Mennään 20.1. Thai Airwaysin lennolla Bangkokiin ja sieltä Krabille ja Phi Phille, nyt oikeasti,, ekaa kertaa siis menossa, kannattaako meidän ottaa hotellia/majapaikkaa etukäteen vai vasta paikan päältä? Ei mitään hajua Thaimaasta, ollaan oltu vaan Kanarialla, Meksikossa ja lähikohteissa.. tarkoitus majoittua kuitenkin kahden hengen huoneissa ja kohtuutason paikoissa, ei ihan budjettimatkalla olla kuitenkaan. Bangkokissa ollaan n.5päivää ja sit ao nang n.6 päivää ja sama phi phillä. Kiitos!!
Ekaa Kertaa Thaimaa 34v
9
379
Vastaukset
- Koh Chang
Moi,
Itse varaisin Bangkokista huoneen etukäteen.
www.asiawebdirect.com
www.latestays.com.
Aonangissa saattaa saada huoneen etukäteisvarausta halvemmalla
jos kiertelee hotelleja mutta loma-aikaa kuluu...
Phi Phistä en tiedä.
Itse olen käyttänyt yllämainittuja sivustoja hintatason määrittämiseen ja usein ottanut yhteyttä itseäni mielyttävään hotelliin suoraan s-postilla ja saanut jopa edullisemman hinnan.
Koska matkustat tammikuussa, muista että sesonki on päällä ja majapaikat saattavat olla bookattuja lähes täyteen.
Kerrot matkustavasi ensimmäistä kertaa Thaimaahan, itse samassa tilanteessa varaisin hotellit etukäteen, näin jää aikaa lomasta nauttimiseen.
Hyvää lomaa - buriman
Hei vaan. Kyllä minustakin olis hyvä varata ekaksi yöksi huone ja muutenkin katsoa hotellien ja paikkojen missä käydä, koordinaatteja. Bangkok on aika iso city, mutta aika selkeä kun vähän oppii. katso esim skytrain (BTS), metro (MRT) ja jokilaivat. Tietysti taksillakin pääsee mut aika ruuhkaista on aina. Ao nangista ehkä helpommin majoitus löytyy, mut Phi Phille suosittelen paikallista matkatoimistoa, oon pari kertaa käynyt ja ymmärsin niin ettei omatoimisesti oikein huoneita löydy. viimeks tosin kai 2008 näin oli. Saari täynnä länkkärituristeja mut kanootilla tai lonkkarilla snorklailemaan niin upeita paikkoja. Hyvää matkaa ja muista olla hermostumatta vaikka mikä olis ja sano mai pen rai niin se paikallinen hoitaa varmasti asian ja hymyilee vielä enemmän joo :) Khap
- marinna2
okei hyviä vinkkejä kiitos paljon molemmille. Tuntuu et kaikki on jo ollu thaimaassa ja ite "ei tiedä mistä puhutaan" nyt mennään kokemaan se sitten, aina oon kyllä halunnu nähdä ja jostain syystä Bangkokiin on myös pakko päästä. Kattelen just tota asiawebdirectiä muitakin esim bookingia,.Saattaa olla varaan loppujen lopuks kaikki etukäteen. katotaan miten menee mutta yritetään siis olla hermostumatta. Phi Phille lähinnä sen takia et halutaan snorkalailla ja jonkin verran bilettä myös kaverille kun on vähän nuorempi kun mä.
Onko Bangkokissa muuten edullisempaa kun tuolla Krabin suunnnalla? Paljoa ei siis kannata yleensäkään mukana kantaa..omat snorklausvälineet ajateltiin kyllä ottaa mukaan.
Mai pen rai :D
ps jännittää ja myös se et iskeekö kauhee flunssa heti kun vaihtuu ilmasto, mulle yleensä niin käy.. - buriman
Vielä sen verran että älä jännitä, kyllä kaikki Aina järjestyy mutta saatat saada Thaimaan kuumeen joka saa sut haluamaan aina vaan takaisin. :) Bangkok on aika kallis mutta upea paikka myös bilettää, vaan halvempi kuin krabin alue tosin ei siellä Thaimaassa maksa mikään niin paljon, paitsi yletön jokapäiväinen biletys. :)
- marinna2
Joo ei jokapäivä jaksa enään bilettää, ajatuskin siitä pyörryttää :D mutta kaikkea sopivasti, noi 16 päivää perillä niin haluan kyllä nauttia mahdollisimman paljon selvinpäin ja hyvissä voimissa.. oon kuullut joo tosta Thaimaa kuumeesta, saattaa sattua. Lähdetään muuten Madridista kun ollaan siellä silloin tammikuussa ja noi Thai airwaysin suorat lennot bangkokiin sai 609 per henkilö, aika hyvä hinta mielestäni siis pysähdyksellä sais 500 noin emirates tai qatar, mutta säästän mielummin biletyksessä ;D Kiitos!!!
- thailand traveller
Thai Airways hyvä yhtiö kerran lentänyt Tukholmasta sillä Bangkokiin.
- Sukhumwit
Jos kohtuutasokkaisiin paikkkoihin otatte huoneet, niin ne kannattaa varata netistä etukäteen. Usein noihin parempiin hotelleihin löytää jonkin hyvän tarjouksen netin kautta varaamalla kun taas suoraan tiskiltä joutuu maksamaan listahinnan. Nimim. Koh Chang jo totesikin, että Tammikuu on turistisesonkia. Allekirjoitan tämän täysin - käytännössä hotelleissa on sen verran täyttä että paikan päällä joissain paikoissa voidaan pyytää kiskurihintoja eikä kaikissa paikoissa ole välttämättä tilaakaan.
Olen myös samaa mieltä kuin buriman, eli kannattaa katsoa kulkuyhteyksiä kun valitsee hotellia. En tiedä millä ajattelitte jatkaa matkaa saarille, mutta sisäiset lennot operoidaan yleensä Don Muangin kentältä, jonne ei mene Airport Linkiä. Jos joudutte suht. lyhyen oleskelunne aikana käyttämään molempia kenttiä, niin jokin Phya Thain aseman tienoo voisi olla järkevä valinta sijainnin kannalta. Siitä pääsee hyvin molemmille kentille ja on helppo yhteys joka puolelle keskustaa. Se on siistiä seutua, ei biletyslauetta, siellä asuu paljon länsimaisia ja alueella on pienehköjä hotelleja ja majataloja. Jos haluatte asua biletysalueella, niin valitkaa siinä tapauksessa Sukhumwitin alkupää. Jotkut tykkää Bangkokissaa ehdottomasti jokinäkymistä, ja silloin tietysti kannattaa valita hotelli joen rannalta, mutta sitten pitää vaan hyväksyä että menee paljon aikaa liikkumiseen. - marinna2
Kiitos vinkeistä. Varasin Silom Serene nimisen hotellin Bangkokista ja katoin et noin 220 bahtia maksais don muangin kentälle taxi, mistä lennetään Krabille. Krabilta en ole varannut vielä mitään, mutta olen kyllä katellut netistä hotelleja.. mennään todennäköisesti ensin ao nangiin sieltä ko lantalle sitten phi phille pari yötä ja takaisin ao nangiin ja krabilta lento takas Bangkokiin.. kyllä ajattelin varata joka paikasta jotain kohtuutasosta etukäteen ja näkyy et osasta on jo myyty loppuun joten täytyy jotain päättää jo pian :)
- online-opas
Suuntaa Thaimaahan sitten ensimmäistä tai kymmenettä kertaa kannattaa tutustua online-oppaaseen www.minnethaimaassa.com, on käsittämättömän laaja tietopaketti thaimaasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841