Monopolyn säännöt

mörö

Hei!
Olen hukannut monopolyn säännöt enkä muista paljonko rahaa alussa jaetaan pelaajille. Voisiko joku tämän tietävä ystävällisesti kertoa minullekin!?
Kiitos etukäteen!

19

26534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syer

      mitä monopolya tarkoitat?-

      • Jarkko Niemi

        Saattaa olla kohtuullisen turvallista veikata, että se on Parkerin klassista perusmonopolia. Ainiin, siitäkin voi olla markka ja euroversiot nykyään.

        Niin monopolista on myös junior versio, jossa käsitellään huomattavasti pienempiä rahamääriä, ja sääntöjä on karsittu.


      • Matti
        Jarkko Niemi kirjoitti:

        Saattaa olla kohtuullisen turvallista veikata, että se on Parkerin klassista perusmonopolia. Ainiin, siitäkin voi olla markka ja euroversiot nykyään.

        Niin monopolista on myös junior versio, jossa käsitellään huomattavasti pienempiä rahamääriä, ja sääntöjä on karsittu.

        30000 mk jokaiselle pelaajalle. On muuten loistava peli.


      • Nimetön

        Niin anteeksi.... kysymys on siis tosiaan parkerin markka monopolysta.


      • dumbo
        Jarkko Niemi kirjoitti:

        Saattaa olla kohtuullisen turvallista veikata, että se on Parkerin klassista perusmonopolia. Ainiin, siitäkin voi olla markka ja euroversiot nykyään.

        Niin monopolista on myös junior versio, jossa käsitellään huomattavasti pienempiä rahamääriä, ja sääntöjä on karsittu.

        Pelissä on 20, 100, 200, 400, 1000, 2000 ja 10000 markan seteleitä.


    • dumbo

      Niin tarkoitan siis parkerin markkamonopolya, netistä kun ei mistään löydy ohjeita

    • suvi

      jos se on joskus 80-90 luvun puolelta oleva pelilauta. 100mk x10kpl 200mk x 10kpl 500mk x3kpl 1000mk x 4kpl 2000mk x6kpl 10000mk x1kpl

      On olemassa versio missä on 50mk:sia mutta siitä en tiedä.

      Mukavia pelihetkiä!

      • dumbo

        Kiitoksia paljon, mutta vielä vähän täydennystä kaipaisin. Pelissä on 20, 100, 200, 400, 1000, 2000 ja 10.000 markan seteleitä. Peli taitaa olla 1996 vuoden versio. Jos vain joku voisi auttaa. Kiitos


      • polisti
        dumbo kirjoitti:

        Kiitoksia paljon, mutta vielä vähän täydennystä kaipaisin. Pelissä on 20, 100, 200, 400, 1000, 2000 ja 10.000 markan seteleitä. Peli taitaa olla 1996 vuoden versio. Jos vain joku voisi auttaa. Kiitos

        2x 10.000, 4x 2.000, 1x 1.000, 1x 400, 2x 200, 1x 100, 5x 20


      • Jari.
        polisti kirjoitti:

        2x 10.000, 4x 2.000, 1x 1.000, 1x 400, 2x 200, 1x 100, 5x 20

        edellinenhän sen jo sanoi miten ne menee.. eli eihän sillä oo oikeestaa väliä miten paljon ottaa tiettyjä seteleitä, kunhan ottaa 30 000 mk ja sillä selvä. vaikka 3 x 10 000 eikä muita ollenkaa. ja euro monopolissa 2 500€


      • monopoly hammo
        Jari. kirjoitti:

        edellinenhän sen jo sanoi miten ne menee.. eli eihän sillä oo oikeestaa väliä miten paljon ottaa tiettyjä seteleitä, kunhan ottaa 30 000 mk ja sillä selvä. vaikka 3 x 10 000 eikä muita ollenkaa. ja euro monopolissa 2 500€

        ettekö tiedä miten monopolyä pelataan??????. mulla on markka ajan monopoly ja osaan pelata sitä vaikka oon alaasteella. mutta vaikka se on vanha se on PARAS!! >:)


      • Anonyymi
        monopoly hammo kirjoitti:

        ettekö tiedä miten monopolyä pelataan??????. mulla on markka ajan monopoly ja osaan pelata sitä vaikka oon alaasteella. mutta vaikka se on vanha se on PARAS!! >:)

        Meilläkin ja oon myös ala asteella ja se on super hauskaa


    • ?

      Terve!

      Hävitin Monopoly suomen säännöt. Voisiko joku kertoa, kuinka paljon rahaa pelaajille jaetaan alussa?

      Kiitos!

      • pelle hermanni

        Moi. Monopoly, Hasbro/ Brio, 1993, artno: 06951SF0393,
        jokaiselle pelaajalle 30.000 seuraavasti:
        2* 10.000
        2* 500
        5* 20
        3* 2.000
        6* 100
        2* 1.000
        6* 50
        Ja ei kun pelamaan. Hyvää kesänjatkoa.


      • Anonyymi00019
        pelle hermanni kirjoitti:

        Moi. Monopoly, Hasbro/ Brio, 1993, artno: 06951SF0393,
        jokaiselle pelaajalle 30.000 seuraavasti:
        2* 10.000
        2* 500
        5* 20
        3* 2.000
        6* 100
        2* 1.000
        6* 50
        Ja ei kun pelamaan. Hyvää kesänjatkoa.

        Terve kiitokset "Pelle Hermannille" minullakin on ollut vaikeuksia löytää ohjeita ja kaikkissa monopoly:ssa on eri seteleitä mitä meillä on. Pelissämme on 20, 50, 100, 500, 1000, 2000, 10,000 markan seteleitä joten kiitos tästä tiedosta että paljon aloitus rahaa tulee.


    • ???

      pelaajille jaetaan aluks 4000 tuhatta markkaa

      • ?

        Onko verottaja vienyt loput?


    • muumi00

      Olen samaa mieltä ´polistin´kanssa

    • monopoliisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe