Kannettava + sim

Onko kannettavissa paikka sim-kortille? Miten sillä otetaan nettin yhteys ulkona?

33

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu mallista

      Ei kaikissa ole.

    • Harvoissa malleissa on. Siksipä kannattaa suosioa mieluummin tavallisia kannettavia ja käyttää niissä mokkulaa tai kännykän wlan jakoa.

      • ei reeännaata

        Nettitikut on myös mainittava, ei pelkästään DNA:n mokkula. Tethering ei oikein toimi matkan päällä kun kännykän akku kuluu aika nopsaan tyhjäksi.


      • ei reeännaata kirjoitti:

        Nettitikut on myös mainittava, ei pelkästään DNA:n mokkula. Tethering ei oikein toimi matkan päällä kun kännykän akku kuluu aika nopsaan tyhjäksi.

        Sekään ei ole suuri ongelma kun on olemassa näitä lisäakkuja.


      • ei reeännaata
        vapunen kirjoitti:

        Sekään ei ole suuri ongelma kun on olemassa näitä lisäakkuja.

        Niin, kassillinen lisäakkuja mukaan niin kyllä pärjää ihan hyvin


      • ei reeännaata kirjoitti:

        Niin, kassillinen lisäakkuja mukaan niin kyllä pärjää ihan hyvin

        Yhdellä sellaisella päjää yhden päivän ja kun liittää wlan jako kännykän läppärin usb porttiin niin se lataa sitä samalla.


      • fdsafdsa

        "Harvoissa malleissa on. Siksipä kannattaa suosioa mieluummin tavallisia kannettavia"

        Ja miksikäs pitäisi suosia "tavallisia"? Läppärit joissa on SIM-paikka, ovat muuten aivan tavallisia, paitsi että niihin saa halutessaan myös SIM-kortilla 3G tai 4G verkon suoraan, eikä tarvitse tökkiä usb-reikään yhtä mittaa tai kikkailla kännykän kanssa.

        "Sekään ei ole suuri ongelma kun on olemassa näitä lisäakkuja. "

        Minulla on kyllä tasan yksi akku puhelimessa ja kyllä se aikamoista kikkailua olisi vaihdella niitä kesken kaiken...


      • fdsafdsa kirjoitti:

        "Harvoissa malleissa on. Siksipä kannattaa suosioa mieluummin tavallisia kannettavia"

        Ja miksikäs pitäisi suosia "tavallisia"? Läppärit joissa on SIM-paikka, ovat muuten aivan tavallisia, paitsi että niihin saa halutessaan myös SIM-kortilla 3G tai 4G verkon suoraan, eikä tarvitse tökkiä usb-reikään yhtä mittaa tai kikkailla kännykän kanssa.

        "Sekään ei ole suuri ongelma kun on olemassa näitä lisäakkuja. "

        Minulla on kyllä tasan yksi akku puhelimessa ja kyllä se aikamoista kikkailua olisi vaihdella niitä kesken kaiken...

        Vai että ulkopuolisen akun vaihto on hankalaa? Sehän laitetaan kännykkään usb kaapelilla.


      • Ikiliikkujaa
        vapunen kirjoitti:

        Yhdellä sellaisella päjää yhden päivän ja kun liittää wlan jako kännykän läppärin usb porttiin niin se lataa sitä samalla.

        Nyt tämä sankari julkaisi vahingossa ikiliikkujan salaisuuden.


      • ei reeännaata kirjoitti:

        Nettitikut on myös mainittava, ei pelkästään DNA:n mokkula. Tethering ei oikein toimi matkan päällä kun kännykän akku kuluu aika nopsaan tyhjäksi.

        " Tethering ei oikein toimi matkan päällä kun kännykän akku kuluu aika nopsaan tyhjäksi."

        USB:n kautta ihan toimiva ratkaisu. Toki kannettavan akku kuluu, mutta jos matkalla on käytössä virtapistoke, ongelmaa ei synny.


      • vapunen kirjoitti:

        Vai että ulkopuolisen akun vaihto on hankalaa? Sehän laitetaan kännykkään usb kaapelilla.

        Ai akku laitetaan kännykkään USB kaapelilla? Selvä...


      • tyttyryr
        vapunen kirjoitti:

        Vai että ulkopuolisen akun vaihto on hankalaa? Sehän laitetaan kännykkään usb kaapelilla.

        Ei se puhunut ulkopuolisesta akusta vaan LISÄakusta, jolla tarkoitti kakkosakkua joka vaihdetaan ykkösakun tilalle. Ei tuo pitäis it-ammattilaiselle olla yli käsityskyvyn.


      • tyttyryr kirjoitti:

        Ei se puhunut ulkopuolisesta akusta vaan LISÄakusta, jolla tarkoitti kakkosakkua joka vaihdetaan ykkösakun tilalle. Ei tuo pitäis it-ammattilaiselle olla yli käsityskyvyn.

        "Ei tuo pitäis it-ammattilaiselle olla yli käsityskyvyn."

        Meinaatko, että vapunen on joku IT-ammattilainen? Jotain rajaa sit vitsailuunkin.


      • timekillerx kirjoitti:

        Ai akku laitetaan kännykkään USB kaapelilla? Selvä...

        Kyllä. Näitä minäkin käytän ja hyvin pärjää.


      • tyttyryr
        timekillerx kirjoitti:

        "Ei tuo pitäis it-ammattilaiselle olla yli käsityskyvyn."

        Meinaatko, että vapunen on joku IT-ammattilainen? Jotain rajaa sit vitsailuunkin.

        Joo, tais mennä liian rankaksi. Ja tuo on liian tyhmä edes tajutakseen muiden vittuilevan sille sen profiilin vuoksi :D


      • vapunen kirjoitti:

        Kyllä. Näitä minäkin käytän ja hyvin pärjää.

        Kyllä minä vaihdan akun ihan vaan kuoren avaamalla ja ihan käsin poistamalla / asettamalla sen akun.

        Missä kohtaa tarvitsee USB kaapelia?


      • timekillerx kirjoitti:

        Kyllä minä vaihdan akun ihan vaan kuoren avaamalla ja ihan käsin poistamalla / asettamalla sen akun.

        Missä kohtaa tarvitsee USB kaapelia?

        Siinä jos haluaa ladata laitteen helposti ja ilman sammuttamista.


      • vapunen kirjoitti:

        Siinä jos haluaa ladata laitteen helposti ja ilman sammuttamista.

        Missä tässä puhuttiin lataamisesta? Sanoit, että akku vaihdetaan USB kaapelilla (mitä vittua?)

        "Vai että ulkopuolisen akun vaihto on hankalaa? Sehän laitetaan kännykkään usb kaapelilla. "


      • timekillerx kirjoitti:

        Missä tässä puhuttiin lataamisesta? Sanoit, että akku vaihdetaan USB kaapelilla (mitä vittua?)

        "Vai että ulkopuolisen akun vaihto on hankalaa? Sehän laitetaan kännykkään usb kaapelilla. "

        Niin. Usb kaapelin kautta ladataan kännykän akku ulkopuolisesta akusta: https://www.google.fi/search?q=varavirtalähde&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=J2F7VN6OA8nfywPaxoKYCQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg


      • vapunen kirjoitti:

        Niin. Usb kaapelin kautta ladataan kännykän akku ulkopuolisesta akusta: https://www.google.fi/search?q=varavirtalähde&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=J2F7VN6OA8nfywPaxoKYCQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg

        Eli kassillinen lisäakkuja ja kymmenen eri laitetta erikseen, jotta voi tehdä yhden asian? (päästä verkkoon) Entä jos ihan vaan hommais sen koneen sim- kortilla..


      •  vapunen
        timekillerx kirjoitti:

        Eli kassillinen lisäakkuja ja kymmenen eri laitetta erikseen, jotta voi tehdä yhden asian? (päästä verkkoon) Entä jos ihan vaan hommais sen koneen sim- kortilla..

        Tuollainen erikoiskone maksaa helposti enemmän kuin tavallinen kone, ei siis kannata.


      •  vapunen kirjoitti:

        Tuollainen erikoiskone maksaa helposti enemmän kuin tavallinen kone, ei siis kannata.

        Akut ja muut laitteet ovat varmaan ilmaisia..


      • ei reeännaata kirjoitti:

        Nettitikut on myös mainittava, ei pelkästään DNA:n mokkula. Tethering ei oikein toimi matkan päällä kun kännykän akku kuluu aika nopsaan tyhjäksi.

        Akkua voi ladata helposti, esim. autossa, pistorasiassa jne. tai sitten vaan lisäakkuja mukaan.


    • Juolu tulee

      Sähköiselle joulukortille on paikka kaikissa koneissa eikä lähettäminen maksa mitään,joten muistakaa läheisiänne!

    • a.v.

      http://www5.sonera.fi/ohjeet/3G-läppärin_käyttöönotto

      Soneran ohjeet, sovellettavissa toisillekin operaattorille.
      Tuo tuli ensimmäisenä haussa vastaan.

      Simmillä varustettu läppäri on hyvä ratkaisu jos ei esim kotona tarvitse wlan:ia muille laitteille, turha niitä pulikoita on mukana raahata, ja maksavatkin (wlan pulikka) vielä paljon.
      .

    • Sellaiset ovat vaan niin harvassa että ei välttämättä kannata hankkia ellei löydy sellainen malli mikä vastaa tehoiltaan samanhintaisia ei sim malleja.

      • a.v.

        Aina voi vertailuhintaan lisätä sen n. 140€ jonka wlan-pulikka maksaa.


      • hinkki l
        a.v. kirjoitti:

        Aina voi vertailuhintaan lisätä sen n. 140€ jonka wlan-pulikka maksaa.

        Ostin just 3G Wifi lätyskän, maksoi 70 euroa. Aika tarpeeton höttö mutta saatan tarvita joskus.


      • Noissa malleissa vaan sitten muita ominaisuuksia. Esim. Toughbook.


    • Lisätä noin 50 euroa.

    • http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/HUAY330BL/huawei-ascend-y330-alypuhelin-musta

      Se on meinaan tyhmää maksaa liikaa. Tuo ei sovellu kunnolla puhelimeksi mutta hyvin wlan jakolaitteeksi. Siitä kun hiljentää kaikki äänet niin se toimii käytännössä wlan mokkulan tavoin tosin 3G yhteydellä.

      Jos haluaa 4G yhteyden niin sellainen maksaa tietenkin enemmän mutta 3G wlan jakolaite ei maksa maltaita. Itse tarvitsen 4G yhteyttä joten minulla on kalliimpi wlan mokkula.

      • a.v.

    • Ei välttämättä. Tavallisesti yhteys muodostetaan langattoman lähiverkon kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe