Syöttekö sontaa ?? Huom maksan syöntiin jo julkisia rajoituksia.

Pallinpurija

Porot elää kuin sotkuisella korjaamolla entisen oulunläänin aluella, KAINUU JA POHJOIS-POHJANMAA.

ELÄVÄT--- koko ikänsä tien välittömässä läheisyydessä ja juuri silloin siirtyvät pelloille aitojen läpi,kun on kasvien suojelu "myrkytykset" menossa viljelijöillä.
Kyseiset toimethan on luvallisia ja lakisääteiset varoajat otetaan huomijoon muutoin.

SYÖVÄT---läpisaastunutta ruohoa tienvarsilla / nuolevat suolatun hiekoitushiekan mukana kaiken paskan teiltä / "Sernopyl bekkerelli jäkälän myötä saavat kaiken ympäristön radioakviisuuden ruhoonsa.

Kyseisen alueen poronkasvattajat pilaavat kokomaan porotalouden maineen.

6

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petteri munakuono

      Ahvenanmaalla ei ole poroja ja miksi kirjoittaa tälle palstalle poroista?

      • maistu ennen

        tietoa tarvitaan aina ,en osta kaupasta enää poronlihaa ,kiitos


    • Sussi ja Peter

      Poro on hieno villieläin ja se pitäisi rauhoittaa kokonaan koska sitä uhkaa sukupuutto.

      Lappalaiset länkisääret voisivat ruveta elättämään itsensä työnteolla samoin mitä ahvenanmaalaisetkin.

      • En vieläkään ymmärrä, miksi poroista pitää keskustella Ahvenanmaan palstalla, Täällä niitä ei voi rauhoittaa, kun niitä ei täällä ole ollutkaan.
        Ahvenanmaalla on Suomen alhaisin työttömyys, joten töitä täällä tehdään. Miten se sitten poroihin liittyykään:)


    • Porot pannusta

      Peura on ahvenanmaalla yleinen ja on liikenteelle melkoinen riski.

      Kahvinporot lapissa saattaisivat olla riskitön juttu eikä tuottaisi vahinkoa.

    • poroherkkua

      Se on poronliha niinmaan mahottoman terveellistä.
      Tielaitos vielä laittaa poroherkkua tielle josta ne ryystää kieli pitkällä pakokaasu/moottoriöljy/kumijäte/suola/hiekka/saatanallista soppaa monta kuukautta.
      Soon poronliha sitte luomua.
      Enpä ole ennää vuosiin syöny tätä poroherkkua. Enkä syötä kellekään toiselle.
      Ne on yksiä per...leitä koko kantturat.
      Mutta...poromiehet tienaa kun jää paljo auton alle.
      Ne saa kaksinkertaen hinnan verrattuna teuraaseen.
      Sitte vielä kun se auton alle jääny poro on aina kilpaporo ja urakka josta oli kasvamassa supervoittajaa porokilpailu veikkauksessa.
      Näin sitä valtiota ja vakkuutusyhtiöitä jekutetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe