Miten saada 3 v pukemaan

Iso puettava

Eli meidän kohta 3 v tyttö on aina ollut hurjan tempperamenttinen.
Tulistuu todella herkästi.
Tyttö on kuitenkin huomattavasti rauhoittunut kun vertaa siihen kun hän oli 2 vuotta.
Oikeastaan isoin ongelma on enää pukeminen ja riisuminen.
Ensinnäkään ei ole koskaan ollut kiinnostunut kummastakaan, eikä halua edes yrittää. Mikään maanittelu ei auta.
Ja vaikka minä en vaatisikaam tyttöä pukemaan niin hän huutaa ja rimpuilee kun minä yritän saada hänelle vaatteita päälle.
En todellakaan haluaisi enää 3 vuotiasta täysin pukea, mutta en vain keksi miten saisin hänet edes yrittämään....

Ideoita?

2

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainneuvoa

      Muutu itse passiiviseksi lapsen pukemisen suhteen... heitä vaatteet lattialle esim.talvihaalari ja kysy lapselta että missähän se vetoketju on? Jos löytää sen, kehu häntä ja kysäise leikkisästi että mitenköhän ne jalat saataisiin sinne sisälle? Miten saadaan vetoketju ylös? Tee pukemisesta siis mukava asia, älä pakota koska se voi lisätä vastustelua. Vähän sama asia kuin potalle opettamisen kanssa.

      Jos ei pukeminen itsenäisesti onnistu niin ole kärsivällinen, äläkä tee siitä isoa numeroa, oppii kyllä ajan kanssa. Mun mielestä on jo iso askel että lapsi osaa laittaa esim. pipon päähän itse.

    • yted

      Meidän 3v:n kanssa taistellaan samasta asiasta :D Osaa kyllä itse pukea, mutta nyt on hirveä uhma päällä ja etenkin ulkovaatteet on varma raivokohtaus. Sukkahousuja ja yleensäkin housuja vihaa yli kaiken. Olen nyt koittanut josko hameet menis päälle, kun mieluiten olisi pikkarisillaan.

      Tällä hetkellä tehoaa suhtkoht hyvin se, että ulos lähtiessä alan kyselemään, että mitä pitäis ekana pukea päälle jne. Tänäänkin vältettiin ulkovaatekilahdus sillä, että menin päivittelemään ulkohousuille, että mitä te täällä mun tyttöä kiusaatte ja yhdessä komennettiin niitä ja puettiin päälle. Joskus tuo toimii, joskus ei. Mitään aikarajoja tai minä menen nyt juttuja ei kannata meillä toteuttaa, kun muksu jää vain huutamaan sisälle, vaikka menisin ulos, ei se sen enempää pue :D

      Joku vinkkasi sitä, että ala viemään ulos niissä vaatteissa mitä suostuu pukemaan, kyllä pakkasella pian huomaa kannattiko. Se on seuraavana ohjelmassa, jos tämä pelleilykonsti ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe