Miten nää liittymät oikein menee

Kertokaas

Onks sillä mitään merkitystä jos mulla olis tällä hetkellä 4G-puhelin ja 3G-liittymä, niin oisko mun kännykän netti nopeempi kuin et mulla jos mulla olis 3G-puhelin ja 3G-liittymä?

Tai toistepäin, jos mulla olis 3G-puhelin ja 4G-liittymä, niin olisko se nopeampi kuin 3G-puhelin 3G-liittymällä?

Ja sit viel yks lisäkysymys. Vaikuttaako tuo G-pääte siis pelkästään tuohon nettiyhteyden nopeuteen vai vaikuttaako se myös esim. puheluiden kuuluvuuteen? Onko esim. 4G-verkossa parempi puheluiden kuuluvuus kuin 3G-verkossa? Tai 3G-verkossa parempi puheluiden kuuluvuus kuin 2G-verkossa?

Tietääks kukaan? Uutta liittymää ja puhelinta samaan aikaan hankkimassa niin nää asiat on mulle aika epäselviä. :D

3

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molemmat pitää olla 4G, jos haluaa 4G nopeuden. Jos ainakin toinen on 3G on homma 3G. 4G on vain datalle. Puheelle on 3G (GSM) ja 3G (UMTS). Kuuluvuus vaihtelee paikan mukaan. Yleensä puhelin osaa valita parhaimman, mutta ei aina. Yleensä nykyään puhelin taitaa oll G-verkossa, jos ei ihan böndelle mennä. Saunalahti käyttää liittymissä myös merkintää 2G. Tämä on vain termi datan nopeudelle, eikä mitenkään liity 2G-verkkoon.

    • Puhe liikkuu siis 2G ja 3G-verkossa. Data liikkuu 2G/3G ja 4G-verkossa. 4G-puhelimella 3G-liittymä toimii yhtä nopeasti kuin 3G-puhelimella. 4G-liittymä toimii 3G-puhelimessa 3G-liittymän nopeudella, koska puhelin ei osaa käyttää 4G-verkkoa.

      Eli jos ostat 4G-puhelimen ja haluat siitä kaiken irti, niin ota 4G-liittymä. Jos ostat 3G-puhelimen, niin et hyödy 4G-liittymästä 3G:tä enempää.

      Jarkko / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • Ap.

      Kiitoksia molemmille. Loistavasti kiteytetty.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      429
      13242
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2594
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2592
    4. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      146
      2388
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2077
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2038
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1525
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      60
      1469
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1460
    Aihe