Miten saada 3 v pukemaan

Iso puettava

Eli meidän kohta 3 v tyttö on aina ollut hurjan tempperamenttinen.
Tulistuu todella herkästi.
Tyttö on kuitenkin huomattavasti rauhoittunut kun vertaa siihen kun hän oli 2 vuotta.
Oikeastaan isoin ongelma on enää pukeminen ja riisuminen.
Ensinnäkään ei ole koskaan ollut kiinnostunut kummastakaan, eikä halua edes yrittää. Mikään maanittelu ei auta.
Ja vaikka minä en vaatisikaam tyttöä pukemaan niin hän huutaa ja rimpuilee kun minä yritän saada hänelle vaatteita päälle.
En todellakaan haluaisi enää 3 vuotiasta täysin pukea, mutta en vain keksi miten saisin hänet edes yrittämään....

Ideoita?

2

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainneuvoa

Muutu itse passiiviseksi lapsen pukemisen suhteen... heitä vaatteet lattialle esim.talvihaalari ja kysy lapselta että missähän se vetoketju on? Jos löytää sen, kehu häntä ja kysäise leikkisästi että mitenköhän ne jalat saataisiin sinne sisälle? Miten saadaan vetoketju ylös? Tee pukemisesta siis mukava asia, älä pakota koska se voi lisätä vastustelua. Vähän sama asia kuin potalle opettamisen kanssa.

Jos ei pukeminen itsenäisesti onnistu niin ole kärsivällinen, äläkä tee siitä isoa numeroa, oppii kyllä ajan kanssa. Mun mielestä on jo iso askel että lapsi osaa laittaa esim. pipon päähän itse.

• yted

Meidän 3v:n kanssa taistellaan samasta asiasta :D Osaa kyllä itse pukea, mutta nyt on hirveä uhma päällä ja etenkin ulkovaatteet on varma raivokohtaus. Sukkahousuja ja yleensäkin housuja vihaa yli kaiken. Olen nyt koittanut josko hameet menis päälle, kun mieluiten olisi pikkarisillaan.

Tällä hetkellä tehoaa suhtkoht hyvin se, että ulos lähtiessä alan kyselemään, että mitä pitäis ekana pukea päälle jne. Tänäänkin vältettiin ulkovaatekilahdus sillä, että menin päivittelemään ulkohousuille, että mitä te täällä mun tyttöä kiusaatte ja yhdessä komennettiin niitä ja puettiin päälle. Joskus tuo toimii, joskus ei. Mitään aikarajoja tai minä menen nyt juttuja ei kannata meillä toteuttaa, kun muksu jää vain huutamaan sisälle, vaikka menisin ulos, ei se sen enempää pue :D

Joku vinkkasi sitä, että ala viemään ulos niissä vaatteissa mitä suostuu pukemaan, kyllä pakkasella pian huomaa kannattiko. Se on seuraavana ohjelmassa, jos tämä pelleilykonsti ei toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      133
      10692
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      78
      3565
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      90
      2847
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      70
      1464
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      316
      1355
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      34
      1339
    7. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      1270
    8. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      141
      1246
    9. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      112
      1206
    10. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      49
      1150
    Aihe