Mercedes on ylihintainen ja yliarvostettu auto, jonka hankintaa ei voi järkisyin perustella. Heikko laatu ja toimimaton elektroniikka ja osin myös tekniikka turhauttavat käyttäjiä. Kallis hinta ei yksin riitä tekemään tuotteesta laatutuotetta.
Mercedes yliarvostettu
16
1549
Vastaukset
- Kallonkutistaja
Noinhan moni sepittelee tullissakin, kun on tuomassa käytettyä mersua ulkomailta Suomeen. Mutta hukkaan menee sepittelyt. Vaikkei minua toisaalta haittaa, vaikka sinä ja moni muukin ehkä pitää autoani arvossaan, jopa yliarvossaan. Eikä mahdollinen ylihintakaan ole minua yhtään haitannut, kun olen entisiä myynyt pois.
Mutta mitä muuten mersun hankintaa tulee, niin se on ainut automerkki, josta voi valita auton itselleen sekä tunne- että järkisyin. Kaikissa muissa merkeissä joutuu valitsemaan vain jomman kumman. - Kysymys
Millä realisti ajaa tuskin ainakaan "Ferrarilla":))
- tosiaan
että misä autos ei ole elektroniikka ongelmia... mun käsityksen mukaan kaikis misä sitä käytetään paljon, on myös paljon sitä vikaa
- iikse
Jos Mersu olisi yliarvostettu, ei se olisi niin haluttu auto, kuin se on ollut ja on yhä. Oma autoni on huippukuntoinen ja vähänajettu tuontipeli vuosimallia 1990. Autohan on periaatteessa vanha, mutta silti se aiheuttaa valtavasti kateutta kanssa-autoilijoissa. Eräskin Volvo-kuski parjasi, että mitä tuollaista rippikouluikäistä autoa kannattaa tuoda ulkomailta asti. Samantyyppisiä kommentteja olen saanut kuulla paljon. Johtuisiko siitä että, autoni, vaikka on vanha, näyttää kuin uudelta ja onhan siinä mersussa "sitä jotakin". Jopa mersun omistajia pidetään vähän tavallista sukankuluttajaa viisaampina, olen huomannut. Siitä tiedä, mutta järkevä hankinta Mersu on joka tapauksessa. Ja saapahan ajella armossa ( mersedes = suomeksi armo).
- marsu
Paskaako niistä peräpukamoista kärsivistä
muista, tai muun merkin omistavista autoilioista
kannattaa välittää. Niillä on ehkä autokauppaan
pitkä maksuhaitari?? Kun nää pitkään ajoon tarkoitetut meset on tarvinnut maksaa käteisellä verot. Työkaveri aukoi päätään myös
vanhasta mesestä, mut sit hänen Seat kilahti
vm.03 ja mä hinasin, joten se siitä - man-legally
onks se nykyäänki vielä
- Anonyymi
Mielipiteesi on paska
- Anonyymi
Kyl tää mun mersu ainakin on ihan vaan auto, mut tää onkin vanha seekakssatanen niin ei kai mitään ihmeellistä pitäis odottaakaan. Kallishan se kyllä oli, melkein viis tonnia. Eka mersu mulla siis, ja on siinä kai jotain kun ei koskaan ennen oo tullu naapurit kommentoimaan minun auton vaihtoja, ja nyt yks jos toinenkin mainitsee jotain asiasta. Omituista.
Niin, minunkin kohta yhdeksanvuotiasta lähes uuden näköistä S212
E220CDI - farkkua naarmutetaan Itä-Helsingin parkkipaikoilla
tahallaan tämän tästä.
Usein vahingot ovat sitä luokkaa, että kylki on maalattava.
Kuukausi sitten eri tekijä hakkasi autoa jollain tylpällä välineellä
kolme syvää kuoppaa sen kattoon.
Välttämättömät maalaukset hoidetaan nyt yhdellä kertaa,
mutta omavastuu menee kahdesti, koska on kaksi eri vahinkoa.
Tästä syystä minun on pidettävä sellaista kaskoa, josta bonukseni
(80%) eivät ilkivaltatöistä tipu, sillä maalaaminen omaan piikkiin
on kallista.
Auton katuarvo on maalattuna varovastikin arvioituna - alle 200
ajettuna - yli 15.000,- mutta olisi paljon halvempi, ellei jatkuvista
vahingoista lainkaan olisi välitetty.
Pitäisikö minun siis siirtyä sellaiseen automerkkiin, joka ei aiheuttaisi
mainittuja agressioita kansalaisissa.
Olen sen omalla verotetulla palkallani ostanut ja maksanut, enkä
esim. ole perinyt sitä.- Anonyymi
Vanha aloitus, (2004) mutta kommentoin silti.
Yhdeksänvuotias E220DDIT meni taas tunti sitten heittämällä vuosi-
katsastuksesta, ( km-lukema 188.000) vaikka iskunvaimentimia,
etu / takapään niveliä ei vielä ole vielä ollut tarpeen vaihtaa.
Myös vesipumppu on alkuperäinen, samoin pakoputki.
9-vaihteinen automaatti vaihtaa kuin unelma, tosin tämän vaihteiston
öljy vaihdetaan uusiin 100.000 km;n välein.
Jarrut on kertaalleen vaihdettu.
Joku sanoo, älä valehtele!
Aivan, sillä molemmat ilmajousitukset ovat tänä aikana menneet vaihtoon
ja niiden korjaus on kieltämättä kallista, mutta jos muita vikoja ei ole,
niin laskun loppusumman on kestänyt, kun siitä on työnvastaanotossa jo
varoitettu.
Auto on kyllä vuosittain käynyt "syynissä" Veholla.
Ei ole siis ollut kalliimpi kuin mikään muukaan auto. - Anonyymi
Paljon mielikuvillahan tuota myydään ja onhan se hyvä ajaa , mutta laatu on laskenut mitä oli muinoin , meillä mb ja toyota pihassa , samanikäiset ja suht samat ajettu , mersuun on saanu jo alustaan laittaa tukivarsia , jouset , iskarit yms . toitsuun ei muuta kuin jarruja kuten mersuunkin , toyotassa kevyempi ohjaus ja ajettavuus mutta mersu tarjoaa tietenkin ajo -ominaisuuksia ja paljon mukavampi ajettava kumminkin , toyotoja olisi lie saanu kaksi mesen hinnalla . mutta hinta/ laatuvertailussa mb ei pärjää . Kyllä se "johtotähti keulalla maksaa extraa suht reippaasti .
- Anonyymi
Skodahan on ollut v.1996 asti paras automerkki.Heti ,kun saksalaiset astuivat remmiin ,niin alkoi tapahtumaan....Ollut paras jo n.25v.Ei ole mersun ja pmv,n linttoja ikävä....
Niin eihän ne Mersu ja Bemari ole saksalaisia, kuten Skoda, jolle: "Heti kun saksalaiset astuivat remmiin, niin alkoi tapahtumaan". Taitaa olla kirjoittaja aika lintassa moista kirjoittaessaan, heh-heh!
- Anonyymi
Mersun startti kilahti ja samalla rikkoi kytkimen. Videolla asiantuntevaa korjaustoimintaa perheen voimin:
https://www.youtube.com/watch?v=2EKpK787aCY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1423011Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi322540- 1362096
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1411728Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831447- 341314
- 1031239
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21209Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta671184Pienimies pääsi kunnanjohtajaksi
Se oli suuri voitto meille kaikille, nyt saa Yli-torniolaiset maistaa miten kuntaa johdetaan.251070