Ikäkaudet: tammi-helmi-maalis-?

vanhan kansan viisau

Kun tässä vähän päälle nelikymppisenä selvitettyäni nuorempien vuosieni hankaluuksista ison osan ja kirjoitettuani ne ylös muillekin, tulin miettineeksi helmiä, niin nehän syntyvät, kun kivi hiertää simpukkaa ja simpukka haluaa elää kiven hiertämättä, niin se erittää kiven ympärille pyöreän helmen, niin ovatko mat parhaat ajatukseni, joista on muille arvoa, syntyneet kun hankalat liian järkikeskeiset elinolot ovat hiertäneet ja siksi olen kehittänyt selityksiä järki-ihmisille, että miksi kannattaisi elää tuntevammin.
Nuorena lapsena uskotaan vanhempien opetuksia sanasta sanaan, ollaan kuin tammipuu. Sitten tarvitsisi lähteä omille teilleen, on kuin helvettiä elää vanhemmilleen sovitettua elämää, silloin syntyvät helmet. Sitten on ainakin minulla seurannut maalaamisvaihe, kun kypsästä elämänviisaudesta haluaisi kertoa muillekin ja kehittyä taidoissa siten kuin juuri taitavimmaksi näkee. Mutta maalaamisesta paljon opittuani on siihen tullut mikä lie taiteellinen tauko, luomiskauden loppuko se oikeilla taiteilijoilla on, ja tekisi mieli itselleni sopiviin töihin huhkimaan. Onko tämä nyt sattumaa, että nämämenevät kuin kuukausien nimet? Kirjasiko vanha kansa jotakin viisautta kuukausien nimiin?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • att2

      Vituttaa vanhempieni hölmöys. Heillä isillä oli puheita muuttaa pois Suomesta mitään ei tapahtunut.


      En pidä valheista ja kadeudesta, tosin kerran koin kadeuden kohde ei ollut raha, isäni huomasi sen heti --- sain saman.


      Elämä Suomessa on varmaan monelle hyvää tänään, minulle se on muistoja lähes 45 vuoden takaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe