Öljynvaihto.

ne tais panna silmää

Yarikseen laitettiin uudet moottorinöljyt ja suodatin, ei mitään muuta tehty, maksoi Toyotalla 129€. Mielestäni oikea hinta olisi n. 70-80€, huijattiinko mua?

13

2528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normihinta

      Halvalla selvisit. Mikä malli ja kilometrit. Mulla eka vuosihuolto valtuutetulla 138e.Yarikseen.

    • Trollidetektori

      Jos olisit oikeasti käynyt Toyotan huollossa, niin autoa hakiessasi huoltoneuvoja olisi kertonut sinulle kohta kohdalta, mitä kaikkea autolle tehtiin ja mitä havaittiin. Tämän lisäksi olisit saanut vielä kirjallisena huoltoraporttina saman. Ei siis olisi pienintäkään epäselvyyttä mistä hinta koostui. Vaikka Toyota käyttääkin termiä "öljynvaihtohuolto", niin tähän huoltoon sisältyy melkoisen pitkä lista muutakin kuin pelkkä öljynvaihto. Valtava määrä tarkastuksia ja pieniä säätöjä. Tällainen kokonaisvaltainen huolenpito saattaa saksalais-laatuautoilijalle tulla yllätyksenä.

      Minä olen Yariksen öljynvaihtohuolloista maksanut Toyotalla 100-120 euroa ja pidän hintaa varsin edullisena suhteessa tehtyyn työhön. Muutaman kympin säästö käyttämällä autoa nyrkkipajalla ei ole mitenkään perusteltua.

      • Putkiaivoraivo

        Vein yarpan itikseen (toyotalle) ensihuoltoon. Pikahuollon puolelle ilman ajanvarausta, eipä tullu mitään erittelyä, pelkkä leima huoltokirjaan. Hintaa en muista mut 132€ vois olla aika lähellä totuutta. Kuitti saattaisi kyllä löytyä auton huoltokirjan välistä mutta vaikka kuinka trollidetektori oletkin niin ei sitä erottelua aina saa ja en keksi mikä suomessa olisi toyotampi huolto kuin toyotan huolto.


      • Trollidetektori
        Putkiaivoraivo kirjoitti:

        Vein yarpan itikseen (toyotalle) ensihuoltoon. Pikahuollon puolelle ilman ajanvarausta, eipä tullu mitään erittelyä, pelkkä leima huoltokirjaan. Hintaa en muista mut 132€ vois olla aika lähellä totuutta. Kuitti saattaisi kyllä löytyä auton huoltokirjan välistä mutta vaikka kuinka trollidetektori oletkin niin ei sitä erottelua aina saa ja en keksi mikä suomessa olisi toyotampi huolto kuin toyotan huolto.

        Pikahuollosta ei kirjallista huoltoraporttia tosiaan saa. Ainoastaan kuitin ja erittelyn. Pikahuolto veloittaa jokaisesta tehdystä toimenpiteestä erikseen, joten erittelyssä näkyy kyllä tarkalleen kaikki mitä autolle tehtiin.

        Ero on lähinnä se, että pikahuolto on tosiaan pikahuolto. Kalliimpi eikä lainkaan niin perusteellinen kuin normaali huolto. Mutta nopea ja toimii ilman ajanvarausta. En näe mitään syytä, miksi normaali öljynvaihtohuolto olisi syytä teettää pikahuoltona, kun perusteellisemman huollon saa edullisemmin ajanvarauksella.


      • pikanakiitos
        Trollidetektori kirjoitti:

        Pikahuollosta ei kirjallista huoltoraporttia tosiaan saa. Ainoastaan kuitin ja erittelyn. Pikahuolto veloittaa jokaisesta tehdystä toimenpiteestä erikseen, joten erittelyssä näkyy kyllä tarkalleen kaikki mitä autolle tehtiin.

        Ero on lähinnä se, että pikahuolto on tosiaan pikahuolto. Kalliimpi eikä lainkaan niin perusteellinen kuin normaali huolto. Mutta nopea ja toimii ilman ajanvarausta. En näe mitään syytä, miksi normaali öljynvaihtohuolto olisi syytä teettää pikahuoltona, kun perusteellisemman huollon saa edullisemmin ajanvarauksella.

        Minä taas pidä pikkahuollon palvelusta.

        Olen käyttänyt kaikkien Tojojeni huollot pikahuollossa. En mitään tarkastuslappusia kaipaa. Tärkeimmät siellä tehdään eli öljyt, suodattimet vaihdetaan jne.

        Se miksi pikahuolto on eriomainen on se että minun ei tarvitse leikkiä sijaisautoilla yms. Käyn hörppimässä kupin kahvia tai kiertelen autoja katselemassa sen aikaa. 0,5-1h on kestäneet huollot yleensä.

        Ei mitään viikkojen huoltojonoja vaan nopeata toimintaa ja sitten taas kovaa ajoa.


      • Ekke45

        Olen aina itse vaihtanut öljyt ja suodattimet ja ostanut kunnon öljyn ja suodattimen markettien tarjouksesta yht. n. 30€. Hommana melko mitätön , kiirehtimättä 15-30 min.
        Tais ne panna silmään...


      • Anonyymi
        Trollidetektori kirjoitti:

        Pikahuollosta ei kirjallista huoltoraporttia tosiaan saa. Ainoastaan kuitin ja erittelyn. Pikahuolto veloittaa jokaisesta tehdystä toimenpiteestä erikseen, joten erittelyssä näkyy kyllä tarkalleen kaikki mitä autolle tehtiin.

        Ero on lähinnä se, että pikahuolto on tosiaan pikahuolto. Kalliimpi eikä lainkaan niin perusteellinen kuin normaali huolto. Mutta nopea ja toimii ilman ajanvarausta. En näe mitään syytä, miksi normaali öljynvaihtohuolto olisi syytä teettää pikahuoltona, kun perusteellisemman huollon saa edullisemmin ajanvarauksella.

        Perse aukisten kitinää saatana.


    • ne pani silmään

      """"" Ero on lähinnä se, että pikahuolto on tosiaan pikahuolto. Kalliimpi eikä lainkaan niin perusteellinen kuin normaali huolto. """"""

      Ylläoleva on täyttä lantaa, mulle tarjottiin tuota normaalihuoltoa 338€, mutta kun tarvittiin vain öljynvaihto ja suodatin, niin pikahuollossa se makso 129€. Tämä pikahuolto on ihan sama kun muutkin huollot ja remontit, se vain on tarkoitettu pikkuhommille.

      Mutta, itse tehtynä, öljyt 28€ ja suodatin 7,80€. Elikkä aika kusetusta on, vaihtoon menee aikaa 7minuutia 20 sekuntia, hitaasti tehtynä.
      Ja tuo 338€ huolto ei sisällä mitään muuta kuin raitisilmasuodattimen, loppu on kaikennäköistä joutavaa tarkastelua ja levyjen mittailua, mitään varsinaista työtä ei autolle tehdä.

      • Yaris 2012

        Revitkö muovisen "pohjalevyn" irti nosturilla? Ei tohon aikaan ehdi irrottaa ja kiinnittää. Eipä onnistu ilman nosturia vaihto.


    • Anonyymi

      Vaihtovatko pyöränlaakerit samalla ne kun on kulutustavaraa t ojosa

    • Anonyymi

      20-30 eur maksanut uudet öljyt ja suodatin oli auto melkein mikä tahansa.
      Itse tehden, juuri vaihdoin. Ostelen 2-4 suodatinta kerralla netin kautta. Nyt on 3.5eur mahlen öljynsuodatin paikallaan, mersuun ei metallinen maksoi 6 eur.

      Suodatin ei puhdista sitä öljyö eli vaihto vie liat, siksi kannattaa vaihtaa ajoissa.

      Kyllähän korjaamon on kannattavaa vaihtaa ne 30 euron työveloituksellakin koska jää katetta. Öljynvaihdot hilattu ylös monissa paikoissa.

    • Anonyymi

      *huutonaurua* Itsellä oli yarikseen moottoriöljyn, suodattimen ja vaihetistoöljynvaihto 60€. Sinua on vedetty kuin litran mittaa.

    • Anonyymi

      Kiva löytö vuodelta 2014.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1535
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      741
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe