöltä. Sähköä kulutamme vain 25€/kk. Mietin vain, että miten helvetissä tämä on mahdollista.
Laskussa on:
A-hinta:
Kylmävesi 4,7000 eur
Lämminvesi 9,7000 eur
Onko kyseessä siis eurohinnat per kuutio?
Mittarilukemat on muotoa 123,4567. Tämä siis tarkoittaa 123 kuutioita pyöristettynä, jos oikein olen ymmärtänyt. Suihkun kattopaneelin alta löytyi kaksi vesimittaria. Toinen lähtee pyörimään, kun kääntää hanan päälle ja kylmälle. Toinen taas lähtee päälle, kun valitsee lämmintä vettä ja toinen sammuu. Laskussa mittarilukemat on muotoa 123,4567.
Mittarilukemien mukaan olisimme käyttäneet 53 kuutioita kylmää vettä ja 54 kuutioita lämmintä vettä 7,5 kuukaudessa. Tämä olisi siis 107 kuutioita 7½kk aikana, joka tekisi 14,2 kuutioita kuukaudessa, joka tekee 0,5 kuutiota päivässä eli 500 litraa päiväkulutus. Mielestäni vähän yläkanttiin, koska asumme vain kahdestaan, emmekä käytä paljoakaan vettä. Oletetaan, että lukemat pitävät paikkansa niin siltikin summa on aivan mieletön.
Paljonko porukka käyttää vettä päivässä ja paljonkos teillä vesi maksaa?
Olen tässä muutamille kavereille ja sukulaisille soittanut ja kaikki ovat ihmetelleet, että miten tällainen on mahdollista. Itsellekkin tuli nyt aikamoisena yllätyksena.
Veden hinta
17
2471
Vastaukset
- Puhelimella
Taloyhtiö päättää veden hinnan. Vuokralais tapauksessa sitten vuokraisäntä mitä perii vuokralaiseltaan.
- järvessä pesulla
Toisessa mittarissa seisoo lukema 0041768.
Mittarissa myös teksti "x0,0003m3".
Mitä tuo meinaa?- järvessä pesulla
*korjaan
Siis lukema 00441768 - Anonyymi
Ai seisoo?
- Anonyymi
Mittari epäkunnossa! Normaali kulutus noin 40 m3 vuodessa henkilöä kosti.
- Anonyymi
Missä on 41- neliöinen kerrostalo?
- Anonyymi
Sun mustassa aukossa
- Anonyymi
Kuu on vielä lähes täysi. Se on kaunis, kun se nousee vuoren takaa.
- Anonyymi
Eipä sulla sitten muu nousekaan 🤣😅
- Anonyymi
Jyväskylässä on Suomen kallein vesi.
- Anonyymi
Itse en käytä kuin muutaman litran vettä päivässä.
- Anonyymi
Minä käyn ABC:n vessassa "venäläisessä suihkussa" ja otan samalla kanisterin täyteen juomavettä. Tulee vesiennakosta palautusta.
- Anonyymi
Mulla on keittiössä altaassa ämpäri johon kerään melkein kaiken veden mitä hanasta lasken.
Ämpäri kun on täynnä niin käytän veden WC:n huuhteluun.- Anonyymi
Miksi ihmeessä huuhtelet vessaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä huuhtelet vessaasi?
En huuhtelekaan. Vain pöntön, ja senkin sisäpuolelta.
- Anonyymi
Litra päivässä on sopiva päiväkulutus.
- Anonyymi
Kai sentään otat vettäkin välillä?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465791Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki563098- 1832665
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112412mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132119- 282105
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151806- 141419
- 1471354
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2621185