Luotto koraan täysin kadonnut

new3light

Kyseessä on 7 kk vanha karhukoiran ja jämntlannin pystykovan sekoitus. Kun ovi vaan hiukan raoittuukaan, niin kotra ampaisee ulos. Ja perään on tturha huudella-
Kaksi kertaa ovat naapurit tuoneet takaisin. Ja nyt kun tulee on matka piikille edeessä. Näillä mennään.

15

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vietitvie

      Jos antaisit koiran jollekin joka vähän paremmin ymmärtää, että
      a) koira on vielä pentuiässä
      b) se on metsästysrotuinen
      c) tuo käytös on koulutuskysymys. Viittaus kohtaan a)
      d) oltava tarkkana sen oven kanssa
      e) nuorta tervettä koiraa ei lopeteta sen takia, ettei osata/viitsitä sitä kouluttaa.

      Ei ne tottelevaiset koirat itsestään sellaisiksi ole tulleet. Niiden omistaja on asiaa työstänyt kovasti. Tänne-kutsun noudattaminen? Ei-kielto? Paikalla-käsky? Ellet osaa kouluttaa, hanki ammattiapua. Kun osaat tänne kirjoitella uhkauksiasi, osaat varmaan googlettaa koiran koulutuksesta kertovia sivuja ja opiskella aihetta.

      • newlight

        Kyllä arvaisinkin nämä vastaukset.ja niiden laadun. Vikahan on minussa ja vain minussa. Kouluttautumisesta ei ole kysymys, sitä ei ole vielä ennätetty tehdä, Ja ovet...mitetenkä tarkka niiden kanssa voisi olla. Rotallehan kuulemma riittää pään menevä aukko - koirasta en tiedä..
        Valmis olen kouluttamaan ja muihinkin kuviohin. Metsäkoiraksekin minulla valmiutta on. Mutta kun ei anneta vaihtoehtoja.
        Ja paskaakos se minua haittaa. Tuollahan se koira kulkee ja muiden ruokakupille tunkee ajallaan. Jos ei osaa arvostaa omaa kotia ja ruokakuppia, niin olkoon. Kyllähän joku auto sen päälle ajaa aikanaan.

        En taida olla koiraihminen. Ainakaan enään.

        Lisää hyviä ja täydellisten kouluttajien ohjeita vastaanotetaan. Kunhan sen koiran jostain tavottaisi.


      • newlight
        newlight kirjoitti:

        Kyllä arvaisinkin nämä vastaukset.ja niiden laadun. Vikahan on minussa ja vain minussa. Kouluttautumisesta ei ole kysymys, sitä ei ole vielä ennätetty tehdä, Ja ovet...mitetenkä tarkka niiden kanssa voisi olla. Rotallehan kuulemma riittää pään menevä aukko - koirasta en tiedä..
        Valmis olen kouluttamaan ja muihinkin kuviohin. Metsäkoiraksekin minulla valmiutta on. Mutta kun ei anneta vaihtoehtoja.
        Ja paskaakos se minua haittaa. Tuollahan se koira kulkee ja muiden ruokakupille tunkee ajallaan. Jos ei osaa arvostaa omaa kotia ja ruokakuppia, niin olkoon. Kyllähän joku auto sen päälle ajaa aikanaan.

        En taida olla koiraihminen. Ainakaan enään.

        Lisää hyviä ja täydellisten kouluttajien ohjeita vastaanotetaan. Kunhan sen koiran jostain tavottaisi.

        Ja vielä lisäykseksi edelliseen - piikin makaksan minä ja asiat hoituvat.. Eipä tarvitse koiran tulevaisuudessa kärsiä huonoita omistajista. Lain mukaanhan koira on esine, ja minulla on siihen täysi omistusoikeus. Tiedän kyllä. miten tämä teitä sairaita psyykenprofiloitajia koskettaa. mutta mitäpä te tälle asialle voitte. Joten kypsykää omiossa liemissänne. luuserit.


      • newlight
        newlight kirjoitti:

        Ja vielä lisäykseksi edelliseen - piikin makaksan minä ja asiat hoituvat.. Eipä tarvitse koiran tulevaisuudessa kärsiä huonoita omistajista. Lain mukaanhan koira on esine, ja minulla on siihen täysi omistusoikeus. Tiedän kyllä. miten tämä teitä sairaita psyykenprofiloitajia koskettaa. mutta mitäpä te tälle asialle voitte. Joten kypsykää omiossa liemissänne. luuserit.

        Vielä jatkoksi edelliseen. Kaikki mahdolliset oppaat olen lukenut ja niitä yrittänyt noudattaa. Ny kun selkäni on huonossa kunnossa olen tialnnut erikseen ulkoiluttajan paikalle. Joten turha on minua neuvoa viisaudessanne...luontoa vastaan on turha tapella. Tehkää perässä, jos pystytte.


    • newlight

      Koira tuli takaisin. Sisään raahasin pannasta. Söi, ja oli tyytyväinen. Kaikki hyväätarkoittavien besserwisserien kommentit joutavat romukoppaan. Koulutus alkaa nyt, kun siihen on jotaiain mahdollisuuksia. Onpahan jotain, mtä kouluttaa.
      Vittu. pitäkäähän omista asioistanne niin hyvää huota kuin muidenkin.

      Ja rotukoirien kasvattajat, tu8tkikaapa oma peräaukkonne, eemmnkuin muita arvioitte.

      Kaikella reakkaudella

      Jouko Heinonen

      • eeyooore

        Varsinainen aasi


    • Koiralla voi olla sisälläkin remminpätkä pannassa, jotta sen saa pysäytettyä helpommin, ja kunnes pennun saa koulutettua.

      Terve pentu kun käy itse ulkoiluttamassa itsensä.

      • energiapakkaus

        Voi helvata, ei missäännimessä koiralle remmiä sisätiloissa eikä myöskään ulkona niin, että on pois taluttajan kädestä. Koira voi tarrautua johonkin kiinni, varsinkin ulkona, seuraukset voi olla pahat. Koiraa ei saa pitää vapaana, edes yksityisalueella, jollei se pysy alueella, vaan karkailee.


    • No huh huh

      Johan on taas yksi koiran omistaja. Ehkä olisi parempi, jos sinulla ei olisi ollenkaan koiraa.

    • tötterö999

      HALOO SINÄ SIELLÄ!

      Miks tuut tänne ruikuttamaan asiasta jos et kestä totuutta kuulla..olisit vaan pitäny omana tietonasi tuon SINUN ongelman.. Mitä sä niinku haet tuolla että tulet meille muille kertomaan että "koira piikille..." ja sitten kun täällä aletaan kertomaan että vika onkin sinussa, eikä koirassa, niin alkaa hirvee naaman aukominen. Mene peilin eteen ja ihmettele hetki että kukas se siellä kurkistaa ;)
      Oikein hyvää joulun odotusta

    • vilin muisto

      oveen tiukka vieteri, ja antaa koiran yrittää, niin että saa nenilleen ovesta, kun tunkee perään niin ovi paukahtaa kaulalle/kylkeen.
      . Koira kiinni sisölle, sen verran hihnaa, että yltää puoliksi ovesta ulos. menet ulos, ja kun koira yrittää tulla , käännähdä, paukauta sanomaklehdellä päin näökä ja karjais hirmjuisesti. Siis tee ovesta niin kauhea esine, ettei siitä voi kuöke akuin isönnön suojeluksessa
      tosin ei autanut meillä. se, kun koiralta otetiin pallit pois, lyhensi vuorokauden reissut tuntiin, mutta koko ikönsä 10v paineli ulos ovet paikkuen, oli vietäri toisessa ovessa ja ovipumppu toisessa,.

      • newlight

        Koira on löytynyt ja löytänyt uuden kodin. En jaksa noin villiä otusta edes yrittää kouluttaa, hänellä on uusi tulevaisuus edessään ahkion vetokoirana.
        Tämä keskustelu kertoi jo paljon, mistä niitä besserwissereitä löytyy. Onneksi en kuulu mihinkään rotuliittoon tai vastaavaan järjestöön, en jaksaisi tuota kaikkitietävyyden taakkaa.
        Toivottavasti pidätte itsestänne edes puoliksi niin hyvää huolta kuin rakeistanne. Ja kun vastaan tulette niin vapaaehtoisesti koulutan teitä asenteissanne. Vielä sitä vanhana kamppailulajiaktiivina muutama mulkku hoidellaan.
        Asia jäänee tähän. Ja minuthan löytää tarvittaessa opettamaan, yhteyttä saa ottaa ja parasta olisi että perheasiat on hoidettu etukäteen kuntoon, etteivät jää liikaa kaipaamaan.
        Erittäin hyvää jatkoa, kun tuo oma ei näemmä riitä.
        Jouko


    • 4444444444

      Hyvä että veit piikille, vie seuraavakin jos olet jo ottanut uuden, ja jossain vaiheessa opi sellainen pikkujuttu että sinulle ei kenenkään ikinä, pitäisi antaa koiraa. Ei isoa pehmoleluakaan.

    • ulkoilu elämäksi koirall

      Itsessäsi on vika. EI koirassa. Koirasi on erittäin voimakkaan metsästys ja saalistusvietin omaava koira. Vid se metsään joka päivä pari kolme kertaa ja ainanin kerran pariksi neljäksi tunniksi kerrallaan. EI jaksa olla kauan sisällä. EI sovi laiskoille ihmisille. Minä tiedän ajokoiran-labradorin-briardin ja sekarotuisen karhukoiran ja sekarotuisten metsästyskoirien entisenä omistajana. Pitää olla malttia luottaa koiraan ja opettaa se ulkoilemaan liinassa tai pitkässä nauha fleksissä. Niissä koira saa vapautta jota tarvitsee jos ei halua opettaa sitä irtioloon. Et saa sitä olemaan sisällä kerralla viittä kuutga tuntia. Se tarvitsee aamua iltaa pitkän metsälenkin. Jos ei muuamma Ole mahdollista niin kaupungi. Koirapuistot on keksitty ulkoilua varten. Nytkin omistan koiran jota ulkoilutan yleensä neljä kertaa päivässä. Aamulla pissilenkki. Aamupäivällä pitkä lenkki. Iltapäivällä toinen pitkä lenkki ja illalla puolen tunnin tai vajaan tunnin lenkki. Ruoka täysravintoa eläinliikkeestä. Pysyy koira kotona.

    • älä valita

      Ei tarvitse hankkia minkäänlaista koiraa jos kärsivällisyys ei riitä sen kouluttamiseen! Ihmetyttää kyllä, että miksi tänne valittelet koirasi karkaamisesta, mutta et kestä yhtään kun vastataan... Toivon, että et ota enää yhtään koiraa kidutettavaksesi, piste.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1455
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1032
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      763
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe