Kissalle kaveri?

Kissan kaveri

Olen jo pidemmän aikaa pohtinut, että hankkisinko kissalleni kaverin.

Kissa on yksivuotias, leikattu, kiltti, erittäin aktiivinen ja leikkisä sisäkissa. Kotiväen kanssa kissa on sosiaalinen, mutta vieraita piilottelee mielellään saunassa ja muissa turvallisissa piilopaikoissaa, joskus kyllä tulee tekemään tuttavuuttakin, jos vieras on pidempään talossa (pieniä lapsia se pelkää, koska ei ole tottunut niihin).

Huolta kaverin hankkimisessa aiheuttaa kuitenkin se, että hyväksyykö perheen silmäteränä ollut pikku valtias uuden tulokkaan, vai voiko se masentaa kissan tai aiheuttaa sille turhia paineita?

Kaveria olen miettinyt siksi, että joskus tuntuu että en osaa tarjota kissalleni tarpeeksi aktiviteetteja, koska hän on niin vilkas ja tarmoa täynnä. Leikkiä lyödään kyllä päivittäin, piilotellaa, vaanitaan, heitellään leluja ja raksuja, kiipeilytelineet ja muut vempaimet on kisulle hankittu, mutta silti joskus mietin, että saisiko kissa lajitoveristaan parempaa seuraa kuin minusta ja miehestäni.

Kuulisin mielelläni kokemuksianne, miten kissat ovat sopeutuneet toisiinsa ja kannattaako kaveria hankkia yksivuotiaalle kisulle?

Suloista joulun odotusta kaikille kissaihmisille! :)

1

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissukaveri on jees

Ihan hyvin voit ottaa kaverin kissallesi. Ota mieluiten nuorempi kissa kuin eka kissasi on, ja eri sukupuolta oleva. Tutustuta kissat hiljalleen, anna uuden kissan olla ensin vain yhdessä huoneessa ja vie sille eka kissan hajuja haisteltavaksi, esim. toisen kissan makuualusta tms., ja toisinpäin. Kun ovat tutustuneet, leikitä niitä yhdessä ja ruoki niitä vierekkäin herkuilla, niin yhdistävät toistensa läsnäolon kaikkeen mieluisaan. Onnea matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      115
      2971
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1351
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      103
      1217
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1017
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      997
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      968
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      56
      865
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      703
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      688
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      642
    Aihe