Onnistuuko ihan noin vain vai täytyykö ottaa jotain huomioon? esim. lakatessa vääntyily tai jokin muu asia. Täytyisi kestää ainakin 15kg:n edestä tavaraa.
Levyn mitat:
Paksuus: 28mm
Leveys: 600mm
Pituus: 1280mm
Jalat metallia.
Jalkojen kiinnitys liimapuulevyyn?
6
1501
Vastaukset
- puumies
Tuskin ne jalat lakkauksesta vääntyilee :D eikä levy liioin..
- kotinikkari
Hitsaa jalat yläpäästä noin 120X120X3 mm teräslevyyn ja ruuvaa teräslevy reunoilta pöydän pohjaan. (mittoja voit titenkin vaihdella, riippuen jalkojen paksuudesta ym.)
- Kauppalaatuun pettyn
Valmiita jalkoja löydät kierrätyskeskuksista, kirpputoreilta ja rautakaupoista.
Lastulevyn taipumattomuutta epäilen. Sinuna liimaisin siihen alapuolelle rimoista tukikehikon keittiöpöydän tapaan. Rimaakin löydät puutavara- ja rautakaupoista. Vaikka se rima on höylättyä ja muoviin pakattua, se on kuitenkin kosteaa ja kannattaa kuivata huoneenlämmössä joku viikko ennenkuin teet sille mitään. Saattaa vääntyillä kuivuessaan. Paras tulee jos itse pystyt höyläämään tosikuivasta laudasta. - puumaister
Kyseessähän oli liimapuulevy eikä lastulevy. Noin paksu liimapuulevy (pirttipöytälevy) kestää kyllä helposti sen 15kg. Itseasiassa noin paksu ja tuon kokoinen levy kestää varmaankin 150 kg. Jos levy olisi ohuempaa, lakatessa täytyisi molemmat puolet lakata samanaikaisesti jottei vääntyisi, tai sitten "tärpätti" ohenteisella paksulla lakalla. Aina paras valinta on säädettävät metallijalat. Muista riittävän pitkät ruuvit ja niille ruuvin rungon paksuiset alkureiät.
- Kauppalaatuun.pettynyt
Niinpäs olikin liimapuulevy eikä lastulevy. Havainnointivirhe minulla taas kerran...
- JokuAvuton
Moi. Joku Avuton täällä taas. Ostin nyt tuommoisen mäntyisen liimapuulevyn kokoa 28 x 400 x 1200 ja siihen säädettävät jalat.
Millähän tuota kannattaisi lähteä käsittelemään? Lakalla, öljyllä vai jollain muulla? Molemmin puolin? Entä onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984