Olen jo pidemmän aikaa pohtinut, että hankkisinko kissalleni kaverin.
Kissa on yksivuotias, leikattu, kiltti, erittäin aktiivinen ja leikkisä sisäkissa. Kotiväen kanssa kissa on sosiaalinen, mutta vieraita piilottelee mielellään saunassa ja muissa turvallisissa piilopaikoissaa, joskus kyllä tulee tekemään tuttavuuttakin, jos vieras on pidempään talossa (pieniä lapsia se pelkää, koska ei ole tottunut niihin).
Huolta kaverin hankkimisessa aiheuttaa kuitenkin se, että hyväksyykö perheen silmäteränä ollut pikku valtias uuden tulokkaan, vai voiko se masentaa kissan tai aiheuttaa sille turhia paineita?
Kaveria olen miettinyt siksi, että joskus tuntuu että en osaa tarjota kissalleni tarpeeksi aktiviteetteja, koska hän on niin vilkas ja tarmoa täynnä. Leikkiä lyödään kyllä päivittäin, piilotellaa, vaanitaan, heitellään leluja ja raksuja, kiipeilytelineet ja muut vempaimet on kisulle hankittu, mutta silti joskus mietin, että saisiko kissa lajitoveristaan parempaa seuraa kuin minusta ja miehestäni.
Kuulisin mielelläni kokemuksianne, miten kissat ovat sopeutuneet toisiinsa ja kannattaako kaveria hankkia yksivuotiaalle kisulle?
Suloista joulun odotusta kaikille kissaihmisille! :)
Kissalle kaveri?
Kissan kaveri
1
90
Vastaukset
- kissukaveri on jees
Ihan hyvin voit ottaa kaverin kissallesi. Ota mieluiten nuorempi kissa kuin eka kissasi on, ja eri sukupuolta oleva. Tutustuta kissat hiljalleen, anna uuden kissan olla ensin vain yhdessä huoneessa ja vie sille eka kissan hajuja haisteltavaksi, esim. toisen kissan makuualusta tms., ja toisinpäin. Kun ovat tutustuneet, leikitä niitä yhdessä ja ruoki niitä vierekkäin herkuilla, niin yhdistävät toistensa läsnäolon kaikkeen mieluisaan. Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232428- 1341905
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631246Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051216En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771111Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik321072Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241016Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942