Jalkojen kiinnitys liimapuulevyyn?

Joku Avuton

Onnistuuko ihan noin vain vai täytyykö ottaa jotain huomioon? esim. lakatessa vääntyily tai jokin muu asia. Täytyisi kestää ainakin 15kg:n edestä tavaraa.

Levyn mitat:
Paksuus: 28mm
Leveys: 600mm
Pituus: 1280mm

Jalat metallia.

6

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puumies

      Tuskin ne jalat lakkauksesta vääntyilee :D eikä levy liioin..

    • kotinikkari

      Hitsaa jalat yläpäästä noin 120X120X3 mm teräslevyyn ja ruuvaa teräslevy reunoilta pöydän pohjaan. (mittoja voit titenkin vaihdella, riippuen jalkojen paksuudesta ym.)

    • Kauppalaatuun pettyn

      Valmiita jalkoja löydät kierrätyskeskuksista, kirpputoreilta ja rautakaupoista.
      Lastulevyn taipumattomuutta epäilen. Sinuna liimaisin siihen alapuolelle rimoista tukikehikon keittiöpöydän tapaan. Rimaakin löydät puutavara- ja rautakaupoista. Vaikka se rima on höylättyä ja muoviin pakattua, se on kuitenkin kosteaa ja kannattaa kuivata huoneenlämmössä joku viikko ennenkuin teet sille mitään. Saattaa vääntyillä kuivuessaan. Paras tulee jos itse pystyt höyläämään tosikuivasta laudasta.

    • puumaister

      Kyseessähän oli liimapuulevy eikä lastulevy. Noin paksu liimapuulevy (pirttipöytälevy) kestää kyllä helposti sen 15kg. Itseasiassa noin paksu ja tuon kokoinen levy kestää varmaankin 150 kg. Jos levy olisi ohuempaa, lakatessa täytyisi molemmat puolet lakata samanaikaisesti jottei vääntyisi, tai sitten "tärpätti" ohenteisella paksulla lakalla. Aina paras valinta on säädettävät metallijalat. Muista riittävän pitkät ruuvit ja niille ruuvin rungon paksuiset alkureiät.

      • Kauppalaatuun.pettynyt

        Niinpäs olikin liimapuulevy eikä lastulevy. Havainnointivirhe minulla taas kerran...


    • JokuAvuton

      Moi. Joku Avuton täällä taas. Ostin nyt tuommoisen mäntyisen liimapuulevyn kokoa 28 x 400 x 1200 ja siihen säädettävät jalat.

      Millähän tuota kannattaisi lähteä käsittelemään? Lakalla, öljyllä vai jollain muulla? Molemmin puolin? Entä onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe