Teettekö korotuksen vuosittain? Mitä luokkaa prosenteissa voisi tällä hetkellä olla korotus? Kauanko ennen pitää vuokralaiselle ilmoittaa?
Vuokran korottamisesta
4
183
Vastaukset
- fhgj
Aloitapa vaikka tuolta
http://www.vuokraturva.fi/tietopankit/asunnon-vuokrauksen-kaesikirja
Muitakin hyviä lähteitä aiheesta löytyy, kun käyttää vähän netin hakukonetta. Vuokraa voi korottaa vain vuokrasopimuksessa selkeästi mainitulla perusteella. Kyseisen perusteen pitää myön olla vuokralaisen helposti itse tarkistettavissa.
- Valittaja_HV
Jos sopimukseen ei oteta vuokrantarkistusehtoa, vuokranantaja ei voi yksipuolisesti korottaa vuokraa. Vuokrankorotuksista tulee siis tällaisissa tapauksissa aina sopia erikseen. Jos uudesta vuokrasta ei päästä sopimukseen, vuokranantajalla on viime kädessä oikeus sanoa sopimus irti.
Eli joka tapauksessa korotus tai kenkää..... heh heh.. - Vuokraanantajakiiin
Valittaja_HV kirjoitti:
Jos sopimukseen ei oteta vuokrantarkistusehtoa, vuokranantaja ei voi yksipuolisesti korottaa vuokraa. Vuokrankorotuksista tulee siis tällaisissa tapauksissa aina sopia erikseen. Jos uudesta vuokrasta ei päästä sopimukseen, vuokranantajalla on viime kädessä oikeus sanoa sopimus irti.
Eli joka tapauksessa korotus tai kenkää..... heh heh..On eräs oikein hyvä tapa ilman indeksiehtoa.
Indeksikin voi olla negatiivinen, silloin tulee olla minimikorotusehto koska vuokranantajan kulut kyllä nousevat varmasti:
Isänn, huolto, vesi, jäte, vero, lämmitys ym ym ym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1961523Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231278- 521032
- 71949
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52863- 58863
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102824
- 82810
- 42794